2016-07-05, 15:33
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Verkar som om BOs relation med, åtminstone några av, de misstänkta var starkare än "festande".

Vad innebär "dyra notor" i Borlänge på ett ungefär?

Behöver inte vara så.
Hon blev hemlös efter att kåken brann ner.
Att skaffa en hyresrätt i Borlänge är inget man bara gör så där..
I Långshyttan är det betydligt lättare att få tag på en hyresrätt.

En bostadsrätt i Långshyttan kan kosta 5000-15 000 typ
Ett hus kan du få för 200-500 000
Citera
2016-07-05, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aywass
Har systemet visa "dumpnings" platser för pedofiler tidelagare transor bögpack m.m.?

Är Borlänge med 10mils omkrets en sån plats? Eller är det bara resultat av småorters raggar kultur med spontana sexuella förbindelser så dom inte håller reda på syskon och kusiner till slut? Därfö visa väljer hunden istället? Kan de finnas en bra marknad för uppblåsbara får och dyligt i trakten? kanske bra tillhåll för åsneknullare? Kan de till och med vara så att troll myten kom till i Dalarna då dom inavlade barnen men stora men fick bosätta sig i skogen och grottor, sedan utvecklades troll teorier?

Eftersom du skriver som en efterbliven så borde du väl kunna svara på frågorna själv.

Är det nån som vet vem som är mor till MB?
Citera
2016-07-05, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Det borde skrivas böcker om det här, kanske en pjäs på Dramaten vore på sin plats.

WTF?!

Nja, det tror jag faktiskt inte. Man brukar inte skriva böcker och göra pjäser med bara lågbegåvade personer.
Citera
2016-07-05, 15:36
Avslutad
Någon som vet varför Maddes hus brann ner? Olycka? Påtänt? Oklara omständigheter?
Citera
2016-07-05, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
@raktupponer

Var det allmän vetskap att Madde hade bytt kön? Vet du om mördargänget hade några synpunkter på det?
Om Madde var helt normalbegåvad är det märkligt att hon typ kastade sina pengar efter dessa personer och betalde deras krognotor. Varför sade hon inte ifrån? Eller slutade att umgås med dem?

Eller kanske var det exakt det hon gjorde. Och nu är hon död.

Ja det var allmän vetskap. Om man inte såg det så hörde man det när hon pratade eftersom hon fortfarande hade sin manliga röst kvar. Har inte märkt av att någon skulle haft något emot henne, bara hört gott om henne och hennes personlighet. Vilket jag också själv fått uppfattning om när vi talats vid.
Citera
2016-07-05, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nja, det tror jag faktiskt inte. Man brukar inte skriva böcker och göra pjäser med bara lågbegåvade personer.

Aldrig hört om Glada Hudik-teatern?
Citera
2016-07-05, 15:38
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Någon som vet varför Maddes hus brann ner? Olycka? Påtänt? Oklara omständigheter?

Det var något med pannan vad jag har fått höra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Vad kan anledningen vara till att BO lånade ut pengar till dem?

En gång i tiden skulle en äldre ful herre försöka lura av mig min oskuld i ringen(vad jag anar)
Han ringde ofta och var väldigt len och inställsam, ville jag skulle hälsa på.(det var en fd arbetskamrat)
Jag fattade galoppen, så jag började utnyttja honom istället.
Han ställde upp i vått och torrt med lån av verktyg, bilar mm mm.
Han fick aldrig tillbaka för jag ansåg jag då kunde göra vad jag ville med hans grejer pga han försökte nyttja mig sexuellt.
Droppen var då han smekte mig på benet en gång.
Då bestämde jag mig, det skulle stå honom dyrt.

Efter alla hans verktyg försvann och hans bil också den försvann så hörde han aldrig av sig mer.
Han fattade galoppen han med.

Så, Madeleine kanske hoppades på nåt sexuellt utbyte med några i det här gänget, varav hon lättade på plånboken.
Efter ett tag kände hon sig nog blåst på pengarna han hjälpt dem med och ville ha tillbaka dem.
Samtidigt hade 'gänget' fattat vad han ville och var äcklade av honom, droppen blev då hon ville ha tillbaka pengarna.

De tog henne av daga och ansåg problemen ur världen.

Sen angående Ho**anens tal om icke nödvändig häktning kan ju vara att hon ansåg hon var villig gå rakt i finkan utan häktning.
Hon visste med andra ord inte hur processen går till.
Citera
Medlem
Sammanfattning till mig och för övriga som klampar in sist i tråden här uppskattas.
Citera
2016-07-05, 15:40
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryLjung
Sammanfattning till mig och för övriga som klampar in sist i tråden här uppskattas.

Kolla första posten.
Citera
2016-07-05, 15:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Det var något med pannan vad jag har fått höra.

Okej.
Pengarna kanske kom från någon försäkringsutbetalning.
Citera
2016-07-05, 15:41
Medlem
Tror att Madde till varje pris ville uppleva sig accepterad och respekterad, efter att hon bytt kön, och därför
accepterade dessa bekantskaper, hon insåg inte att de inte delade hennes inställning i moraltänkandet.
En klart trevlig och kämpande person råkade illa ut pga godtrogenhet. Parant dam, måste jag säga.
Sedan hur folk ser ut kanske inte är relevant.
Transsexuella har det mycket svårt och blir inte respekterade. Bara genom att vara transexuell
blir detta provocerande för individer som själva har svårigheter att hitta rätt i sin egen identitet.
Känner några transexuella så vet att det blir svårt liv pga av andra personers oacceptans och de kan därför bli utnyttjade på olika sätt.
Pengar verkar vara huvudmotivet,men orsakerna bakom dessa individers handlande är det intressanta. Mycket tragiskt för alla närstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in