2016-07-06, 19:16
Avslutad
Det kan vara så att de först hade planerat att sänka kroppen med båten som nämndes här tidigare. Men det gick inte så bra som GM:en hade tänkt sig. Då tog de henne till gruvhålet och slängde bort henne. Som en nödlösning. De fick panik och ville bara bli av med kroppen fortast möjligt, så de inte behövde tänka på/se vad de hade gjort.

Om hon blev styckad tror jag det har gjorts i panik det också eftersom endast viss styckning ägt rum, om jag ska tro på vad som sagts.
Senast redigerad av GenesisP 2016-07-06 kl. 19:27.
Citera
2016-07-06, 19:20
Medlem
emaptis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Det kan vara så att de först hade planerat att sänka kroppen med båten som nämndes här tidigare. Men det gick inte så bra som GM:en hade tänkt sig. Då tog de henne till gruvhålet och bara slängde bort henne. Som en nödlösning. De fick panik och ville bara bli av med kroppen fortast möjligt, så de inte behövde tänka/se vad de hade gjort.

Om hon blev styckad tror jag det har gjorts i panik det också eftersom endast viss styckning ägt rum, om jag ska tro på vad som sagts.
T o m dom måste ju veta att gruvhålen i dalarna är fyllda med bilar, varför då hålla på och strula med en båt när dom kunde ta en av alla deras skrotbilar och köra ner i ett gruvhål med henne i?

Men tänka är såklart inte deras starka sida. Det är nog lilla julafton hos polisen nu, så mycket att dom inte vet i vilken ända dom ska jobba.
Citera
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Det kan vara så att de först hade planerat att sänka kroppen med båten som nämndes här tidigare. Men det gick inte så bra som GM:en hade tänkt sig. Då tog de henne till gruvhålet och bara slängde bort henne. Som en nödlösning. De fick panik och ville bara bli av med kroppen fortast möjligt, så de inte behövde tänka/se vad de hade gjort.

Totala amatörer från början till slut, både vad gäller det här fruktansvärda brottet och i deras egna liv.
Citera
Medlem
whaks avatar
Citat:

Jag förstår inte varför dessa gm skulle krångla till det.
Man ska ge sig in på saker man inte begriper sig på.
Nu blev det ju "kattskit" av alltihopa istället.
Citera
2016-07-06, 19:21
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Hon ville hjälpa.

Vad har du för fuffens för dig?

Du tror att hon var ute efter vad?
Ungkuk?
För hundra k så köper hon all ungkuk hon behöver.

Må hända att hon gjorde något som gjorde hjärngänget arga. Inte fan slänger man någon i ett gruvhål för det. Det finns ingen ursäkt. Må hända att allt kommer fram och det blir mer drama. Men belasta fan inte BO för den här skiten.

Hjälpa ? - det låter lite väl enkelt.
Varför umgicks hon med detta asocial gäng?
Tror det kommer fler starka kryddor i denna soppa.
Vem har sagt att offret bär någon skuld?
Citera
2016-07-06, 19:29
Medlem
Citat:

Sänka en båt i ett gruvhål?
Vad för båt, en kanadensare?

Jo, medveten om methodiken ( ) här... Men wtf?
Citera
2016-07-06, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TbbW
Vad jag förstår så är stängslet nedtryckt lite sedan länge. Men min undran är ju hur mycket de var tvungna att jobba för att få över kroppen? Var hon nertyngd av något? Eller ansåg de att det räckte med att hiva kroppen över staketet? Fattade de inte att hon skulle synas? Så varför kämpa med staketet? Hade ju varit lättare att bara köra ut i skogen en bit. Det är ju bara skog ända till Falun.
Polisen gjorde ju sök redan fredag förmiddag där i trakten lite längre västerut så det var väl redan känt och bara en tidsfråga. (innan BH anhölls i sin frånvaro)

Nu har jag inte sett just det här gamla gruvhålet men väl flera andra runtom i Sverige och jag har aldrig sett något vidare högt stängsel runt något av dom.
Snarare strax över midjehöjd, lite lagom för att kunna luta sig över för eventuella besökare men högt nog för att inte småbarn ska kunna gå rätt ner i vattnet.

Om det gäller även denna håla så lär det inte vara allt för svårt att baxa över en kropp om man är minst två som hjälps åt.

Minst sagt märkligt val av plats får jag säga.
Citera
2016-07-06, 19:31
Avslutad
Citat:

Inte båten där. Men det snackades om en båt tidigare, som tillhörde någons farsa.
Båten fanns väl vid sjön, hamn eller liknande.
Citera
2016-07-06, 19:32
Medlem
Citat:

Det låter ännu märkligare, jag tvivlar starkt på sanningshalten i ryktet om att man försökt sänka någon med en båt.
Citera
2016-07-06, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Hjälpa ? - det låter lite väl enkelt.
Varför umgicks hon med detta asocial gäng?
Tror det kommer fler starka kryddor i denna soppa.
Vem har sagt att offret bär någon skuld?

Errr what?

GW säger 3/10. Men så mycket pappersarbete...

Fler starka kryddor kommer. Det blir bara bättre och bättre.

*
Editerade min post då jag lärde mig ett nytt ord, alla kan inte vara elit på en gång. Tack mercy.
Senast redigerad av FetManDansar 2016-07-06 kl. 19:37.
Citera
2016-07-06, 19:34
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ärligt talat, väster om Borlänge är det i princip bara skog till Norge så de hade inte ens behövt åka till Långshyttan.
Jag undrar om det inte var så att de valde plats att dumpa kroppen enbart baserat på att någon/några kände till en "lämplig" plats snarare än vad som vore en smart plats. Det är ju inte direkt några mästerbrottslingar inblandade.
Ja dom är inte först med att misslyckats med att sänka en kropp men det verkar ändå som att det är något som ärthjärnor tycker verka vara en bra lösning. Mycket bättre att stanna vid random ödslig väg och dra in kroppen 100 m. in i skogen.
Citera
2016-07-06, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Det låter ännu märkligare, jag tvivlar starkt på sanningshalten i ryktet om att man försökt sänka någon med en båt.
Tråden är full av sanningar, just båt-biten tror jag kanske är lite fejk.
Men ska man vara badass så ska man droppa kroppar i båtar i gruvhak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in