2016-07-05, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Dessa kostnader vet jag var de ligger varje månad, jag behöver inte vänta tills jag har sålt för att få koll på det.

Vet du redan idag hur mycket du får för din lilla tvåa när du säljer den?
2016-07-05, 12:24
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Och ändå har bolåneränta bara gått åt ett håll sedan februari , UPP

Dina lögner är rätt tröttsamma och så lätta att motbevisa, här kan man se bankernas verkliga bolåneräntor och de visar att du ljuger:

https://www.compricer.se/borantor/#three_months_to_two_years

Dessutom har det stora räntefallet efter brexit inte hunnit slå igenom i någon offentlig statistik, det har ju skett de senaste dagarna.
2016-07-05, 12:25
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Stockholmsbörsen var upp på 1720 i mars i fjol och nere på 1314 idag, på vilket sätt menar du att det "återhämtat" sig?

Om du hade varit läskunnig kunde du ha läst att jag skrev om återhämtningen av det inledande börsfallet efter brexit.
2016-07-05, 12:27
Medlem
Citat:

Nejdu, börsen är en riskplacering och resultatet av det avgör inte hur mycket det har kostat att bo. Att man sedan eventuellt kunde ha tjänat mer på att göra andra riskplaceringar är en annan sak. Om man dessutom finansierar bostaden med lån knutna till bostaden tar det inte bort kapital som jag kan placera i börsen. Du famlar som vanligt efter långsökta halmstrån bajsbosse.

Du verkar ha väldigt dåliga kunskaper om hur ekonomi fungerar, om den ene amorterar 5k i månaden på ett lån som han betalar 2% ränta på och den andre köper aktier för 5k i månaden som han får 7% avkastning på så vet nog de allra flesta vem som tjänar mest.

Den som tjänar allra mest är den som inte har några lån och kan ta hela räntebeloppet var månad och köpa aktier istället medan bolånetorsken betalar räntor.
2016-07-05, 12:28
Medlem
Citat:
Dina lögner är rätt tröttsamma och så lätta att motbevisa, här kan man se bankernas verkliga bolåneräntor och de visar att du ljuger:

https://www.compricer.se/borantor/#three_months_to_two_years

Dessutom har det stora räntefallet efter brexit inte hunnit slå igenom i någon offentlig statistik, det har ju skett de senaste dagarna.
Vad visar din länk?? Visar den att boräntorna gått ner?
2016-07-05, 12:29
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Förstår att du har det jobbigt nu bajsbosse för du var så övertygad tidigare om att tioåringen låg i stigande trend när den då närmade sig 1%. Detta skrev du efter en ökning på några tiondels procentenheter och övertolkade detta å det grövsta. Jag skrev då att det vi såg var en sidledes trend med slag mellan ca 0,5% och 1,0% men nu har vi brutit den nedre gränsen och då måste vi konstatera att vi nu har en nedåtgående trend igen.
Medlem
Citat:
Om du hade varit läskunnig kunde du ha läst att jag skrev om återhämtningen av det inledande börsfallet efter brexit.
Brexit, är inte det historia nu?

Börsen har rasat från 1700 till 1300, det är det som är faktum.
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Vad visar din länk?? Visar den att boräntorna gått ner?

Den visar att du ljög när du sa att bolåneräntan bara har gått upp sedan februari.
2016-07-05, 12:33
Medlem
Citat:
Förstår att du har det jobbigt nu bajsbosse för du var så övertygad tidigare om att tioåringen låg i stigande trend när den då närmade sig 1%. Detta skrev du efter en ökning på några tiondels procentenheter och övertolkade detta å det grövsta. Jag skrev då att det vi såg var en sidledes trend med slag mellan ca 0,5% och 1,0% men nu har vi brutit den nedre gränsen och då måste vi konstatera att vi nu har en nedåtgående trend igen.
Jag har aldrig skrivit om några tioåringar?
Det enda jag har skrivit om är att boräntorna stadigt gått upp i flera månader nu.
Jag snackar om bolåneräntor (detta är faktiskt en tråd om bobubbla), så vet inte va för räntor du snackar om?
Om vi har en nedåtgående trend nu så kan du väl visa var jag finner att bolåneräntorna gått ner den senaste tiden?
2016-07-05, 12:34
Medlem
Citat:
Den visar att du ljög när du sa att bolåneräntan bara har gått upp sedan februari.
Har räntan gått upp eller ner sedan februari?
2016-07-05, 12:42
Medlem
Lång text men sammanställer det hela.

http://www.va.se/nyheter/2015/05/13/fly-bankfallan/
2016-07-05, 12:45
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag har aldrig skrivit om några tioåringar?
Det enda jag har skrivit om är att boräntorna stadigt gått upp i flera månader nu.
Jag snackar om bolåneräntor (detta är faktiskt en tråd om bobubbla), så vet inte va för räntor du snackar om?
Om vi har en nedåtgående trend nu så kan du väl visa var jag finner att bolåneräntorna gått ner den senaste tiden?

Du verkar ha svårt att skilja på olika typer av räntor, jag pratade om den tioåriga statslåneräntan eftersom den visar vad marknaden tror om det ränteläget under den kommande tioårsperioden. Att privatpersoner inte kan låna till den räntan utan får lägga på en marginal och att det dessutom bolåneräntorna inte reagerar lika snabbt som marknadsräntorna är en annan sak.

Citat:
Har räntan gått upp eller ner sedan februari?

Du ljög och påstod att den bara har stigit, jag gav dig en länk som visar att det är en lögn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in