2010-06-18, 00:41
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chuckles
Okej, så folk med åäö och/eller mellanslag i användarnamnet kan alltså inte använda chatten?
Inga problem för mig i alla fall. Blir visserligen "Drapatrissor" men annars inget konstigt.
Citera
2010-06-18, 10:21
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Okej, så folk med åäö och/eller mellanslag i användarnamnet kan alltså inte använda chatten?
Mellanslag/blanksteg fuckar upp vissa sökningar bla Mina citerade inlägg
Citera
2010-06-21, 22:38
Medlem
ischs avatar
Klipp & klistra

isch, mod
Citera
2010-06-24, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh
Har du PM:at zzpac? Du kan ju annars höra efter med admin, och se om han kan dra i några trådar.
Det har jag gjort, men både zzpack och admin ignorerade mina PM. Admin4 svarade förvisso på ett PM där han drog samma gamla argument om att spärren berodde på begränsningar i chatten. När jag hänvisade till Drapåtrissors inlägg som tyder på att det inte alls är något problem med chatten och bad honom utveckla sitt svar ignorerade även han mig.

Ärligt jävla talat, 98 moderatorer och 6 administratörer och INGEN kan ge mig en bra förklaring till varför flashback fortfarande har kvar den här begränsningen?
Citera
2011-04-07, 20:07
Medlem
Citat:
Det har jag gjort, men både zzpack och admin ignorerade mina PM. Admin4 svarade förvisso på ett PM där han drog samma gamla argument om att spärren berodde på begränsningar i chatten. När jag hänvisade till Drapåtrissors inlägg som tyder på att det inte alls är något problem med chatten och bad honom utveckla sitt svar ignorerade även han mig.

Ärligt jävla talat, 98 moderatorer och 6 administratörer och INGEN kan ge mig en bra förklaring till varför flashback fortfarande har kvar den här begränsningen?

Instämmer. Varför kan man inte ha åäö i användarnamnet? Slattermaskin låter inte lika bra som slåttermaskin!
Citera
2012-03-17, 03:18
Medlem
AnusMynnings avatar
Tycker att det är väldigt ledsamt att man inte kan använda alla de bokstäverna i det svenska alfabetet samt mellanrum i sitt användarnamn. Fällde faktiskt en sorgens tår när jag skulle registrera mig och fann detta omöjligt.
Man hade väl kunnat begränsa tecknen till just svenska alfabetet samt mellanrum och inte tillåta massa asiatiska krumelurer och motsvarande elände.
Det hade öppnat fler möjligheter till nya samt mer estetiskt tilltalande användarnamn.
Det är 2012 nu, detta borde väl kunna lösas utan några större problem?

Mvh A.M
Citera
2012-03-17, 12:55
Medlem
Kämpendahls avatar
Vore det inte på sin plats om den idiotiska begränsningen med å, ä och ö i användarnamnet för nyreggade togs bort? Med tanke på hur många användarnamn det finns på Flashback kan det vara till stor hjälp om man även kan använda å, ä och ö vid registreringen. Det här är ett svensk forum (även om det förnekas) riktade till svenskar och då är den här begränsningen inte särskilt genomtänkt. Är det chatten som var begränsningen? Finns chatten ens kvar? Ska de 99,5 procent som aldrig använt chatten eller haft för avsikt att använda den verkligen begränsas av detta?

/Upprörd medborgare
Citera
2014-01-17, 23:13
Medlem
Slåttermaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slattermaskin
Instämmer. Varför kan man inte ha åäö i användarnamnet? Slattermaskin låter inte lika bra som slåttermaskin!

För dig är det tyvärr kört. Även om å skulle tillåtas, så kan du inte regga nicket.
Citera
2014-03-05, 07:26
Medlem
Om FB stängde av ÅÄÖ bara p.g.a. en föråldrad teknik som IRC, vore det ett riktigt jäkla IT-failure.

Tre arbetsdagar med IRC-servern för en duktig programmerare, så vore IRC-problemet löst. En av Sveriges största sajter borde inte gå två steg bakåt och begränsa sig till ASCII, utan åtminstone stödja svenska tecken, och helst gå två steg framåt och jobba mot full kompatibilitet.

Boyaka!
Citera
2014-03-07, 20:36
Tekniker
kookamungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alef-noll
Om FB stängde av ÅÄÖ bara p.g.a. en föråldrad teknik som IRC, vore det ett riktigt jäkla IT-failure.

Tre arbetsdagar med IRC-servern för en duktig programmerare, så vore IRC-problemet löst. En av Sveriges största sajter borde inte gå två steg bakåt och begränsa sig till ASCII, utan åtminstone stödja svenska tecken, och helst gå två steg framåt och jobba mot full kompatibilitet.

Boyaka!

Det var inte på grund av IRC, den gjordes om 2012 så att detta inte är ett problem längre. Det var antagligen en rad olika problem som gjorde att ÅÄÖ stängdes av (långt före min tid). Nu är de flesta fixade, men vissa (t.ex mina citerade inlägg) kvarstår. När sökfunktionen byts ut kan det bli aktuellt att se över detta igen.
Citera
2014-03-13, 11:37
Medlem
Engelskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kookamunga
Det var inte på grund av IRC, den gjordes om 2012 så att detta inte är ett problem längre. Det var antagligen en rad olika problem som gjorde att ÅÄÖ stängdes av (långt före min tid). Nu är de flesta fixade, men vissa (t.ex mina citerade inlägg) kvarstår. När sökfunktionen byts ut kan det bli aktuellt att se över detta igen.

Jag förstår inte riktigt... håller ni på att arbeta med det här eller inte? Kommer vi i framtiden att kunna regga namn med åäö eller inte? Och i så fall när?

När ni väl är i farten så kan ni tillåta understreck och blanksteg i namnen också (i varje fall understreck, varför ni tog bort den men behöll punkt/bindestreck är helt bortom mitt förstånd). Ni håller ju på med en rad förändring nuförtiden, med taggar och annat, så då borde ni kunna fixa det här också -- kan väl knappast vara ett jättestort problem. Eller?

Ni får komma ihåg att många ord på svenska innehåller faktiskt vokalerna åäö, så det är inga ovanliga bokstäver vi talar om här. Dessutom blir de förståeliga namnen allt färre med tiden, varpå blanksteg/understreck också kan hjälpa att skapa mer variation.

Det här är något ni borde arbeta på. Jag hoppas inte jag framstår som otrevlig, jag menar inget illa och vill heller inte stressa er eller ens inbilla mig att jag kan stressa er, men om ingen säger något så blir det väl aldrig någon förändring heller.
Citera
2014-03-13, 13:47
Medlem
Engelskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Mellanslag/blanksteg fuckar upp vissa sökningar bla Mina citerade inlägg

Finns det problemet verkligen? De användare som har blanksteg eller understreck i sina namn verkar inte ha några större problem med det. I varje fall så svarar de om man citerar dem, så jag undrar egentligen vad för problem det är vi snackar om här.

Det största problemet med medlemmar som har punkt, bindestreck, blanksteg, understreck är att de inte kan "a:namn"-sökas i sökrutan.

Förutom att det kräver lite jobb och jox med att ordna om forumet så ser jag inga större problem med att tillåta blanksteg, understreck och åäö. Än så länge har vi inte fått något bra svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in