2016-07-07, 00:33
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Det kanske redan har avhandlats i tråden men är det inte så att sista siffran i personnumret anger kön? Om det är en delbar siffra så är det en man. BO har ju just en delbar siffra på betygen trots att det står ett kvinnonamn.
Näst sista siffran är det väl? Ojämn siffra=man

Och jag tror inte att det är så nu längre
Senast redigerad av BoISaren 2016-07-07 kl. 00:36.
Citera
2016-07-07, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TbbW
http://www.dalademokraten.se/blaljus/misstankt-mord-i-langshyttan

Tack.
Citera
2016-07-07, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren

Födelsenumret består av tre siffror, där sista siffran är udda för män och jämn för kvinnor.

http://www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/personnummer/personnumretsuppbyggnad.4.18e1b10334ebe8bc80001502 .html
Citera
2016-07-07, 00:38
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Det kanske redan har avhandlats i tråden men är det inte så att sista siffran i personnumret anger kön? Om det är en delbar siffra så är det en man. BO har ju just en delbar siffra på betygen trots att det står ett kvinnonamn.

Den sista siffran är en checksumma, baserad på de andra nio siffrorna. Den näst sista siffran är "könssiffran", udda för män och jämn för kvinnor.
Citera
2016-07-07, 00:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JotIdiot
Frågan föreligger mer i vad jag har för vinning i att vittna för er om hurdan BH varut under min uppväxt, inte sant? Kan däremot dementera påståenden som inte stämmer m.m. - jag söker ju trots allt mig inte till tråden för att ventilera att jag känt en mördare...
Vad du har för vinning att vittna för oss? Vill du ha betalt för upplysningar, eller? Det här är ett diskussionsforum, folk deltar här av nyfikenhet, intresse, inget-annat-att-göra osv men mycket få deltar nog för att få vinning av det.

Säger du att du kände offret eller MGM kommer du få frågor om dem. Vill du inte ha såna frågor så berättar du inte om bekantskapen. Att säga att man känner MGM och sen snörpa på munnen som en ungmö som får ett skamligt förslag om nån ställer följdfrågor är löjligt.
Citera
2016-07-07, 00:41
Medlem
FUP-12s avatar
Det verkar vara många som är oklara med vad "underlåtelse att anmäla brott" egentligen avser. Det handlar om Brottsbalken, kap. 23, § 6.

Brottet består i att man har haft kännedom om att ett brott var "å färde", men har underlåtit att anmäla det till polisen.

Det handlar alltså inte om att man i efterhand, då brottet har genomförts, har låtit bli att anmäla det.

Detta betyder att människor som enbart har fått höra de misstänkta snacka om mordet efter att det skedde inte har något att frukta, åtminstone inte rättsligt.

Just detta faktum - att så många misstänks eller sitter häktade för "underlåtelse" - visar alltså att snacket och planeringen kring mordet har skett både vitt och brett.

Utöver detta finns säkert en massa andra personer som har fått höra historien, någon del eller någon version av den efteråt. Önskar att fler av dessa letar sig in i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
När det gäller "underlåtelse att anmäla ", går man fri från det om man går till polisen innan de söker upp en? Tänker på personen som skrev igår natt att hon fått reda på mordet redan nån dag efteråt men inte anmält det, däremot enligt egen utsago pratat med polisen senaste dagarna. Var det ett troll eftersom hon inte verkar ha gripits? Hon lämnade ut tillräckligt mycket info för att lätt identifieras.
Senast redigerad av FUP-12 2016-07-07 kl. 00:43.
Citera
2016-07-07, 00:41
Medlem
Citat:

Jo, "Dock gäller fortfarande regeln att tredje siffran i födelsenumret är udda för män och jämn för kvinnor." http://www.skatteverket.se/download/18.1e6d5f87115319ffba380001857/70408.pdf
Citera
2016-07-07, 00:42
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:

Ja, näst sista ska det vara. Fel av mig. De två första efter bindestrecket anger var personen fötts. Efter 1990 så har man dock slutat med att ange plats, det kanske är det du tänker på?

BO bör väl då ha mixtrat med sitt personnummer i betygsdokumenten.

En fråga: Är det någon av de anhållna som har gjort sig skyldig till djursex tidigare eller är det en far till någon av de anhållna?
Citera
2016-07-07, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
Finns bild med fulla namn i trådstarten. Kika där är mitt tips.

Jo,jag vet,men tillkommit ytterligare personer,och antagligen blir det ännu fler,,,,,
Blir jobbigt om man efter varje inlägg skall gå till trådstarten?
Citera
2016-07-07, 00:52
Medlem
Det har ju spekulerats i olika dödsorsaker här. En del nämner strypning, andra knivhuggning och vissa har pratat om att kroppen sedan varit "halvt" styckad. Kan det röra sig om ett tortyrmord? Dels med tanke på hur många som misstänks vara inblandade men också pga de olika tillvägagångssätten som diskuterats. (Kom på att tänka på detta när jag läste ikapp tråden och såg att någon nämnde styckmordet på Christian i Bollnäs 2010)
Citera
2016-07-07, 00:53
Avslutad
Önskar att jag kunde pausa tråden när jag ska sova.
Blir mycket att läsa ikapp imorgon.

Jaja, får väl se vad som är nästa scen i trustorgängets drama.
Kanske två nya häktade, någon död i häktet, eller polisen har gått hem p.g.a. utbrändhet.

Btw, när tror ni att FUP:en kommer? I höst?
Senast redigerad av GenesisP 2016-07-07 kl. 00:55.
Citera
2016-07-07, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaIngaOrder
Det har ju spekulerats i olika dödsorsaker här. En del nämner strypning, andra knivhuggning och vissa har pratat om att kroppen sedan varit "halvt" styckad. Kan det röra sig om ett tortyrmord? Dels med tanke på hur många som misstänks vara inblandade men också pga de olika tillvägagångssätten som diskuterats. (Kom på att tänka på detta när jag läste ikapp tråden och såg att någon nämnde styckmordet på Christian i Bollnäs 2010)

Jag nämnde Bollnäs.

Det här är något annat.

Det handlar inte om en liten störd människa. Det här är ett kluster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in