Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
Jag håller med om försvar och inställning, men anfallet var inte tillräckligt kreativt och kontant. Och just nu kan det möjligen finnas några kreativa sperlare (om än inte i världsklass som Mancini, Baggio, Zola, Del Piero, Totti osv...), men det finns ingen riktig målskytt! Tänk Luca Toni, Pippo eller Gilardino.
Med en offensiv i närheten av namnen ovan så hade detta lag varit omöjligt at besegra. Gliu Azzurri ska byggas på en fantastisk defensiv, men man ska ha briljans framåt.
Problemet var inte anfallet, även om det man kan önska mer där. Problemet är mittfältet, en Verratti i regista position hade kunnat servera fina bollar. En Marchisio bredvid som tvåvägs spelare hade inneburit en bra offensiv och defensiv. De Rossi på andra sidan av Verratti hade gjort det större defensiva arbetet på mittfältet. Välbalanserat mittfält. Kan verka tjatig men det var ju aldrig det bästa laget som var på planen i detta EM.
Pellé gjorde det mycket bra och Eder godkänd. Visst kan man önska en Del Piero eller en Totti. Varför inte en Vieri i sina bästa dagar bredvid en tekniker som Del Piero, en riktig bomber bredvid Del Piero. Jag hade hoppats Zaza hade utvecklats till en Vieri men det verkar som om Pellé har chockat mig och var faktiskt ruskigt klinisk när han väl fick målchanser.
Som det ser ut just nu går hoppet till Berardi men det är lång väg kvar till VM. Ser ioförsig inga andra spelare kunna träda fram i en ålder för att kunna vara startman vid nästa VM som har de lite mer tekniska kunskaperna och kunna göra sin gubbe.
Varför var inte Rossi uttagen? Han är väl en av få inklusive Giovinco som är tekniska och har driv. Giovinco funkar dock inte i ett 3-5-2 med ryggen mot mål, det kunde vi se när conte träna juve, han behöver ytor och den enda uppställning gio funkar i är 4-3-3 som winger där han gjorde det bra i Parma.
Däremot Rossi hade funkat fint i ett 3-5-2 och spela bredvid t.e.x Pellé.
Eder gjorde en bra sak och det var målet mot Sverige, däremot kan jag inte se att han är med i nästa VM.