2016-07-05, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarkAngel75
Jag har inte läst hela tråden så jag vet inte om det kommit fram att Madeleine "Madde" föddes som man (Kaj, Kjell eller liknande tror jag att han hette fram till 80-talet, om jag inte missminner mig) och jag är inte det minsta förvånad om motivet till mordet berodde på pengar, men kan de misstänka även haft åsikter om han/hennes läggning?

Läs igenom lite så ser du att det finns ett antal inlägg om att hon va transa! Men det verkar ju vara jävligt jobbigt!
Citera
2016-07-05, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabulist
Har faktiskt sett MB med följe på resecentrum i Borlänge ett antal gånger. Inte för att jag någonsin haft någon koll på vilka de är men deras utseende är så att säga svåra att glömma. De ser verkligen helt förjävliga ut. Aldrig sett något liknande.

Detta fall är förövrigt bland det sjukaste jag sett gällande inblandade personer och dess livshistorier.

Förresten, har jag förstått det rätt att det spekuleras i att mordet kan ha inträffat i en lägenhet på Bondegatan? Någon närme adress? Har bott där som ung och oförstörd nämligen (blev förstörd väl där , sunkmänniskor överallt).

På häktningsframställan, sannolika skäl står det "Mord 2016-06-17 18:00 mellan Hysta korset - Rällingegruvan, Hedemora kommun"
Citera
2016-07-05, 14:08
Bannlyst
Är det klarlagt att det här mördargänget är inavel allihopa? Isåfall fattar man ju att inavel är något som borde förbjudas det blir fel i hela genbanken på något sätt
Citera
2016-07-05, 14:10
Medlem
Citat:
Brott. Den kvinna i 60-årsåldern som hittades mördad i Dalarna i lördags ska ha lånat ut pengar till de misstänkta gärningspersonerna - vilket kan ligga bakom hennes död. Det säger hennes exmake till Expressen.

– Det är en bild som vi också har och som vi jobbar utifrån, säger Stefan Dangardt, presstalesperson för polisen i Dalarna, till TT.

Exmaken säger till Expressen att han tror att kvinnan hade försökt att få tillbaka sina pengar och att det kan vara en orsak till mordet.

Vi jobbar utifrån att det är ett ekonomiskt motiv. Det är pengar som det rör sig om, säger Stefan Dangardt till TT.

Tror vi kan släppa övergrepp och hatbrott.

Citat:
Vi är övertygade om att fyndplatsen inte är platsen där hon mördades.

– Vi har en ganska klar bild av hur det har gått till, men det är ingenting som jag vill prata offentligt om än.

Lägenheten är nog själva mordplatsen tippar jag på.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article23119243.ab
Citera
2016-07-05, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Kan inte du (eller någon annan) vara hygglig och kort sammanfatta vad som f.n. är känt om motivet. Sammanfattningarna i TS består bara av namn/initialer på GM samt en drös med tidningslänkar.

En transsexuell/könsbytt kvinna ca 60 år har mördats av ett gäng betydligt yngre personer, som på olika sätt har samarbetat. Åtta personer är anhållna, varav fyra personer i två parrelationer. Verkar pedofili vara en del av motivet (på ngt sätt) - eller är det en separat och orelaterad fritidssysselsättning för somliga av GM?

" Ledmotivet i vår motivbild är att flera av de misstänkta var skyldiga kvinnan pengar, säger Stefan Dangardt, presstalesman vid Polisen Dalarna. " står i DT.

http://www.dt.se/blaljus/brott/fler-begars-haktade-misstankta-for-inblandning-i-mordet-i-langshyttan
Citera
2016-07-05, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eihpos
Tror vi kan släppa övergrepp och hatbrott.

Lägenheten är nog själva mordplatsen tippar jag på.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article23119243.ab

Står dock såhär på häktningsframställan "Mord 2016-06-17 18:00 mellan Hysta korset - Rällingegruvan, Hedemora kommun"
Citera
2016-07-05, 14:12
Medlem
Utflyttads avatar
Nu blommar det!

http://www.friatider.se/erkant-att-de-mordade-madelene-och-dumpat-hennes-kropp-i-gruva

Citat:
Mar*tin Bro*ling accepterade häktningsyrkandet och vitsordade misstanken om mord. Ben*ita Hok*kanen motsatte sig häktning med motiveringen att hon inte tänkt rymma innan rättegången. Hon menade dessutom att "det saknas risk för fortsatt brottslighet då Mad*elene Del*bom är död".
Min fetning!

Vilket härligt resonemang!

Friska WT-vindar i Dalarna!
Citera
2016-07-05, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
16-åringar som är förlovade, EPA-traktorer, tatueringar över hela kroppar, fyllefester vid sjön, upplagda "twerks" på FB, djursex, pedofili, satanism, könsbyten, betygshaveri, och var och varannan har kraftig övervikt och piercingar på alla möjliga/omöjliga ställen.

Detta gott folk, är WT!
Jag körde A-traktor i passande ålder för ändamålet och berusar mig mer eller mindre regelbundet i omedelbar anslutning till Östersjön men i övrigt känner jag inte igen mycket av nämnda företeelser. Det här är fan beyond WT...
Citera
2016-07-05, 14:17
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Vilket härligt resonemang!

Friska WT-vindar i Dalarna!

BH är en kandidat till årets citat! =)

"Hon är redan död, då behöver ni inte häkta mig ju..."
Citera
2016-07-05, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindafelicia
Står dock såhär på häktningsframställan "Mord 2016-06-17 18:00 mellan Hysta korset - Rällingegruvan, Hedemora kommun"

Ja jag vet inte, ena GM har ju berättat rätt glatt om mordet och då sägs de att Madde är strypt i lägenheten.
Citera
2016-07-05, 14:20
Medlem
whaks avatar
Citat:
Har faktiskt sett MB med följe på resecentrum i Borlänge ett antal gånger. Inte för att jag någonsin haft någon koll på vilka de är men deras utseende är så att säga svåra att glömma. De ser verkligen helt förjävliga ut. Aldrig sett något liknande.

Detta fall är förövrigt bland det sjukaste jag sett gällande inblandade personer och dess livshistorier.

Förresten, har jag förstått det rätt att det spekuleras i att mordet kan ha inträffat i en lägenhet på Bondegatan? Någon närme adress? Har bott där som ung och oförstörd nämligen (blev förstörd väl där , sunkmänniskor överallt).

Vad jag har hört ryktesvägen ska det vara 6C
Citera
2016-07-05, 14:23
Medlem
Citat:

6c
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in