2016-07-06, 13:44
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Själmordsförsök som lett till att han placerats på psyket?

Kanske.

Kan ju också vara så enkelt att han har diabetes eller nåt, och med intyg från läkare kan han få sina läkemedel? Vet inte hur det funkar med mediciner i häktet, om det syns i dagboksbladet.
Citera
2016-07-06, 13:45
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Jag har läst hela tråden nu, och jag måste säga att det här verkligen är en fascinerande historia med en hel del udda och trasiga personligheter inblandade som tillsammans utformat degenererade relationer med varandra. Hade det inte rört sig om ett mord av en, enligt bekrivning i alla fall, väldigt snäll människa så hade man ju suttit och skrattat. Rättare... jag har nog skrattat några gånger trots allt.

Intressant att Stocious dök upp i tråden. Jag vet inte om jag har missat något inlägg, men skrev hon inte att hon hört ett annan version av gänget än den som presenteras i media? Hur löd den versionen? Stocious?

Så uppfattade jag också det.
Dock vill hon inte uppge det på Flashback, vilket jag har full förståelse för.
Med tanke på var utredningen är och om ev fler inblandade finns där ute.
Citera
2016-07-06, 13:45
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Mjo, jag skulle nog i hennes läge spatsera till snuthäcken och berätta min historia. Halva Dalarna är ju inplockade, kanske nytt steriliseringsprojekt på gång, i lönndom? Skumt det här med så många intagna, de har väl snackat mycket under de två veckorna, kan man tippa...

Har hon inte skrivit redan att hon är hörd? Förhoppningsvis har hon väl redan berättat allt.
Citera
2016-07-06, 13:46
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost

Intressant att Stocious dök upp i tråden. Jag vet inte om jag har missat något inlägg, men skrev hon inte att hon hört ett annan version av gänget än den som presenteras i media? Hur löd den versionen? Stocious?

Riktigt hela tråden har du nog inte läst eftersom hon klart och tydligt skrev att hon inte ville svara på vilken version hon hade fått presenterad för sig av mördarna.
Citera
2016-07-06, 13:48
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Har hon inte skrivit redan att hon är hörd? Förhoppningsvis har hon väl redan berättat allt.
Aha, det har jag missat. Annars är det nog dags...
Citera
2016-07-06, 13:49
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
Unikt för Sverige ja, men skulle lika gärna kunnat utspela sig i USA. Visst vi skapar våra egna liv. Men med dåliga förutsättningar från början så blir det inte lättare att skapa. Det är väl det här fallet ett typexempel på.

Skitsnack. Jag känner många människor som har haft urusla förutsättningar från början men ändå lyckats skapa sig någorlunda eller riktigt bra vuxenliv. Det handlar enbart om vilja, självbevarelsedrift och icke minst intelligens. Dessa tre komponenter saknar det här gänget. Framför allt saknar de intelligens.
Citera
2016-07-06, 13:49
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Vad betyder detta? "Vederbörande läkare"? Är MB på sjukhus?

Jag reagerade också på det. Kan inte påminna mig att jag sett det i något annat fall. Kollade ett gammalt dagboksblad från styckmordet i Boden, där ju KJ vistades på rättspsyk. Ingen liknande notering där iaf.
Citera
2016-07-06, 13:51
Medlem
Citat:
Naturligtvis kan/bör man säga emot den som man tror kommer med falska uppgifter i tråden, även om det kommer från någon som påstår sig känna någon av de inblandade.

Absolut, förutsatt att man har någon anledning att säga emot. Att förolämpa folk och ondgöra sig över hur efterblivna man tycker att alla inblandade verkar vara är dock enbart meningslöst och tröttsamt. Tycker jag.
Citera
2016-07-06, 13:52
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar

Vi har 8 meth-smurfar som precis mördat en kvinna. Ingen ser någon fara med vad stocious gör?

Det är för tidigt att kalla dem methsmurfar innan FUP har kommit ut. Vad för slags fara skulle hon vara i? Snönegrerna är ju häktade.
Citera
2016-07-06, 13:52
Medlem
Citat:
Kanske.

Kan ju också vara så enkelt att han har diabetes eller nåt, och med intyg från läkare kan han få sina läkemedel? Vet inte hur det funkar med mediciner i häktet, om det syns i dagboksbladet.

Ett par dagar i häktet utan droger kanske gjort han spårat ur?
Citera
2016-07-06, 13:54
Medlem
TbbWs avatar
Gruvhålet där BO hittades var i Rällingsberg. Där bor ju två äldre personer. Aldrig att de inte hört när gänget kom i bil och placerade BO i vattnet.
Hoppas inte det var det äldre paret som upptäckte vad som flöt i pölen.

Så kan man anta att BH visste att de inte var hemma? Det är ju ändå hennes väg hem till pappan.
Även om hon bodde på annan plats kan jag förmoda att hon åkte hem för att tigga lite pengar då och då.
Ursäkta mig om ni tagit upp detta tidigare.

Sen kan jag tänka mig att hennes dieseltjuvkompis/dadda var nog den som fick städa och skära?! kock som han är.
Citera
2016-07-06, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Alla kommer slylla på varann
Uträknat av dessa skarpa hjärnor

Citat:
Kanske.

Antagligen sitter MB häktad med restrektioner och då är det inte ovanligt att TR förordnar läkare till den mt. Vederbörande läkare kan läsas som den mt ordinarie läkare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in