2016-07-05, 15:41
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Okej.
Pengarna kanske kom från någon försäkringsutbetalning.

Kan vara, inte helt hundra på om hon ägde eller hyrde kåken.
Men ja ägde hon den så borde hon ju haft en hel del slantar.
Citera
2016-07-05, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clinchen
Eftersom du skriver som en efterbliven så borde du väl kunna svara på frågorna själv.

Är det nån som vet vem som är mor till MB?

Mamma heter Laila Jacobsen
Citera
2016-07-05, 15:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det finns ingen sån automatik. Däremot ska gravt och måttligt utvecklingsstörda räknas in under allvarlig psykisk störning och en person som klassas som sådan får inte dömas till fängelse.

Lindrigt utvecklingsstörda (vilket väl är vad som skulle kunna vara teoretiskt aktuellt för någon i detta fall) får dömas till fängelse om det föreligger synnerliga skäl. Det är ett starkt krav på juridiskt språk och innebär att i de allra flesta fall bör de få vård eller annan, icke frihetsberövande straffpåföljd.

http://www.lakartidningen.se/Functions/OldArticleView.aspx?articleId=13738
Ok, jag funderade på om det kommer att komma någon FUP eller om det kommer hanteras med sekretess. Om barn utför ett mord blir det väl varken FUP eller rättegång? Borde vara samma sak med utvecklingsstörda. Nån som vet om dessa typer är myndiga?
Citera
2016-07-05, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Verkar som om BOs relation med, åtminstone några av, de misstänkta var starkare än "festande".

Vad innebär "dyra notor" i Borlänge på ett ungefär?

Så vitt jag vet har BO tidigare haft problem med narkotika och alkohol, i vilken utsträckning vågar jag inte yttra mig om. Men att hon ska ha fallit tillbaka på alkoholen är ett faktum.

10 öl landar på ca 400-600kr där jag jobbar. Dock brukade hennes notor rulla upp emot både trippelt och fyrdubbelt så mycket under en kväll med dessa. En sk "vanlig" kväll, när BO besökte restaurangen ensam eller i sällskap med en väninna så brukade notan ligga på ca 2-300kr
Citera
2016-07-05, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Tror att Madde till varje pris ville uppleva sig accepterad och respekterad, efter att hon bytt kön, och därför
accepterade dessa bekantskaper, hon insåg inte att de inte delade hennes inställning i moraltänkandet.
En klart trevlig och kämpande person råkade illa ut pga godtrogenhet. Parant dam, måste jag säga.
Sedan hur folk ser ut kanske inte är relevant.
Transsexuella har det mycket svårt och blir inte respekterade. Bara genom att vara transexuell
blir detta provocerande för individer som själva har svårigheter att hitta rätt i sin egen identitet.
Känner några transexuella så vet att det blir svårt liv pga av andra personers oacceptans och de kan därför bli utnyttjade på olika sätt.
Pengar verkar vara huvudmotivet,men orsakerna bakom dessa individers handlande är det intressanta. Mycket tragiskt för alla närstående.

Låter mycket rimligt!
Madde har beskrivits som en godtrogen och hjälpsam människa och jag tror att hon hjälpte dom i utbyte mot sällskap (då transPERSONER ofta är utstötta).
Citera
2016-07-05, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nja, det tror jag faktiskt inte. Man brukar inte skriva böcker och göra pjäser med bara lågbegåvade personer.

?

En pjäs om det här vore optimalt. På Dramaten eller på turné med Stefan och Krister.

Lågbegåvade personer som gör löjliga saker är alltid på topp här i Svedala, se bara på kungafamiljen.
Citera
2016-07-05, 15:49
Medlem
BeyondBorderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckinglina
Mamma heter Laila Jacobsen

Det är BH s mamma.
Citera
2016-07-05, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raktupponer
Så vitt jag vet har BO tidigare haft problem med narkotika och alkohol, i vilken utsträckning vågar jag inte yttra mig om. Men att hon ska ha fallit tillbaka på alkoholen är ett faktum.

10 öl landar på ca 400-600kr där jag jobbar. Dock brukade hennes notor rulla upp emot både trippelt och fyrdubbelt så mycket under en kväll med dessa. En sk "vanlig" kväll, när BO besökte restaurangen ensam eller i sällskap med en väninna så brukade notan ligga på ca 2-300kr

Då kan det ju vara så att hennes förmögenhet hade börjat sina. Hon började tröttna på att betala för umgänget och kanske till slut fick spel.
Det är kanske det värsta i den här historien ifall gänget så att säga utnyttjade henne för att hon hade pengar och var godtrogen och när hon till slut fick nog då bara dumpade dom henne.
Citera
2016-07-05, 15:59
Medlem
sueco2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrikHorn
4
Jag är uppvuxen på landsbygden, bor på landsbygden och lär förbli på landsbygden.
Jag älskar det, och har inga fördomar, men folket som förekommer i detta fallet är ju nåt helt utöver det vanliga.

Dessa individer är inte representativa, men jag kan verkligen förstå att folk med mindre erfarenhet från landet förfasas, jag förfasas själv och inser att detta är något helt utöver det vanliga 😛😛
Självklart skall du bli kvar i den bygd du älskar. Vi kämpar väl för den värld vi lever i!
Ifall du vore en skum typ skulle du ha fördelar av att bo i en storstad där man kan vara anonym med sina perversa lustar.
Mycket snack om inavel och utseende i denna tråd och de vanliga vakthundarna ger inte sina ryggmärgsreflexinlägg, däremot träder andra in i deras ställe.
Att alla misstänkta och häktade anses vara predestinerade mördare bekräftas av deras utseende och framförallt ögon samt ett udda beteende och livsstil. FY FAAN!
Hade mordet blivit mer accepterat om samtliga jobbade på Google, var vackra och bar kostym eller motsvarande feminina dress?
Citera
2016-07-05, 16:00
Medlem
Just nu pågår dykning vid Gustafnäsviken, verkar leta efter något i vassen
Citera
2016-07-05, 16:03
Medlem
En vän till BH:s familj beskrivs här:
http://www.expressen.se/nyheter/sag-pappan-jagas-av-polisen-som-attaaring/
Citera
2016-07-05, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Då kan det ju vara så att hennes förmögenhet hade börjat sina. Hon började tröttna på att betala för umgänget och kanske till slut fick spel.
Det är kanske det värsta i den här historien ifall gänget så att säga utnyttjade henne för att hon hade pengar och var godtrogen och när hon till slut fick nog då bara dumpade dom henne.

Nu vet jag inte hur hennes umgängeskrets eller liv sett ut utanför det jag sett när jag varit på jobbet. Jag har ett svagt minne av att jag hört något om att hon ville "ordna upp" sitt liv. Vad det innebär vågar jag heller inte yttra mig om.

Jag minns dock att jag vid ett tillfälle reagerat på DW och hans sällskap, hur dem kommit och gått in och ut från min arbetsplats. Också att DW + sällskap vid ett tillfälle tappat ur en redline påse vid de bord dem suttit vid.

Var i kontakt med en vän till mig tidigare imorse om detta och som det redan framkommer i den här tråden verkar det finnas väldigt mycket som pekar mot att det här gänget använder sig av annat än alkohol
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in