2016-07-06, 20:01
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Jag måste erkänna att då man lämnat beskrivningar efter beskrivningar i tråden och fått höra både det ena och det andra som svar så tänker man ju dels att
1, trakasserarna aldrig skulle försitta chansen att använda det ända öppna forumet för att dölja

men
2, hur skulle jag uppfatta detta om jag inte varit med själv ?

....och ger en debattör chansen att sansa sig och skriver följande då jag lyckats få minst en drönare på bild men vill inte att tex Åkeshovsmannens dåd ska upprepa sig om det är någon medicinerad som läser inlägget och slutar med sin medicin bara för att denne ser ett bildbevis. (sände detta till flera )

"Hej
Hej, jag tog ett foto i dag och något udda kom med på det, jag uppmanade nu de som läser det och medicinerar att fortsätta med det. Jag har varit med om detta 20 år snart och är inte sjuk i huvudet, men de som är kanske slutar ta sin medicin på grund av det fotot så du som skriver bra kan väl stämma in i det på sidan .
Jag försöker bara argumentera för min sak inte att massa sjuka ska strunta i sina mediciner.

Mvh"

Debattören börjar med att denne inte kan tolka bilden (som jag direkt ser är en drönare då jag förstorar den ) därefter så skummar jag texten, då jag tänker att denne fortsätter stilen även med bildbevis , och läser detta med hot och tog det som en fråga i samma stil .

Blev så förbannad i dag på morgonen med sommarförkylning i full blom då jag läste om hatdrev som jag skulle varit involverad i och då jag misstolkat genom att skumma igenom texten för ett år sedan och då jag undrat om dessa är svårt paranoida och vantolkande eller stalkare , slängde iväg texten.

Då jag tittar på bilderna så ser jag direkt vad det är.

Ang bilderna så här är originalbilden

https://rbfi.io/img/4fZJ0U.jpg man ser även en prick längre ned i bilden , men som är för långt borta för att kunna zooma in på med min dator.

Ett foto taget ca 20 minuter efter för att visa att linsen inte är manipulerad/skitig = tomt på prickar i skyn

https://rbfi.io/img/6eqf2B.jpg
Senast redigerad av Harfager 2016-07-06 kl. 20:53.
Citera
2016-07-06, 20:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

https://rbfi.io/img/4fZJ0U.jpg man ser även en prick längre ned i bilden

Ett foto taget ca 20 minuter efter för att visa att linsen inte är manipulerad/skitig = tomt på prickar i skyn

Jag gissar nu ännu mer på en insekt - nu när vi kan se hela bilden så verkar det som om du hade klippt bort vingarna på din förstoring. Mina fem cent går på en trollslända - något jag försökt visa med en enkel animerad gif: https://postimg.org/image/oyul58g7b/
Citera
2016-07-06, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast du missar en viktig del, hon säger att den kan vara "man made" om man studerar det noga:

Det betyder att det inte nödvändigtvis behöver vara en drönare, sedan rörande symetri så har naturen extremt många exempel på djur och insekter som är symetriska, getingen är ett gott exempel på en sådan insekt.

Men som jag säger, vi har inte tillgång till originalbilden och därmed så är det omöjligt för oss att kunna avgöra hur mycket sanning det finns i det du säger då det lika väl kan vara en bild från där du tar ett fotografi mot fönstret medan du ligger i en soffa och därmed får med en insekt eller vad som helst och därefter förstorar bilden tills den är för suddig för att man skall kunna se det. (säger inte att det måste vara så men det är en möjlighet varav därför det skulle underlätta för alla skeptiker som troende om du kunde dela med dig av originalbilden i originalformat (ej förstorad) så att vi vet vad vi har att arbeta med)

Tycker att det är ganska så omöjligt att avgöra vad det är på bilden. Håller med dig om att vissa insekter också är symmetriska, så det kan ju möjligtvis vara en sådan, men att helt utesluta en drönare tycker jag heller inte att man kan göra, så till vida själva objektet inte är för litet för att vara en drönare förstås? Vet ej?
Citera
2016-07-06, 20:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Tycker att det är ganska så omöjligt att avgöra vad det är på bilden. Håller med dig om att vissa insekter också är symmetriska, så det kan ju möjligtvis vara en sådan, men att helt utesluta en drönare tycker jag heller inte att man kan göra, så till vida själva objektet inte är för litet för att vara en drönare förstås? Vet ej?

Det är nog omöjligt att avgöra hur stor fläcken egentligen är eftersom det inte finns något sätt att avgöra avstånd på bilden.
Citera
2016-07-06, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MinotaurusX
Delar din uppfattning om det med att hintar som kan antyda väldigt mycket, utan att egetligen berätta något konkret är vanligt förekommande. Kummunikationen via de inblandade gs kan ju enkelt skötas via mobilen, eller internett, inget snack om den saken.

En liten utsvängning angående just "instruktionerna". Klart det "kan" vara så att den som håller i det hela, skickar instrutioner om hur samtalet skall fortsätta för att få så stor effekt som möjligt.
Något som är uppenbart är att om det är ett tydligt mönster som går att känna igen med exemplet som du gav är att: Dom "vill" att du skall känna igen mönstret och reagera på det, annars hade det inte skett så uppenbart med så kort varsel.

Med tanke på att det skall märkas av dig att sms:et kommer, & samtalet ändrar karaktär kort efteråt för att psyka kan det lika gärna vara någon som skickar ett sms till sig själv, eller låtsaspratar i mobilen för att ge det intrycket. Oregistrerade kontantkort finns ju så kan vara rellativt säkert att ge order på det viset annars utan att för den delen riskera något själv.

Ja, det här med hintar förekommer ofta. Folk runt omkring som inte är insatta i GS kan omöjligen tolka dessa hintar som trakasserier eftersom att de är personliga så att enbart TI förstår innebörden.

FreedomDeep menar att det kan vara omedvetna hintar som styrs av mind control, själv är jag tveksam. Min upplevelse är att dessa personer verkar vara medvetna om vad de gör. Men jag kan ha fel. Men dessutom så upplever jag det som att de VILL att jag ska känna igen mönstret, precis som du säger, och att detta är en stor del i själva psykningen. Det är därför som jag lutar åt att tro att dessa aktioner utförs av medvetna stalkers snarare än av teknologi, men det kanske förekommer både ock.

Det är även möjligt att de låtsas få sms och telefonsamtal av någon annan. Kan inte säga att jag vet exakt hur de går till väga.
Citera
2016-07-06, 21:30
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Exakt, det är omöjligt att säga att det är något specifikt mellan A-Ö då det lika väl kan vara en geting på ett fönster precis som det kan vara en drönare uppe i skyn eller rent av smuts på en lins.
Citera
2016-07-06, 21:35
Medlem
Citat:

https://rbfi.io/img/4fZJ0U.jpg man ser även en prick längre ned i bilden , men som är för långt borta för att kunna zooma in på med min dator.

Hur pass stort bedömer du själv att "objektet" var i verkligheten? Om du tänker tillbaka på vart du befann dig när du tog bilden? Det kanske inte går att avgöra så här i efterhand, men själva storleken på objektet kan vara av betydelse ifall det är en drönare eller något annat?
Citera
2016-07-06, 21:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Hur pass stort bedömer du själv att "objektet" var i verkligheten? Om du tänker tillbaka på vart du befann dig när du tog bilden? Det kanske inte går att avgöra så här i efterhand, men själva storleken på objektet kan vara av betydelse ifall det är en drönare eller något annat?

Eftersom Harfager inte (enligt egen uppgift) såg objektet när han fotograferade så är det givetvis omöjligt att avgöra avstånd och storlek - det finns inga referenspunkter på bilden.
Citera
2016-07-06, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Eftersom Harfager inte (enligt egen uppgift) såg objektet när han fotograferade så är det givetvis omöjligt att avgöra avstånd och storlek - det finns inga referenspunkter på bilden.

Nej, jag förstår det, men jag tänkte att det kanske gick att göra någon form av ungefärlig uppskattning ändå. Men vi kanske får lämna det som ett frågetecken, vilket är synd, för det vore intressant att veta vad det är.
Citera
2016-07-06, 22:14
Medlem
Harfagers avatar
Citat:

Jag tror att det inte är så stor höjd eller långt borta. Man ser ju bladverket till höger i bild och hade jag vinklat lite mer bortåt (neråt) i bild så hade jag fått med de 20 meters träden ca 65 meter bort (ändrat från 75) . Så det stod i luften snett ovanför mig.

Har efter detta lagt märke till ett surrande ( som man hör på denna https://www.youtube.com/watch?v=WSp8XcPIJKU ) då jag kom hem på kvällar då och då när det var vindstilla men inte avslöjat att jag märkt detta genom att titta då jag redan har en bild på en drönare.

Det finns två prickar på bilden, ena i höjd med trädkronans blad på bilden och den andra några centimeter från nederkant , den nedre ser jag inte vad det är, den övre ser ut som de flesta drönare jag sett på film efter detta . Finns lite olika modeller men samma princip med 4 propellrar vilket man ser tydligt två av dem och mörka konturera av ytterligare två stag till ytterligare två propellerhus . Dessa kan rolla i luften så kanske man såg att jag tittade upp och påbörjade en sådan roll eller styrde åt ett annat håll?

Storleken är svårt att avgöra , jag såg den aldrig innan jag tittade på bilden och förstorade. Svårt att uppskatta höjden då jag inte vet storleken, 50-75 meter ?

Kameran är en telefon Samsung Galaxy mini GT-S5570 utan några zoomningar , skulle som sagt bara ta ett helt anonymt foto av himlen för att testa en filuppladdnings sida på nätet.

Här kan man få se lite en bit in vad och hur dessa kan manövrera och även hur det låter https://www.youtube.com/watch?v=4ErEBkj_3PY
Senast redigerad av Harfager 2016-07-06 kl. 22:50.
Citera
2016-07-06, 22:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag tror att det inte är så stor höjd eller långt borta. Man ser ju bladverket till höger i bild och hade jag vinklat lite mer bortåt (neråt) i bild så hade jag fått med de 20 meters träden ca 75 meter bort. Så det stod i luften snett ovanför mig.

Har efter detta lagt märke till ett surrande ( som man hör på denna https://www.youtube.com/watch?v=WSp8XcPIJKU ) då jag kom hem på kvällar då och då när det var vindstilla men inte avslöjat att jag märkt detta genom att titta då jag redan har en bild på en drönare.

Det finns två prickar på bilden, ena i höjd med trädkronanns blad och den andra några centimeter från nederkant , den nedre ser jag inte vad det är, den övre ser ut som de flesta drönare jag sätt på film efter detta . Finns lite olika modeller men samma princip med 4 propellrar vilket man ser tydligt två av dem och mörka konturera av ytterligare två stag till ytterligare två propellerhus . Dessa kan rolla i luften så kanske man såg att jag tittade upp och påbörjade en sådan roll eller styrde åt ett annat håll?

Fast drönare brukar väl inte ha vingar vilket det verkar finnas på objektet i din bild (de ljusare områdena runt den svarta fläcken) - se mitt exempel ovan med en slända.
Citera
2016-07-06, 22:47
Medlem
Ja, den förekommer.

Trodde inte att jag skulle bli ett offer. Men ibland så ger livet, ibland tar livet.

Karma biatches.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in