2016-07-06, 15:49
Medlem
Det ska bli intressant när Zlatan får syna de engelska gräsmattorna i möten med Stoke, Sunderland och de andra. Hånropen kommer att hagla när han ivrigt gestikulerade beklagar alla kosmiska orättvisor. PL är kanske inte den bästa ligan men den är den mest fysiska.
Citera
2016-07-06, 16:38
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Ja han når väl ofta framgång snabbt men inte långsiktigt? Lite motsatsen till Ferguson.

Så att han hyllas som världens bästa manager är lite märkligt, på ett sätt ja, på andra nej.
Sen passar thug-Mourinho och thug-Zlatan inte riktigt in i United men det kan nog gå.

Hoppas iaf Rashford och Martial får mycket speltid.

Undrar om inte Zlatan ska vara mentor till grabbarna. Jag tror att om det funkar kan han kanske stanna ett år till om inte USA drar med mycket pengar.
Citera
2016-07-06, 17:47
Medlem
Sven-Dufva1s avatar
Alex Schulman skrev en ganska rolig krönika i Expressen om Zlatan nu i söndags. Åtminstone jag fnissade högt åt bilden som målas upp av ManUs fystester.
Senast redigerad av Sven-Dufva1 2016-07-06 kl. 17:52.
Citera
2016-07-06, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Hade denna värvning gjorts för fyra år sedan så tror jag Zlatan hade dominerat. Mer tveksam nu. Zlatan är van att vinna mot skitgäng i ligan ganska komfortabelt utan att springa så mycket. Det är en helt annan sak i PL när man möter Crystal Palace, Stoke och allt vad dem heter. United har ju själva haft rätt svårt att vinna komfortabelt mot mindre lag i ligan under flera år nu.

Dom har ju inte haft någon målskytt att tala om. Anthony Martial var deras bästa målskytt i ligan förra året, på 11 mål. Säsongen innan dess Rooney på 14 mål. Skapar dom lägen kommer Zlatan hänga dit en hel del baljor, var så säker.
Citera
2016-07-06, 19:39
Medlem
junazs avatar
Överdrivs det inte rätt friskt här inne om hur fysisk och stenhård Premier League är? Det är inte som att den franska ligan är speciellt icke-fysisk, direkt.

Jag tror inte att Zlatan kommer ha något överdrivet problem med varken gräsmattor eller benknäckande motståndare. Visst, han lär ju inte stänka in 35 mål precis, men ett par baljor blir det säkerligen.
Citera
2016-07-06, 19:48
Medlem
MrWits avatar
Jag letar efter ett klipp från när Barcelona vinner sin sjätte titel säsongen 2008-2009. Turneringen (VM för klubblag) spelas sent på hösten så Zlatan var med i laget vid tillfället.

Klippet visar Pep Guardiola gråtandes (eller iaf med tårar i ögonen), han har precis vunnit sjätte titeln av sex möjliga och med en fotboll som då ansågs vara bland det bästa världen skådat, och är märkbart rörd. Zlatan springer fram för att fira, knuffar till honom och ser ut att kommunicera "Ha, står du och lipar", Niklas Wikegård skulle kanske beskriva hans handling som rå men hjärtlig. Pep rycks ur sin sinnesstämning och ser inte så glad ut men det blir inget bråk.

Jag såg klippet länkat från Bank och Nivas blogg (tror det var Bank som skrev det) och refererar till någon annan fotbollsjournalist (ej svensk) som pekat på det här klippet som en händelse som bidrog till att förstöra relationen mellan Zlatan och Pep men har inte lyckats hitta det. Någon som känner igen beskrivningen och skulle kunna länka?

Edit: Hittade klippet! Här kan ni se, Pep gråter mycket och det ser snarare ut som att det är något Zlatan säger gör honom förbannad. Zlatan leds sedan iväg av klubbfolk.
Senast redigerad av MrWit 2016-07-06 kl. 20:02. Anledning: Hittade klippet
Citera
2016-07-06, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrWit
Jag letar efter ett klipp från när Barcelona vinner sin sjätte titel säsongen 2008-2009. Turneringen (VM för klubblag) spelas sent på hösten så Zlatan var med i laget vid tillfället.

Klippet visar Pep Guardiola gråtandes (eller iaf med tårar i ögonen), han har precis vunnit sjätte titeln av sex möjliga och med en fotboll som då ansågs vara bland det bästa världen skådat, och är märkbart rörd. Zlatan springer fram för att fira, knuffar till honom och ser ut att kommunicera "Ha, står du och lipar", Niklas Wikegård skulle kanske beskriva hans handling som rå men hjärtlig. Pep rycks ur sin sinnesstämning och ser inte så glad ut men det blir inget bråk.

Jag såg klippet länkat från Bank och Nivas blogg (tror det var Bank som skrev det) och refererar till någon annan fotbollsjournalist (ej svensk) som pekat på det här klippet som en händelse som bidrog till att förstöra relationen mellan Zlatan och Pep men har inte lyckats hitta det. Någon som känner igen beskrivningen och skulle kunna länka?
pepgrinpellen grinade i bayern med vilken falsk mangmiljonär sta och lipa som ett barn
Citera
2016-07-06, 20:02
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWit
Någon som känner igen beskrivningen och skulle kunna länka?

https://www.youtube.com/watch?v=zJtcb20qieQ
Citera
2016-07-06, 20:07
Medlem
MrWits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
https://www.youtube.com/watch?v=zJtcb20qieQ

Tack! Hittade precis själv men du hade en annan version ser jag.

Från den här boken kommer teorin om att detta ögonblick sabbade. Graham Hunter heter författaren.
Citera
2016-07-06, 22:22
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endagitaget
Det ska bli intressant när Zlatan får syna de engelska gräsmattorna i möten med Stoke, Sunderland och de andra. Hånropen kommer att hagla när han ivrigt gestikulerade beklagar alla kosmiska orättvisor. PL är kanske inte den bästa ligan men den är den mest fysiska.

Ja Zlatan kommer åt bli överkörd i PL. Nu när det är upp till bevis så tror jag inte han pallar trycket, att spela i Manchester United och i PL är något helt annat än han tidigare varit med om. Men han ska faktiskt han körde för att han vågar sig till PL och det skulle vara coolt om han lyckades men tyvärr tror jag inte han hänger med i PL,tyvärr.
Citera
2016-07-08, 16:33
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Mer svar än nedan behövs väl egentligen. Massa "om" och floskler gör inte Sverige närmare ett guld.
Om jag säger så här nu då för att lägga ner mer tid på Er mina små skitrövar.
Närmare ett guld har Sverige inte varit sedan 1958 och kommer i teorin inte heller att vara det förrän Ni mina små skitstövlar ligger 6 fot under jord. Jag själv med. Ses i helvetet.
Citera
2016-07-08, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Överdrivs det inte rätt friskt här inne om hur fysisk och stenhård Premier League är? Det är inte som att den franska ligan är speciellt icke-fysisk, direkt.

Jag tror inte att Zlatan kommer ha något överdrivet problem med varken gräsmattor eller benknäckande motståndare. Visst, han lär ju inte stänka in 35 mål precis, men ett par baljor blir det säkerligen.

Ja, det är väl mest folk som knappt kollar på fotboll, som skriver det tramset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in