2016-07-07, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
Det handlar om en medicin som används som abortpiller även här i svea rike. Fast man får den receptfritt.

Okey, men jag är inte drabbad. Jag sade bara vad jag tyckte TS skulle göra.

Om man har samvete att bruka våld mot kvinnor eller män, fysiskt eller genom kemikalier tycker jag man bör tänka om sitt liv.
Citera
2016-07-07, 16:22
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argamaskinen
Okey, men jag är inte drabbad. Jag sade bara vad jag tyckte TS skulle göra.

Om man har samvete att bruka våld mot kvinnor eller män, fysiskt eller genom kemikalier tycker jag man bör tänka om sitt liv.

Visst, men jag kommer inte ihåg att du frågade om någonting annat än ett förtydligande från min sida?

Håller fullständigt med dig i övrigt, det krävs en annan approach till detta. Att överklaga till verkställande myndighet är i mina ögon enbart ett tyst suckande i gillestugan.
Citera
2016-07-07, 16:28
Medlem
Citat:
Kanske för att du lät den brukas olovligen? Ha lite koll på dina prylar när kommer till groggluder...
Ska inte behövas. Hon var inget groggluder utan en till synes vanlig tjej, en jävligt falsk sådan.
Citera
2016-07-07, 16:29
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Men nu är du inte i min situation och tycker som jag.

Denna situationen, för mig som är totalt ointresserad av ungar, är det VÄRSTA som hänt mig, FÖRUTOM dödsfall av nån man känner eller ens husdjur.

Du förstår inte hur hemskt detta är för mig.

Nej jag gör nog inte det... Men man kan ju ändra sig också. Och även personer som inte alls är förtjusta i barn i allmänhet, kan bli förtjusta i sitt eget. Du skulle ju kunna testa att närma dig denna lilla person i alla fall. Du kanske skulle bli överraskad! Du måste ju ändå betala, menar jag... då borde du försöka se fördelarna.

Och som någon annan i tråden skrev: när du är 70 kanske denna son eller dotter är den enda människa du har...
Citera
2016-07-07, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej jag gör nog inte det... Men man kan ju ändra sig också. Och även personer som inte alls är förtjusta i barn i allmänhet, kan bli förtjusta i sitt eget. Du skulle ju kunna testa att närma dig denna lilla person i alla fall. Du kanske skulle bli överraskad! Du måste ju ändå betala, menar jag... då borde du försöka se fördelarna.

Och som någon annan i tråden skrev: när du är 70 kanske denna son eller dotter är den enda människa du har...
Nej det kan man inte alls det. Har jag inte ändrat mig på 30+ år, varför skulle jag ändra mig nu? Skulle jag helt plötsligt börja TYCKA om ungar efter att ha TVINGATS på en mot min vilja? Knappast. Snarare lär jag ogilla ungar ÄNNU mer.

Sluta försöka övertala mig. Jag vill INTE.

Jag är nöjd med min hund, det räcker.
Citera
2016-07-07, 16:31
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argamaskinen
Lider med dig broder, detta är en av mina värsta domedagsscenario.

Tjejer man ligger med som ljuger om deras preventivmedel för de vill bli befruktad är satans avkomma. De är så trasiga att behålla ett barn med dem är otänkbart, aldrig i livet jag skulle vara med och och uppfostra ett barn med en psyksjuk morsa.

Mitt råd är betala underhållet med autogiro och hör aldrig av dig mer till morsan, håll kontakt med barnet på vilket sätt du vill. Men tilltala eller titta aldrig på Judas igen.

Men om hon är psyksjuk är det ju ännu värre att du lämnar ditt barn ensamt med henne, utan någon insyn...
Citera
2016-07-07, 16:32
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Det finns givetvis alternativ nu när vi män är rättslösa i sammanhanget. Är du beredd på att i värsta fall råka ut för en grov misshandel som kommer vara sökbar på lexbase?

Googla mifepristone och använd valfritt mexikanst apotek.

Det du föreslår kan vara livsfarligt även för kvinnan...
Citera
2016-07-07, 16:35
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Ska inte behövas. Hon var inget groggluder utan en till synes vanlig tjej, en jävligt falsk sådan.

Du kanske borde se över dina definitioner? Vissa kan bevisligen överlappa varandra.

Citat:
Det du föreslår kan vara livsfarligt även för kvinnan...

Att behöva pynta upp för ett underhåll kan också vara livsfarligt för mannen. Vi tar alla även en risk genom att gå över gatan.
Senast redigerad av Harpy 2016-07-07 kl. 16:38.
Citera
2016-07-07, 17:05
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Du kanske borde se över dina definitioner? Vissa kan bevisligen överlappa varandra.

Att behöva pynta upp för ett underhåll kan också vara livsfarligt för mannen. Vi tar alla även en risk genom att gå över gatan.

Jo men då tar du ju den risken SJÄLV. Stor skillnad mot att bli KNUFFAD ut i gatan mot sin vilja...
Citera
2016-07-07, 17:16
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Jo men då tar du ju den risken SJÄLV. Stor skillnad mot att bli KNUFFAD ut i gatan mot sin vilja...

Givetvis, men när en distanserad lag i sin egen situation säger att man måste avsätta en bestämd del av sina tillgångar till en manipulativ sköka... så kan man inte eventuellt bli lite mer kreativ?

Väldigt få tillreder sin mat från scratch, möjligheterna är många - fråga Alexander Litvinenko.

Vem tar ej chansen att inte betala en sinnessjuk summa gentemot att sitta något år för grov misshandel?

Sitt på lite mifepristone gossar. De allra flesta kommer undan med det, få som spårar spontana aborter innan 56:e dagen, om ens då.
Senast redigerad av Harpy 2016-07-07 kl. 17:24.
Citera
2016-07-07, 17:17
Medlem
Citat:
Ha lite koll på dina prylar när kommer till groggluder...

Skulle tippa att problemet oftast uppstår när en kille och tjej provar att leva tillsammans. De försöker lära känna varandra och de försöker lita på varandra, för att eventuellt bilda en familj om det verkar fungera.
När då tjejen bevisar att man inte kan lita på henne och gör ett sånt här bedrägeri, skall samhället alltså straffa barnet och killen, samt belöna psykopaten!
Citera
2016-07-07, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Skulle tippa att problemet oftast uppstår när en kille och tjej provar att leva tillsammans. De försöker lära känna varandra och de försöker lita på varandra, för att eventuellt bilda en familj om det verkar fungera.
När då tjejen bevisar att man inte kan lita på henne och gör ett sånt här bedrägeri, skall samhället alltså straffa barnet och killen, samt belöna psykopaten!
Japp, sinnessjukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in