Citat:
Ursprungligen postat av
Overklighets
Att be om en ny utredning känner jag bara kommer ta en massa onödig tid i onödan. Ingenting kommer förändras för att jag blir av med diagnosen. Jag hade en psykolog nu för lite sen, och vi kom väl i princip fram till vad mina problem var. Men sen då? Vad göra åt det?
Försöker meditera men det går sådär. Ska försöka mer. Samma med träning.
Jo, du har rätt i att jag har provat de flesta släktena av mediciner. Har dock funderat på att prova med SSRI igen. Jag gav upp efter bara några veckor då mina självmordstankar höjdes x10.
Ok, alltså med en ny utredning och man kommer fram till nått annat eller bara kommer fram till det man kom fram till innan gör ju att man lättare och mer säkrare kan behandla dig med tex en psykolog, man vet mer vilka områden som måste stärkas.
Det du och psykologen kom fram till vad orsaken kan vara för ditt problem och dom tipsen psykologen har gett dig att göra föra att bli bra måste man hålla på med i många år, kanske livet ut för att må bra. Hjärnan är ju väldigt formbar så man kan forma om den ganska bra till det bättre och då kommer symtomen att lätta eller försvinna.
Meditation och motion måste du nog hålla på med livet ut om du vill få bra resultat.
Och vad gäller antidepp så prova en vända till och under en längre tid, ge det minst 2-3 månader om du inte får allt för svåra biverkningar. Känner du en lite förbättring efter 2-3 månader så är det bara att fortsätta då full effekt kan 9 månader för vissa.
Har du inge problem med ångest?