2016-07-05, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MinotaurusX
Rosa.

Utifrån det jag skrev till den andre som du citerade så undrade jag framförallt om "hur" hans familj var inblandad. (Ingen info där bortsett från att.)

Har tidigare nämnt att jag har bekanta som både varit ti, och gs. Vet hur det kan se ut, men förväxlingar av vilka som är inblandade eller inte tror jag sker väldigt ofta.

Om vi leker med tanken att en s.k. TI skaffar sig en fiende som vill djävlas utan att visa sig, är risken stor att exempelvis anonyma tips inkommer till polisen gällande drogförsäljning, eller andra brott som låter trovärdiga från polisens synvinkel. Att en individ ringer snuten, eller tippsar kanske inte leder någon vart. Men om det är ett flertal enskilda som tippsar om samma sak är risken stor att snuten tar det på allvar. Därav kan SK span inledas, även om det inte har med g.s att göra egentligen kan det se ut så.

Även poliser & andra myndighetspersoner kan såklart vara inblandade i det stora hela, men tror att det är ytterst ovanligt.

När det gäller TI's, hoppas jag att du åtminstone kan hålla med om att individer som blir drabbade oavsett orsaken sällan tillhör någon egentligen fara för sammhället, eller någon högriskperson. De allra flesta "utsatta" tillhör ingen riskgrupp ö.h.t.
Ingen regel utan undantag, men än så länge har jag alldrig ens hört talas om någon "Tyngre lirare" som varit utsatt i något sammanhang. Brottsförebyggande polisiärt arbete räknas inte in, det är något helt annat sak.

Jo, jag håller med dig om att missförstånd ibland kan ske när det gäller vem som är inblandad i detta eller inte. Min erfarenhet är dock att man med tiden lär sig att känna igen de som deltar. Mycket vanligt är t ex att de pratar som om de följde ett manus eller ett script. Till exempel om man befinner sig på en arbetsplats så pratar personen normalt för att helt plötsligt få ett sms på mobilen, när de återvänder till samtalet efter att ha kollat meddelandet så ändras kommunikationen och blir märklig och onaturlig och man förstår att de säger saker som de har fått instruktioner om att säga via sms. Då är det ofta kommentarer som ger hintar om personliga detaljer om TI's tillvaro. Ok, det var en liten parentes, men ändock ...

Det som du beskriver med falska upprepade tips till polisen låter mycket rimligt och troligt. Så kan det säkert vara i många fall. Detta kan ju drabba personer som inte är TI's innan, för som du säger så krävs det bara att någon har retat upp sig på dig och bestämmer sig för att hämnas på det sättet. Liknande scenarion kan drabba de som redan har varit TI's i flera år innan och då används metoden enbart som en av många flera i den psykologiska operationen. Det kan nog finnas poliser som omedvetet deltar i GS, men jag tror också att det finns de inom polisen som är invigda i vad som sker med TI's och att de i de fallen deltar och är medvetna om själva processen.

Jag håller absolut med dig om att de som blir utsatta för GS sällan utgör någon fara för samhället, det har jag själv hävdat hela tiden; de flesta är fredliga, oskyldiga offer för hänsynslös brottslighet.
Citera
2016-07-05, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
En pyspunka kostar 100 kr att få lagat, jag vet jag haft 5-6 punkteringar på ett år .... "Bara" att skifta däcket till reserven och åka till OKQ8 eller närmsta gummi verkstad. Mekonomen har också. Alternativt så köper du en reservhjul på burk och pumpar i, den kostar runt en 100 lapp, men du måste vara påställd och ha försäkring då du måste ut och köra direkt ca 5 km så att skummet fördelar sig.

Kan varit gamla däck , kan varit sabotagen.

Vilken region har du AF ?

Jo, jag vet att det inte kostar speciellt mycket att laga. Om jag minns rätt så var detta tredje gången som de valde att just sabotera bilen på det sättet. Så jag har fått liknande lagat förut. Min bedömning av det hela är att det var en GS-attack med tanke på alla omständigheter runt omkring som jag beskrev i mitt första inlägg och sedan utvecklade mera i kommunikationen med Ondahamstern.

Jag tackar för tipset med reservhjul på burk, men kan som sagt i nuläget inte ställa på bilen då ekonomin inte tillåter det, så jag får lämna det därhän tills vidare ...

Varför undrar du i vilken region som jag har AF?
Citera
2016-07-05, 11:39
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Jo, jag vet att det inte kostar speciellt mycket att laga. Om jag minns rätt så var detta tredje gången som de valde att just sabotera bilen på det sättet. Så jag har fått liknande lagat förut. Min bedömning av det hela är att det var en GS-attack med tanke på alla omständigheter runt omkring som jag beskrev i mitt första inlägg och sedan utvecklade mera i kommunikationen med Ondahamstern.

Jag tackar för tipset med reservhjul på burk, men kan som sagt i nuläget inte ställa på bilen då ekonomin inte tillåter det, så jag får lämna det därhän tills vidare ...

Varför undrar du i vilken region som jag har AF?

Om det inte är för stort hål eller ventilen så funkar skummet, men man bör ta sig ändå till verkstad och laga däcket så snart man kan .

Jag funderade på vilken region då jag själv haft några sammanträffanden på just min AF, dels så kände jag igen släktskapet hos en strulig individ som gav mig fel papper etc , och dels rena lögner ( som jag har på band) hos två andra och en tredje som verkade trevlig i telefon tills det kom in en medhörare i samtalet då han bytte stil direkt.

Det kan stå något omdömen om en som de på af måste ta hänsyn till och kan uppfattas som om de är dessa som ljuger så man ska vara försiktig att peka ut en specifik individ.

Hade på en annan myndighet ringt ett nummer jag inte brukade och då denne slog upp mina personuppgifter så såg denne inte allt och frågade om jag hade skyddad identitet då det brukade vara så då. Jag har inte begärt skyddad identitet , men bott så att det blivit så i praktiken ( i andra hand och eftersänd post ), så det var intressant och borde ju gå att kolla vem som gjort det med en myndighet som det strulat en hel del också på. Har utöver namnen och vad allt började med , sådana händelser också i mängd så jag tror att någon lagt notering om mig vilket varit enkelt då jag oftast inte klagade eller ens frågade utan väntade tills nu...
Citera
2016-07-05, 11:39
Medlem
Citat:
Jo, jag håller med dig om att missförstånd ibland kan ske när det gäller vem som är inblandad i detta eller inte. Min erfarenhet är dock att man med tiden lär sig att känna igen de som deltar. Mycket vanligt är t ex att de pratar som om de följde ett manus eller ett script. Till exempel om man befinner sig på en arbetsplats så pratar personen normalt för att helt plötsligt få ett sms på mobilen, när de återvänder till samtalet efter att ha kollat meddelandet så ändras kommunikationen och blir märklig och onaturlig och man förstår att de säger saker som de har fått instruktioner om att säga via sms. Då är det ofta kommentarer som ger hintar om personliga detaljer om TI's tillvaro. Ok, det var en liten parentes, men ändock ...

Det som du beskriver med falska upprepade tips till polisen låter mycket rimligt och troligt. Så kan det säkert vara i många fall. Detta kan ju drabba personer som inte är TI's innan, för som du säger så krävs det bara att någon har retat upp sig på dig och bestämmer sig för att hämnas på det sättet. Liknande scenarion kan drabba de som redan har varit TI's i flera år innan och då används metoden enbart som en av många flera i den psykologiska operationen. Det kan nog finnas poliser som omedvetet deltar i GS, men jag tror också att det finns de inom polisen som är invigda i vad som sker med TI's och att de i de fallen deltar och är medvetna om själva processen.

Jag håller absolut med dig om att de som blir utsatta för GS sällan utgör någon fara för samhället, det har jag själv hävdat hela tiden; de flesta är fredliga, oskyldiga offer för hänsynslös brottslighet.

Tillägg: angående detta med fara för samhället, så vill jag förtydliga lite; många TI's är nog trots allt personer som är kritiska till rådande samhällssystem och som ger röst åt dessa åsikter på ett eller annat sätt. Det kan innebära att den styrande makteliten trots allt ser dessa personer som en slags fara för deras samhällsstruktur och försöker tortera dem till tystnad. Men dessa människor som utsätts är egentligen fredligt sinnade och söker efter bättre och mer harmoniska sätt att bygga upp vårt samhälle på som innebär frihet och att sunda mänskliga rättigheter efterlevs. Risken finns att man då blir stämplad som "terrorist" i maktelitens ögon därför att man vågar tänka själv och ifrågasätta rådande system.
Citera
2016-07-05, 11:56
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:

Det kan vara så att personen/personerna som du anser agerar märkligt blir manipulerade utifrån med hjälp av avancerad teknologi. De behöver alltså inte vara medvetna om sitt till synes märkliga agerande där de pratar som om de följde ett manus eller ett script. De behöver inte vara medvetna om att de spelar en roll när de säger konstiga saker eller visar för dig att de känner till saker som de inte borde.

Intressant att du nämner mobiler i sammanhanget - dessa kan säkerligen underlätta det hela.

Samtidigt finns risken att du själv också är utsatt för liknande manipulation vilket gör att du exempelvis lättare reagerar på ett visst sätt i olika situationer.

Kanske går det till ungefär såsom nedan beskrivet:

The robotic effects or street theatre that many victims describe is worth mentioning. Behavior of people can now be engineered as if they were puppets. Delgado’s research with implants which stopped a charging bull and then with remote electromagnetic signals is one part of this puzzle. The military has done extensive research on hypnosis(see Operation Mind Control, Walter Bowart1978). The electromagnetic signal or command is directed to the subconscious, and as in hypnosis the target will do whatever the command states. This has been demonstrated by J.F. Schapitz in government experiments(See The Controller, Martin Cannon). The brain is a complex system and there are no easy explanations. This was meant to be the beginning of a solid foundation of proof of government mind control technology that would overcome the lack of government documents that are classified under the National Security Act.

Länk: https://eucach.org/2013/05/19/mind-control-technology-correlates-with-victim-allegations/
Citera
2016-07-05, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Om det inte är för stort hål eller ventilen så funkar skummet, men man bör ta sig ändå till verkstad och laga däcket så snart man kan .

Jag funderade på vilken region då jag själv haft några sammanträffanden på just min AF, dels så kände jag igen släktskapet hos en strulig individ som gav mig fel papper etc , och dels rena lögner ( som jag har på band) hos två andra och en tredje som verkade trevlig i telefon tills det kom in en medhörare i samtalet då han bytte stil direkt.

Det kan stå något omdömen om en som de på af måste ta hänsyn till och kan uppfattas som om de är dessa som ljuger så man ska vara försiktig att peka ut en specifik individ.

Hade på en annan myndighet ringt ett nummer jag inte brukade och då denne slog upp mina personuppgifter så såg denne inte allt och frågade om jag hade skyddad identitet då det brukade vara så då. Jag har inte begärt skyddad identitet , men bott så att det blivit så i praktiken ( i andra hand och eftersänd post ), så det var intressant och borde ju gå att kolla vem som gjort det med en myndighet som det strulat en hel del också på. Har utöver namnen och vad allt började med , sådana händelser också i mängd så jag tror att någon lagt notering om mig vilket varit enkelt då jag oftast inte klagade eller ens frågade utan väntade tills nu...

Får försöka ta tag i det här med däckproblemet så fort som jag orkar med det. Men man tröttnar ibland på allt detta extra besvär som de ställer till med.

Jag beklagar allt strul som du drabbas av via myndigheter. Jag känner precis igen hur det kan vara. Just strul med myndigheter är väl för övrigt något som även andra som inte har GS efter sig råkar ut för lite då och då också. Jag tror inte att jag vill gå in på fler detaljer när det gäller andra konstigheter som hänt mig via AF, för det blir så mycket att skriva nu. Vill heller inte berätta exakt vart jag bor, men jag kan säga så mycket som att jag befinner mig i södra delen av Sverige. Vart befinner du dig?

Du har nämnt flera gånger det här med släktskap. Menar du att många av dina stalkers verkar tillhöra en och samma familj/släkt? Eller kanske rent av allihop?
Citera
2016-07-05, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomDeep
Det kan vara så att personen/personerna som du anser agerar märkligt blir manipulerade utifrån med hjälp av avancerad teknologi. De behöver alltså inte vara medvetna om sitt till synes märkliga agerande där de pratar som om de följde ett manus eller ett script. De behöver inte vara medvetna om att de spelar en roll när de säger konstiga saker eller visar för dig att de känner till saker som de inte borde.

Intressant att du nämner mobiler i sammanhanget - dessa kan säkerligen underlätta det hela.

Samtidigt finns risken att du själv också är utsatt för liknande manipulation vilket gör att du exempelvis lättare reagerar på ett visst sätt i olika situationer.

Kanske går det till ungefär såsom nedan beskrivet:

The robotic effects or street theatre that many victims describe is worth mentioning. Behavior of people can now be engineered as if they were puppets. Delgado’s research with implants which stopped a charging bull and then with remote electromagnetic signals is one part of this puzzle. The military has done extensive research on hypnosis(see Operation Mind Control, Walter Bowart1978). The electromagnetic signal or command is directed to the subconscious, and as in hypnosis the target will do whatever the command states. This has been demonstrated by J.F. Schapitz in government experiments(See The Controller, Martin Cannon). The brain is a complex system and there are no easy explanations. This was meant to be the beginning of a solid foundation of proof of government mind control technology that would overcome the lack of government documents that are classified under the National Security Act.

Länk: https://eucach.org/2013/05/19/mind-control-technology-correlates-with-victim-allegations/

Tack, FreedomDeep!

Måste erkänna att detta skrämmer mig. Vet ju att det pratas om denna typ av teknologi och att man menar att den är i bruk. Har själv upplevt att de faktiskt verkar kunna läsa mina tankar, manipulera drömmar och minnen. Har läst om detta förut men blir liksom lite blockerad inombords och vill inte ta till mig det fullt ut. Stämmer det att denna teknik verkligen används så blir ju folk manipulerade som robotar. Det är så sorgligt i så fall och jag blir faktiskt tårögd av att tänka på det. En sådan mekanisk värld vill jag absolut inte att vi ska leva i.

Anser du att vissa inslag i GS (vad folk säger och gör) alltså blir manipulerade utifrån medan vissa andra inslag i GS utförs av medvetna aktörer? Allt går ju inte att kopplas till teknologi för alla dessa stasi-metoder handlar ju om förövare som utför specifika inplanerade handlingar, sabotage m.m.
Citera
2016-07-05, 16:48
Medlem
Ibland vet man inte vad man ska tro om den här världen? Alla dessa olika aspekter av GS kan vara överväldigande och uttröttande om man tänker för mycket fram och tillbaka på dem.

Mitt tips till andra TI's är att försöka tillbringa så mycket tid i naturen som är möjligt. Det är läkande och befriande. Ta långa promenader, åk till havet, cykla långt och snabbt så att kroppen nästan blir helt utmattad - det kan göra att sömnen blir bättre sedan. Gör kreativa saker; sådant som du gillar och mår bra av; måla, dansa, laga mat, snickra, spela musik, sy, eller på vilket annat sätt som du gillar att uttrycka dig kreativt på.

Kolla någon bra film eller läs någon bra bok för att få tankarna på annat håll. Motionera om du orkar. Är mycket frukt och grönsaker och undvik alkohol och annan stimulantia så mycket som möjligt. Sträva efter att bli sund och stark i kroppen så att du bättre kan hantera den stressiga situationen som du befinner dig i. Meditation och avslappningstekniker kan hjälpa.

Försök att leva så mycket som det går i balans mellan det andliga och det fysiska. Sitt inte och läs om GS hela tiden utan fokusera på annat. Själva GS-programmet rullar på i bakgrunden och det finns kanske inte så mycket man kan göra åt det, men att leda bort fokus ifrån det så mycket som man kan tror jag kan vara avgörande i hur man klarar av att hantera detta.
Citera
2016-07-05, 17:12
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Tack, FreedomDeep!

Måste erkänna att detta skrämmer mig. Vet ju att det pratas om denna typ av teknologi och att man menar att den är i bruk. Har själv upplevt att de faktiskt verkar kunna läsa mina tankar, manipulera drömmar och minnen. Har läst om detta förut men blir liksom lite blockerad inombords och vill inte ta till mig det fullt ut. Stämmer det att denna teknik verkligen används så blir ju folk manipulerade som robotar. Det är så sorgligt i så fall och jag blir faktiskt tårögd av att tänka på det. En sådan mekanisk värld vill jag absolut inte att vi ska leva i.

Det var så lite så. Var stark.

Detta skrämmer mig också. Det är svårt att ta in att världen kan vara så här. Att människor kan utveckla ett system likt detta; ett system avsett för total kontroll, övervakning och tortyr. Ett system där människor ses som objekt. De som medverkat till att ta fram detta system måste ha ett speciellt synsätt på vad som är rätt och fel.
Likaså skrämmer det mig att mainstream media är knäpptyst om det hela varför gemene man, de flesta politiker och andra beslutsfattare sannolikt helt saknar medvetenhet om problemet.
Och om det är svårt att acceptera fast man själv är utsatt - hur svårt är det då inte för andra? Givetvis jättesvårt.

Människor är sannolikt olika mottagliga. Är det medvetna om att de kan manipuleras med avancerad teknologi kan de lättare stå emot och reflektera mer kring sina tankar. Barn är måhända extra utsatta för tekniken då de generellt inte är så självmedvetna utan i högre grad repeterar/säger vissa saker innan de tänker.

Citat:
Anser du att vissa inslag i GS (vad folk säger och gör) alltså blir manipulerade utifrån medan vissa andra inslag i GS utförs av medvetna aktörer? Allt går ju inte att kopplas till teknologi för alla dessa stasi-metoder handlar ju om förövare som utför specifika inplanerade handlingar, sabotage m.m.

Precis. Skrev lite tidigare i ett inlägg hur det kan gå till:

Citat:
Ursprungligen postat av FreedomDeep
Det behöver inte kosta så jättemycket att genomföra organized stalking och electronic harssment. Sannolikt krävs det inte så många personer heller. Om kostnaderna trots allt skulle skena iväg kan de säkerligen gömmas i svarta budgetar.

Man har sannolikt mycket uppgifter och information om alla invånare i dagsläget.

Innan man sätter i gång en process mot en person gör man ytterligare kartläggning och övervakning. Olika personer gör olika delar i detta, och olika stater och företag kan samarbeta. Sedan sammanställs denna information och beslut fattas hur man skall gå vidare.

För nästa steg - måhända zersetzung med allt vad det innebär - har man sannolikt ett par små kringresande gäng som bearbeter 'objektet' tills denne är 'färdigbearbetad'. Denna grupp är säkerligen uppdelad att sköta olika saker. Kanske har man ett antal personer på en fast plats som sköter diverse datorstrul och dylikt.

Samtidigt - eller i nästa steg - utsätts människan för olika typer av electronic harassment; exempelvis sömnstörningar, olika typer av strålning och störningar/manipulation av människans hjärn- och kroppsfunktioner. I värsta fall utsätter man människan för det som kallas EEG heterodyning eller EEG Cloning (se exempelvis: http://www.veteranstoday.com/2015/03/01/its-the-ultimate-weapon/). För att genomföra det ovannämnda kan man använda exempelvis drönare, helikoptrar, satelliter, basstationer och datorer (AI).
Manipulation av personer i människans omgivning kan ske från och till (med och utan teknik)

När det som kallas EEG heterodyning är klart har människan hamnat i ett osynligt modernt koncentrationsläger, baserat på det elektromagnetiska spektrumet. Datorer kan hädanefter sköta övervakning och tortyr av personen automatiskt.

För att genomföra hela denna process krävs sannolikt ett ganska litet antal personer. Kostnaden är sannolikt inte heller speciellt hög.
Citera
2016-07-05, 18:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Tack, FreedomDeep!

Nej det finns ingenting som tyder på att sådan teknik finns. Det är bara trams och skrämselpropaganda som ni och andra verkar använda för att trigga er själva med. Jag säger inte att det kommer vara omöjligt om 100 år, men jag tror själv det är alldeles för snart för ett sådant enormt tekniskt kliv.
Det närmaste vi kan komma vore i sådant fall hypnos. Klassisk hypnos alltså - inte någon distanshypnos med alienteknologi och magnetvapen.
Citera
2016-07-05, 18:17
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Får försöka ta tag i det här med däckproblemet så fort som jag orkar med det. Men man tröttnar ibland på allt detta extra besvär som de ställer till med.

Jag beklagar allt strul som du drabbas av via myndigheter. Jag känner precis igen hur det kan vara. Just strul med myndigheter är väl för övrigt något som även andra som inte har GS efter sig råkar ut för lite då och då också. Jag tror inte att jag vill gå in på fler detaljer när det gäller andra konstigheter som hänt mig via AF, för det blir så mycket att skriva nu. Vill heller inte berätta exakt vart jag bor, men jag kan säga så mycket som att jag befinner mig i södra delen av Sverige. Vart befinner du dig?

Du har nämnt flera gånger det här med släktskap. Menar du att många av dina stalkers verkar tillhöra en och samma familj/släkt? Eller kanske rent av allihop?

Så mycket uppenbart strul från myndigheter har det inte varit men några gånger som jag reagerat på och fått mig att anta att man har fått handplockade handläggare och att jag kände igen en person från ett ställe som ett troligt syskon till en.

Släktskap har jag sett en hel del , kan vara fel och bara lika men tex så hade jag flyttat till ett nytt ställe och såg en ung kille ( bland flera) som uppträdde konstigt då jag passerade eller så och sedan på jobbet så var det en chef som också strulade och jag tänkte senare att fan vad dessa liknade varandra (har varit med om tvillinglekar men där först trott att det var samma) . Ett jobb där det hände mycket skit som skadegörelse , mycket jobb och fel hela tiden hände. Detta var efter att jag anmält ett hot från en som ville värva mig för att gå med grupp och rapportera om dem etc etc.

Jo givetvis tycker folk att det är det omak med att få punktering en gång men börjar det ske då och då plus annat så förstår de kanske att man blir trött och det kostar tid , energi och en hundring per gång minst...

Ang region så kan man ta sådant i pm , samma jag tänk med bilder på torterare .
Citera
2016-07-05, 18:40
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej det finns ingenting som tyder på att sådan teknik finns. Det är bara trams och skrämselpropaganda som ni och andra verkar använda för att trigga er själva med. Jag säger inte att det kommer vara omöjligt om 100 år, men jag tror själv det är alldeles för snart för ett sådant enormt tekniskt kliv.
Det närmaste vi kan komma vore i sådant fall hypnos. Klassisk hypnos alltså - inte någon distanshypnos med alienteknologi och magnetvapen.

Det är absolut inte "bara trams och skrämselpropaganda som ni och andra verkar använda för att trigga er själva med". Det är verkligheten - den vet du inte mycket om! Systemet för total kontroll, övervakning och tortyr finns på plats!

Du har uppenbarligen svårt att föreställa dig hur långt man kommit både inom det militära och det privata vad gäller teknikutveckling! Den verklighet som du får läsa om i tråden förnekar du kategoriskt såsom trams och utan värde! Typiskt. Står något inte i mainstream media så verkar det inte vara möjligt i din värld.

Nåja, din och alla andra förvillares och förnekares tid kommer. Här är exempelvis ett citat från koncern-VD:n för Ericsson Hans Vestberg som visar på hur denne tänker sig världen år 2025, alltså världen bara om några år:

”Jag är säker på att om 10 år kommer du att ha ett chip i din kropp som kommer att tala om för dig vad som ska hända de kommande 24 timmarna.” … ”Vi kommer inte att kunna föreställa oss hur världen kommer att transformeras med all denna uppkopplingsbarhet”.

Länk: http://newsvoice.se/2016/06/18/ericssons-vd-tror-svenskarna-har-inopererade-mikrochips-ar-2025-om-nio-ar-alltsa/

Det kommer ske stora förändringar i samhället. När så sker kanske folk inser vem som hade rätt och vilka som talade sanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in