Citat:
Ursprungligen postat av
kookamunga
Det var inte på grund av IRC, den gjordes om 2012 så att detta inte är ett problem längre. Det var antagligen en rad olika problem som gjorde att ÅÄÖ stängdes av (långt före min tid). Nu är de flesta fixade, men vissa (t.ex mina citerade inlägg) kvarstår. När sökfunktionen byts ut kan det bli aktuellt att se över detta igen.
Jag förstår inte riktigt... håller ni på att arbeta med det här eller inte? Kommer vi i framtiden att kunna regga namn med åäö eller inte? Och i så fall när?
När ni väl är i farten så kan ni tillåta understreck och blanksteg i namnen också (i varje fall understreck, varför ni tog bort den men behöll punkt/bindestreck är helt bortom mitt förstånd). Ni håller ju på med en rad förändring nuförtiden, med taggar och annat, så då borde ni kunna fixa det här också -- kan väl knappast vara ett jättestort problem. Eller?
Ni får komma ihåg att många ord på svenska innehåller faktiskt vokalerna åäö, så det är inga ovanliga bokstäver vi talar om här. Dessutom blir de förståeliga namnen allt färre med tiden, varpå blanksteg/understreck också kan hjälpa att skapa mer variation.
Det här är något ni borde arbeta på. Jag hoppas inte jag framstår som otrevlig, jag menar inget illa och vill heller inte stressa er eller ens inbilla mig att jag kan stressa er, men om ingen säger något så blir det väl aldrig någon förändring heller.