2016-07-12, 22:31
Medlem
Ber om ursäkt, om ni tycker att jag citerat er lite konstigt just nu, av någon anledning är det något krångel när jag postar, och kommer upp på fel ställe...
Hoppas ni har överseende...
Citera
2016-07-12, 22:32
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Fast MYCKET tyder på att det var planerat sedan länge.
Dock kan det också vara så att de hade planerat att ha ihjäl henne, MEN inte just den dagen, utan det skedde som en konsekvens av något. Kanske ett bråk uppstod, tjafs om pengar, och de gav sig på henne.

Jag har funderat MASSOR på det här med själva planeringen. Jag tror fortfarande inte på att det fanns en egentlig plan, jag har jättesvårt att se de här människorna sitta ner och faktiskt utarbeta en plan tillsammans. Möjligtvis, att de har snackat om att döda henne, precis som de vid ett flertal tillfällen pratat om att råna en bank, sno en bil, ha i hjäl någon annan, men inte utarbetat en faktisk, faktaspäckad PLAN med tillvägagångssätt, vem som ska göra vad, när, hur kroppen skulle tas om hand och hur dom hade tänkt att komma undan med det.

Men det är ju bara vad jag tror, jag har haft fel förr och överlevt det också
Citera
2016-07-12, 22:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Jag har funderat MASSOR på det här med själva planeringen. Jag tror fortfarande inte på att det fanns en egentlig plan, jag har jättesvårt att se de här människorna sitta ner och faktiskt utarbeta en plan tillsammans. Möjligtvis, att de har snackat om att döda henne, precis som de vid ett flertal tillfällen pratat om att råna en bank, sno en bil, ha i hjäl någon annan, men inte utarbetat en faktisk, faktaspäckad PLAN med tillvägagångssätt, vem som ska göra vad, när, hur kroppen skulle tas om hand och hur dom hade tänkt att komma undan med det.

Sant. Detta hjärngäng kan väl inte ens planera en inköpslista på ICA tillsammans.

Polisen säger "planerat", men det ligger ju mycket i det begreppet. Det är så brett. Svårt att avgöra i detta skede HUR planerat det var. Om det var flera månader bakåt, en dag innan eller två timmar...
Citera
2016-07-12, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Ber om ursäkt, om ni tycker att jag citerat er lite konstigt just nu, av någon anledning är det något krångel när jag postar, och kommer upp på fel ställe...
Hoppas ni har överseende...

Om nu källan du har är trovärdig och har varit med och hjälpt MDs exmake att göra en anmälan, då borde vi väl ha en klar bild över vad som faktiskt hände den aktuella dagen MD togs av daga?
Citera
2016-07-12, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ov1no8
Om nu källan du har är trovärdig och har varit med och hjälpt MDs exmake att göra en anmälan, då borde vi väl ha en klar bild över vad som faktiskt hände den aktuella dagen MD togs av daga?

Så fungerar det ju inte... det finns något, som kan göra att det blir ännu mer snurr...
Viss info får man sitta inne med helt sonika.. och det för BO:s skull...
Låta rättsprocesserna ha sin gång..
Det kommer att komma fram..
Jag vet inget mer än du.. just nu, och det är jag glad för!!!
Får vänta som alla andra..
Citera
2016-07-12, 23:20
Medlem
Framgaffels avatar
Finns det någonstans att få fram hur och var de häktade blev gripna, eller kommer det att komma fram först när vi har tillgång till FUPn?
Citera
2016-07-12, 23:33
Medlem
Citat:
Så fungerar det ju inte... det finns något, som kan göra att det blir ännu mer snurr...
Viss info får man sitta inne med helt sonika.. och det för BO:s skull...
Låta rättsprocesserna ha sin gång..
Det kommer att komma fram..
Jag vet inget mer än du.. just nu, och det är jag glad för!!!
Får vänta som alla andra..

Det är väl så det absolut borde fungera? Om personen i fråga har uppgifter om va, när och hur något har hänt, så borde ju det komma fram, nu. För som du säger så kommer det ju fram förr eller senare, och då är det väl bättre att det kommer förr än senare.

Så slipper vi alla spekulationer, och vi behöver inte vänta in FUPen. Men samtidigt är det lätt att sitta och skriva att man har en säker källa som sitter inne med hela händelseförloppet, men sen knipa om det. Då framstår helt plötsligt källan som mindre trovärdig.

Det är inte min mening att vara dryg, försöker bara vara "källkritisk". För alla som sitter och läser i tråden är ju ute efter hur det har gått till. Och finns det då en källa som sitter inne på händelseförloppet så tror jag att alla här inne vill veta vad som har hänt, eller har jag fel?
Citera
2016-07-13, 06:00
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel

Och jag tror mest på att det kanske är bara två eller tre personer som planerat och utfört mordet, BH, MH och möjligen en person till men jag har också haft fel förut.
Citera
2016-07-13, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ov1no8
Det är väl så det absolut borde fungera? Om personen i fråga har uppgifter om va, när och hur något har hänt, så borde ju det komma fram, nu. För som du säger så kommer det ju fram förr eller senare, och då är det väl bättre att det kommer förr än senare.

Så slipper vi alla spekulationer, och vi behöver inte vänta in FUPen. Men samtidigt är det lätt att sitta och skriva att man har en säker källa som sitter inne med hela händelseförloppet, men sen knipa om det. Då framstår helt plötsligt källan som mindre trovärdig.

Det är inte min mening att vara dryg, försöker bara vara "källkritisk". För alla som sitter och läser i tråden är ju ute efter hur det har gått till. Och finns det då en källa som sitter inne på händelseförloppet så tror jag att alla här inne vill veta vad som har hänt, eller har jag fel?

För utredningens skull, är det väl så...
Att det är bäst att polisen får göra sitt jobb, så att det blir någon rättvisa här i världen.
Att vi ska ha nåt att spekulera om är väl inte syftet...
Allt som skrivs här, är ju hörsägen, spekulationer.
Så trovärdigheten, ligger väl kanske i att låta polisen göra sitt, utifrån vad de har fått, via vittnen angående "skryt", beteende efter dådet, då det de fakto sitter några anhållna för underlåtenhet av brott.

Så det är bara att avvakta fup.
Citera
2016-07-13, 07:54
Medlem
Med anledning att det uppstått frågor om dådet var planerat eller inte, enligt svt har detta framkommit.

När en av de misstänkta, en 21-årig man, skulle svara på hur han ställde sig till häktning kom avslöjandet– mordet på kvinnan var planerat.
För rätten berättade mannen att han själv deltagit i planeringen och själva resan till det gruvhål i södra Dalarna där kvinnans kropp sedan hittades.

”Men jag backade ut och gick därifrån innan någonting hade hänt”.
Citera
2016-07-13, 08:06
Medlem
Här skriver SVT, att de hittade kroppen först, och sedan anhållit diverse personer.

BH, Var ju anhållen i sin frånvaro, redan kl. 10.21 fredagen 20160701.
Anhållningsbeslut verkställt kl. 19.25 20160701.

Så vad som gjort att polisen redan den 1:a juli anhållit, både BH och MB, är väl frågan då.
De hittade ju kroppen lördagen 20160702.
Citera
2016-07-13, 08:14
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Här skriver SVT, att de hittade kroppen först, och sedan anhållit diverse personer.

BH, Var ju anhållen i sin frånvaro, redan kl. 10.21 fredagen 20160701.
Anhållningsbeslut verkställt kl. 19.25 20160701.

Så vad som gjort att polisen redan den 1:a juli anhållit, både BH och MB, är väl frågan då.
De hittade ju kroppen lördagen 20160702.

Det där trodde jag att vi analyserade klart i går redan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in