2014-03-13, 19:40
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelska
Finns det problemet verkligen? De användare som har blanksteg eller understreck i sina namn verkar inte ha några större problem med det. I varje fall så svarar de om man citerar dem, så jag undrar egentligen vad för problem det är vi snackar om här.

Det största problemet med medlemmar som har punkt, bindestreck, blanksteg, understreck är att de inte kan "a:namn"-sökas i sökrutan.

Förutom att det kräver lite jobb och jox med att ordna om forumet så ser jag inga större problem med att tillåta blanksteg, understreck och åäö. Än så länge har vi inte fått något bra svar.
Nej det var något som jag bara helt grundlöst fantiserade ihop.

(FB) "Mina citerade inlägg" citerar även en annan användares inlägg

Understreck är inga problem, men blanksteg punkter och en del andra tecken orsakar problem i vissa situationer.
Citera
2014-04-16, 17:58
Medlem
Engelskas avatar
Så, hur har det gått på den här fronten? Blir det någon ändring så att man kan ha Åå,Ää och Öö i sitt namn samt kanske blanksteg och understreck?
Citera
2014-08-05, 21:55
Medlem
Engelskas avatar
Jag skulle vilja bumpa den här tråden; det kan knappast vara en större ansträngning att införa åäö -- varför är FBs ledning så tafatta i den här frågan?
Citera
2014-08-06, 01:26
Medlem
Slåttermaskins avatar
Håller helt med. Jag har ju å, så varför skulle det inte funka numera?
Citera
2016-07-07, 01:14
Bannlyst
Ändra denna förjävliga regeln

Flashback har inte så många användare att det skulle kunna bli svårt att skilja mellan o och ö eller ä och A. Tycker att det är så jävla löjligt och irriterande att man inte ska få kunna använda ÅÄÖ på ett SVENSKT forum!

HERREGUD ALLTSÅ!

Ändra tillbaka detta. Så jävla meningslöst så det nästan inte kan vara sant! Riktigt irriterande blir faktiskt förbannad om jag ska vara uppriktig mot alla.

Till alla Admins!
Citera
2016-07-07, 01:22
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radi0
Flashback har inte så många användare att det skulle kunna bli svårt att skilja mellan o och ö eller ä och A. Tycker att det är så jävla löjligt och irriterande att man inte ska få kunna använda ÅÄÖ på ett SVENSKT forum!

HERREGUD ALLTSÅ!

Ändra tillbaka detta. Så jävla meningslöst så det nästan inte kan vara sant! Riktigt irriterande blir faktiskt förbannad om jag ska vara uppriktig mot alla.

Till alla Admins!
Menar du i användarnamnet?

Åäö kräver viss kodning. (URL-kodning t ex ordet a-umlaut för ä och aring för å). Det har väl aldrig funnits förr på Flashback? Eller?
Citera
2016-07-07, 02:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Menar du i användarnamnet?

Åäö kräver viss kodning. (URL-kodning t ex ordet a-umlaut för ä och aring för å). Det har väl aldrig funnits förr på Flashback? Eller?
Ja, jag menar i användarnamnet.

Jag vet inte direkt vad som krävs. Men antagligen har det funnits då det finns användare som har ÄÖÅ i sina användarnamn, innan den jävla skit/löjliga regeln kom till.
Citera
2016-07-07, 02:59
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radi0

HERREGUD ALLTSÅ!

Till alla Admins!

Det är ingen regel.

Dessutom:
(FB) Å, ä och ö i användarnamnet
Citera
2016-07-07, 07:13
Moderator
Tinuviels avatar
Trådar sammanfogade.
// mod
Citera
2017-10-21, 12:07
Medlem
user3815276s avatar
Kan ni ändra så att man kan börja använda åäö i användarnamnen igen?

Flashbacks IRC chat, som var anledningen till att bokstäverna förbjöds, existerar ju inte längre:

(FB) Chatten försvinner - IRC blir kvar
(FB) Flashback IRC läggs ner

Det andra problemet, med citerade inlägg, kan väl lösas genom att ni söker efter en användares inlägg baserat på användarens unika användar-id istället för användarnamn?

När man söker efter en användares inlägg används användar-id:

www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=425530

Kan inte funktionen som söker efter en användares citerade inlägg göras om på något sätt så att den här sökningen också baseras på användar-id istället för användarnamn?

www.flashback.org/sok/quote=admin5?sp=1&so=d
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in