Citat:
Ursprungligen postat av
Ov1no8
Det är väl så det absolut borde fungera? Om personen i fråga har uppgifter om va, när och hur något har hänt, så borde ju det komma fram, nu. För som du säger så kommer det ju fram förr eller senare, och då är det väl bättre att det kommer förr än senare.
Så slipper vi alla spekulationer, och vi behöver inte vänta in FUPen. Men samtidigt är det lätt att sitta och skriva att man har en säker källa som sitter inne med hela händelseförloppet, men sen knipa om det. Då framstår helt plötsligt källan som mindre trovärdig.
Det är inte min mening att vara dryg, försöker bara vara "källkritisk". För alla som sitter och läser i tråden är ju ute efter hur det har gått till. Och finns det då en källa som sitter inne på händelseförloppet så tror jag att alla här inne vill veta vad som har hänt, eller har jag fel?
För utredningens skull, är det väl så...
Att det är bäst att polisen får göra sitt jobb, så att det blir någon rättvisa här i världen.
Att vi ska ha nåt att spekulera om är väl inte syftet...
Allt som skrivs här, är ju hörsägen, spekulationer.
Så trovärdigheten, ligger väl kanske i att låta polisen göra sitt, utifrån vad de har fått, via vittnen angående "skryt", beteende efter dådet, då det de fakto sitter några anhållna för underlåtenhet av brott.
Så det är bara att avvakta fup.