2016-07-06, 11:31
Medlem
BillBasss avatar
JH häktad idag:

Citat:
På onsdagen häktades en 26-årig Borlängebo, misstänkt för mord på den högre misstankegraden.

http://www.dt.se/blaljus/brott/borlangebo-som-sokte-upp-polisen-haktad-for-mordet-i-langshyttan-nekar-till-brott
Citera
2016-07-06, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Jag förstår också att hon måste ha blandade känslor.

Seriöst?

Ingen går väl ut på Flashback 01.00 - 03.00 på en onsdag och säger att hon var tillsammans med en i Sveriges värsta freak-shows?
Samt att de berättat för henne strax efter mordet, men hon var osäker på om de var seriösa?
Två av personerna som är/var häktade var häktade just p.g.a. de inte gjort något trots att de visste om vad som skett.

Om det är sant så är den här cirkusen för bra för att vara sann.
Det är som om en normal människa skulle bestämma sig för att börja smurfa på nätet, hög som ett troll på meth och använda sina egna personuppgifter och sen bara gå bananas hela livet. Och sen följa upp det hela med att mörda någon med 7 andra meth-smurfar.

,.l..

God natt.

De som tvivlar på uppgifter från dem som uppger sig ha kännedom om fallet kan väl bara hålla sina misstankar för sig själv? Även om du har suttit och filat länge på dina formuleringar om meth-smurfar så känns det ju jävligt onödigt att förolämpa de få som bidrar till tråden med något annat än sina personliga åsikter om mgms utseende och annat meningslöst.
Citera
2016-07-06, 11:42
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reinebrynolf
De som tvivlar på uppgifter från dem som uppger sig ha kännedom om fallet kan väl bara hålla sina misstankar för sig själv? Även om du har suttit och filat länge på dina formuleringar om meth-smurfar så känns det ju jävligt onödigt att förolämpa de få som bidrar till tråden med något annat än sina personliga åsikter om mgms utseende och annat meningslöst.

Naturligtvis kan/bör man säga emot den som man tror kommer med falska uppgifter i tråden, även om det kommer från någon som påstår sig känna någon av de inblandade.
Citera
2016-07-06, 11:45
Medlem
BeyondBorderss avatar
MBs fb verkar vara nere nu?
Citera
2016-07-06, 11:51
Medlem
PM från en som vill vara anonym:
Citat:
MH har (åtminstonde nyligen haft) ett förhållande med BH.
MH bodde då i Långshyttan.
MH och BH (var säkert flera, vet ej) utförde en dieselstöld tillsammans för ett tag sedan (6-12 månader, minns inte) i Långshyttan.
Blev tagna på bar gärning.
Citera
2016-07-06, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeyondBorders
MBs fb verkar vara nere nu?

Ser ut som den är "borttagen".
Citera
2016-07-06, 12:00
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaIngaOrder

Stämmer angående dieselstölden, fast det var längre tid sen – september 2014. Var ytterligare en person inblandad igen (ej någon i oktetten).
Citera
2016-07-06, 12:03
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Stämmer angående dieselstölden, fast det var längre tid sen – september 2014. Var ytterligare en person inblandad igen (ej någon i oktetten).
Jag är nyfiken på vad Mats är för filur, som vid 43 års ålder snor diesel tillsammans med en 18-årig kvinna
Citera
2016-07-06, 12:09
Medlem
Labolina70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag är nyfiken på vad Mats är för filur, som vid 43 års ålder snor diesel tillsammans med en 18-årig kvinna

Och om dom haft ett förhållande, så va det ganska stor åldersskillnad. :/

Möjligtvis på samma nivå mentalt.

(Sorry blev dubbla inlägg)
Senast redigerad av Labolina70 2016-07-06 kl. 12:12.
Citera
2016-07-06, 12:11
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Dieselstölden är det flera stycken som "mobbar" henne för i olika inlägg på hennes ask.fm-sida (som finns länkad tidigare i tråden).
Citera
2016-07-06, 12:11
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reinebrynolf

Jag ser "stocious" som mycket trovärdig eftersom mycket av den bild hon ger har jag också hört från min källa.
Citera
2016-07-06, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Hej Stocious!

Stort tack för input!

Jag har några frågor dock som vore intressanta att får svar på - om om du har tid.

1. Du skriver att DW bodde hos sin far under denna tid, vilken adress/område var det?

2. Vilka av personerna i gänget har bott eller har någon annan koppling till Långshyttan? Det vore intressant att veta med tanke på var BO återfanns.

3. Du skriver att endast en av dem hade jobb. Vem var det? Var det DW som hade ströjobb? Jobbade inte MH?

4. Och så den stora frågan: vilken version av händelserna fick du dig serverad den där kvällen och dagarna efteråt - och hur skiljer sig den från versionen i tidningarna? (Det fetade ovan.)

Tack på förhand!
1. Område kvarnsveden. Adress vill jag inte säga.

2. BH och MH bor i långshyttan egentligen. Tydligen ligger det nån stuga där som DW är skriven på men den visste jag bara existerade. Visste inte ens vart den låg. Var nån artikel om att dom gjort razzia där.

3. DW hade jobb, ej fast men förlängdes hela tiden. Du vet ingen vill anställa nu för tiden. MH kan ha varit kock som det skrivits om innan men jag tror inte just nu liksom. Han hängde ju med gänget hela tiden, förstår inte när han haft tid att jobba? BH pluggade till uska eller nått men fick inte fortsätta för hon lämnade inte in uppgifter i tid osv.

4. Vill inte skriva det här då jag inte är helt 100 på om det är så smart. Redan delat väldigt mycket haha. Men om ni spånar på det kan ni komma fram till nått. Ni är ju duktiga på det här
Senast redigerad av stocious 2016-07-06 kl. 12:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in