2016-07-08, 16:35
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Kanske någon som varit här i tråden och sagt för mycket?
"Självklart har jag pratat med polisen innan jag spiller skit över hela Internet".

Möjligt! Men det kan ju vara alla de andra som sitter häktade som har glappat också.
Citera
2016-07-08, 16:37
Medlem
Hydraheads avatar
Är förundrad över fenomenet Ask.fm
DWs ex? partner? har lagt upp en länk på sin FB idag.
In och fråga bara
Verkar dock inte ha något med själva soppan att göra, men kanske sitter på lite info?

BH var ju en annan som svarade mer eller mindre "Inte alla hästar hemma" där.
Citera
2016-07-08, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Kanske någon som varit här i tråden och sagt för mycket?
"Självklart har jag pratat med polisen innan jag spiller skit över hela Internet".
Tror nog inte vi behöver tillskriva flashback- folket som starka vittnen, hela gängets bekanskapskrets ränner väl till polisen och avlägger sina rapporter nu, men gluttar in här i sidorna.
Skrämmande att så många vetat om att Madde skulle mördas, höll knäpptyst tills det var faktum,
det är sjukt, finns det brist på vanlig enkel moral i den byn, håller käft ändå tills allt är hänt då börjar alla glappa.
Och Gruvhålet bör väl fyllas igen innan nästa ömsinta varelse hamnat där-eller innan de sensationslystna och makabra turist- erna hittat dit.
Citera
2016-07-08, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Hade flera i gänget inte varit så giriga och tagit emot stulna pengar regelbundet, hade de inte haft något att frukta om/när MC-gäng kom in i bilden.

Misstänker att vi kan utesluta att MC-gäng kom in i bilden. BO kanske hade kontakter och om dessa någonsin blivit kontaktade så lovar jag dig att hon inte hade slängts ner i ett gruvhål av hjärngänget.

Menar då inte Gruvhålets MC som håller till på roddbåten i Långhyttans gruvhål.

BO gav hjärngänget en andra chans vilket visade sig vara för dumsnällt.
Citera
2016-07-08, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
Kanske det kommit som en överraskning att de för första gången i livet måste stå för vad de gjort...ingen räkmacka, inget soc som griper in och daddar med dem....Dags att växa upp nu!
Det är väl uppenbart. Det gick ju utmärkt att glida runt ett tag efter mordet utan att bryta samman. Att bli haffad och ställd till svars är ju en helt annan femma.
Citera
2016-07-08, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Tror nog inte vi behöver tillskriva flashback- folket som starka vittnen, hela gängets bekanskapskrets ränner väl till polisen och avlägger sina rapporter nu, men gluttar in här i sidorna.
Skrämmande att så många vetat om att Madde skulle mördas, höll knäpptyst tills det var faktum,
det är sjukt, finns det brist på vanlig enkel moral i den byn, håller käft ändå tills allt är hänt då börjar alla glappa.
Och Gruvhålet bör väl fyllas igen innan nästa ömsinta varelse hamnat där-eller innan de sensationslystna och makabra turist- erna hittat dit.

De började ju inte glappa förrän två veckor efter mordet.
Det har ju varit tvättstugediskussion tills dess, först nu som alla vill prata.
Citera
2016-07-08, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservativ-Man
https://www.facebook.com/marie.eriksson.3139

Per-Olov Höfflingers flickvän???

Dags att lägga till hennes bild på "förbrytar-listan" inom kort, kanske...
Denna person har snäll utstrålning och dessutom korset halsen - snyltat hon med på offrets pengar +hur många fler? nu börjar alla ange varandra.
Citera
2016-07-08, 17:00
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Polisen har uteslutit att gruvhålet utanför Långshytan, där kvinnan hittades död är mordplatsen.
– Vad jag vet är mordplatsen inte lokaliserad ännu. Men det hänger också ihop med det definitva obduktionsresultatet, som kan ta lite tid.
Vet ni i vilken kommun kvinnan mördades?
– Rent geografiskt tror jag att vi kan avgränsa det till Hedemora kommun, säger Stefan Dangardt.
Vet ni varför kvinnan befann sig i Hedemora?
– Hon var i sällskap med flera av personerna som nu är häktade misstänkta för brott och hon var tillsammans med dem frivilligt. Exakt vad de gjorde är inget jag kan kommentera, säger Stefan Dangardt.

Mina fetingar.

http://www.dt.se/blaljus/brott/exmaken-om-mordade-kvinnan-hon-hade-en-lista-pa-skulder-i-bostaden
Citera
2016-07-08, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Denna person har snäll utstrålning och dessutom korset halsen - snyltat hon med på offrets pengar +hur många fler? nu börjar alla ange varandra.

En vild gissning är att hon blev häktad för att hennes sambo berättat om mordet innan det skedde. Hon blev väl häktad idag och antagligen släppt redan nu skulle jag tro.
Citera
2016-07-08, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Jag anser att man är en vettvilling om man super sig så berusad att man glömmer ett barn på offentlig plats.
Gör inte du det?Ett oskyddat barn i barnvagn talar vi om här,inte en bilden 10-åring på IKEA!!

Låter som tvättäkta alkoholist
Citera
2016-07-08, 17:17
Medlem
madde hade en skuldlista på vilka som var skyldiga pengar till henne,

Detta kommer snart vara löst ,dom kommer inte hålla truten om vad som hänt när dom blir pressade.

hoppas dom mår skitdåligt det ska dom bara ha
Citera
2016-07-08, 17:21
Medlem
Nån som känner sig sugen på att uppdatera bildgalleriet över de misstänkta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in