2016-07-08, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Ah okey, kanske soc tyckte att hon "gjorde framsteg" och fick träffa barnet längre stunder?
Får ju hoppas att den här soppan räddar barnet ifrån att umgås med MJ.
MJ har ju dock bara åkt med på en räkmacka i det här i och med att hon var ihop med JH och dom umgicks hela tiden. Hade jag och DW varit mer sams så hade hon och jag säkert suttit i exakt samma sits. Precis som jag inte visste om det var sant eller inte efter händelsen, så visste inte hon om det skulle hända eller inte före händelsen. Tycker det är onödigt att vara allt för hård på MJ trots allt :/ Hon hamnade alltid i kläm pga JH.
Citera
2016-07-08, 12:00
Medlem
Troians avatar
Citat:
En kvinna i 30-årsåldern greps på torsdagskvällen misstänkt för inblandning i det misstänkta mordet på en kvinna i Dalarna. Den gripna kvinnan misstänks för underlåtenhet att avslöja mord.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article23138981.ab

Vem?

Dock:

Citat:
– Nu finns det tio misstänkta. Fem misstänks för mord, en för medhjälp till mord och fyra för underlåtenhet att avslöja mord, säger Stefan Dangardt, presstalesperson vid polisen i Dalarna, till TT.

Med kvinnan som greps igår borde det väl vara elva? Eller har misstankarna mot någon avskrivits? Kanske han menar att det är tio anhållna?

Btw, vilka är misstänkta för mord? BH förstås, men i övrigt? MH, DW, MB och..vem är den femte?

Medhjälp till mord är det väl AL som misstänks för.
Senast redigerad av Troian 2016-07-08 kl. 12:05.
Citera
2016-07-08, 12:03
Avslutad
Det var tjejer intagna på förhör igår.
Förmodligen kommer hela skiten växa ytterligare. Och fler kommer tas in för förhör/delgivas misstankar.

Många inblandande är bara där p.g.a. sambo/partner till någon annan.
Citera
2016-07-08, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kompish
Det har alla redan kunnat läsa på Benitas facebook, så det är ingen ny information

Ja precis vad jag vill komma fram till,det skrivs även att man varit inne på min privata Facebook och läst kommentarer under en delning jag gjort,och enligt denna någon så använder vi alla droger 😀 Vilket är en stor lögn 👍🏻 vissa saker ska man inte spekulera i och dra igång rykten!! Så onödigt 👍🏻
Citera
2016-07-08, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article23138981.ab

Vem?

Dock:

Med kvinnan som greps igår borde det väl vara elva? Eller har misstankarna mot någon avskrivits? Kanske han menar att det är tio anhållna?

Btw, vilka är misstänkta för mord? BH förstås, men i övrigt? MH, DW, MB och..vem är den femte?

Medhjälp till mord är det väl AL som misstänks för.
Länken funkar inte för mig :/

Och den femte är väl JH?
Citera
2016-07-08, 12:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stocious
MJ har sitt barn hela helgen varannan helg hos sin pappa. Det var också där hon befann sig när mordet begicks.
Det går rykten på stan att MJ glömt sitt barn när hon varit ute o supit!
Är dessa illasinnade rykten?
Citera
2016-07-08, 12:12
Medlem
Troians avatar
Citat:

Och den femte är väl JH?

Funkar inte för mig heller längre, men enligt AB (egentligen TT-telegram) ska alltså en kvinna gripits igår.

Edit: Fungerande länk som skriver att en elfte person gripits:

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/annu-en-kvinna-gripen-for-iblandning-i-mordet-i-langshyttan
Citera
2016-07-08, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Det går rykten på stan att MJ glömt sitt barn när hon varit ute o supit!
Är dessa illasinnade rykten?
Hur menar du glömt? Lämnat hen nånstans? MJ var verkligen inte nån storsupare, har sett henne full kanske två gånger, så det skulle jag nog skriva av som rykten. Men nått måste ju hänt för att barnet inte är med henne och det vet jag faktiskt inte varför. Men barnet är inte bebis direkt så hon är inte samma person som när barnet togs ifrån henne med all säkerhet.
Citera
2016-07-08, 12:14
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:

Och den femte är väl JH?

Citat:
Funkar inte för mig heller längre, men enligt AB (egentligen TT-telegram) ska alltså en kvinna gripits igår.

Edit: Fungerande länk som skriver att en elfte person gripits:

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/annu-en-kvinna-gripen-for-iblandning-i-mordet-i-langshyttan
33-årig kvinna:
Citat:
Nu är elva personer misstänkta för att ha varit inblandade i mordet på kvinnan i 60-årsåldern, som hittades död i ett gruvhål utanför Långshytten för en knapp vecka sedan. Ytterligare en kvinna är anhållen, och har, tillsammans med två andra, begärts häktad misstänkta för underlåtenhet att avslöja mord.
http://www.dt.se/blaljus/brott/fler-begarda-haktade-annu-en-kvinna-misstankt-for-inbladning-i-langshyttemordet
Citera
2016-07-08, 12:17
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
33-årig kvinna:

http://www.dt.se/blaljus/brott/fler-begarda-haktade-annu-en-kvinna-misstankt-for-inbladning-i-langshyttemordet

P-OH:s sambo är 33.
Citera
2016-07-08, 12:18
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
P-OH:s sambo är 33.
Låter rimligt, någon född -82 eller -83...
Citera
2016-07-08, 12:19
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Låter rimligt, någon född -82 eller -83...

Postat 10:21 idag:

Citat:
Ursprungligen postat av ornitogalum
Någon som vet om det hänt nåt mer? Har följt tråden i tystnad hittills men konstaterade precis att POs sambo inte varit aktiv på Fb på ett dygn.
Står ju inget i tidningarna men nån kanske vet nåt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in