Citat:
Ursprungligen postat av
arkmike
Bortsett från den aspekten är det viktigt med ett bra sammansatt personalteam som inte är präglad av prestige utan vågar ge och ta till varandra. En i gruppen kan se något som inte är uppenbart för andra. Klienten kan också ty sig mer till någon än till andra. Kroppsspråk kan som sagt säga en hel del. Allt kan reflekteras över och analyseras. Kunskapen om Nerijus växer dag för dag och systematiseras. Kan inte låta bli att tänka tanken att vara en fluga på väggen kring NB. 😆
Gällande team så tror jag det ultimata vore likt GMP är sammansatt dvs tvärvetenskapligt. Fast det är väl en önskedröm - men jag tror på konceptet samt hur de brainstormar som vid en debriefing. Sammanstrålar alla från olika vetenskaper torde det bli väldigt givande (rättspsykiatri, psykologer, beteendevetare, krim och även från sjukvården). Om inte annat vore det en perfekt forskningsgrupp.
Ibland känns det som om det behövs en sån expertgrupp att kunna konsultera.
Men jag håller absolut med dig gällande vikten av att om man släpper på prestigen och verkligen sätter patienten/klienten i centrum beträffande de betydande faktorer du beskriver så man en bra bit på väg.