2016-07-04, 14:37
Medlem
pederastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjurenFerdinand
Nu har jag läst tråden och letat runt på nätet, och jag får inte ihop det.

Att BO heter Mad*l*n* D*lbom framgår av häktningsprotokollet.
På hemsidan som det länkas till i tråden har Mad*l*n* lagt ut en meritförteckning. Där kan man bl.a. ta del av betyg (grundskola, gymnasiet), där Mad*l*n*s personnummer framgår. På dessa betyg står efternamnet Fr*jd. Om man tittar i Sveriges Befolkning, så tycks denna Mad*l*n* Fr*jd alltid ha varit kvinna, och hon är sedan 1977 gift med en man (som hon har två barn med) och bor i Malmö.

Varför använder sig Mad*l*n* D*lbom av Mad*l*n* Fr*jds betyg? Är det samma person? Isf känns det inte som att hon är BO.
Är det bekräftat, förutom att det är en trådsanning, att BO föddes som man?
Vad är det jag missar? Var tänker jag fel?

det ser ut som namn och personnummer på bilden är ändrat i efterhand.
Citera
2016-07-04, 14:37
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Vad menar du egentligen? Skulle alla barnen ha dött. Som jag har förstått det tidigare så skulle hen ha haft sex barn eller något sådant i sitt tidigare liv.

Det verkar som det har skett en förväxling här på något sätt eller så är det två personer som har bytt identitet med varandra. Helt galet.

Jag bara för information vidare som kommer ifrån BO's vänner och bekanta.
Personligen har jag noll aning.

BO har varit inneboende hos en av dom som min info kommer ifrån.
Så det är inget löst rykte.
Citera
2016-07-04, 14:38
Medlem
Citat:
Vad menar du egentligen? Skulle alla barnen ha dött. Som jag har förstått det tidigare så skulle hen ha haft sex barn eller något sådant i sitt tidigare liv.

Det verkar som det har skett en förväxling här på något sätt eller så är det två personer som har bytt identitet med varandra. Helt galet.

Avgångsbetyget från "gymnasiet" är ett Vuxenbetyg (Kom vux?), hon var ju runt 40 år 1991 när det utfärdades.
Citera
2016-07-04, 14:39
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Den misstänkte medger att han deltog i planeringen och sedan gått ifrån platsen innan själva brottet påbörjades.

Utifrån detta måste man i stort sett dra slutsatsen att MB blev bragd om livet på platsen nära där kroppen hittades och att det var flera personer med dit. Det verkar nästan som om MB först har blivit kidnappad och sedan avrättad innan hem dumpades i gruvhålet.

Ja. Finns tre teorier som jag ser det

- De har kört dit, tillsammans med henne.
- Stämt träff med henne där
- Varit med henne i någon bostad eller liknande i direkta närområdet och sedan åkt dit med henne.

Dräpt på platsen verkar 100% säkerställt
Citera
2016-07-04, 14:39
Medlem
PatrikHorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Bara ett litet tillrättaläggande, man är inte trans längre då man har fått en ny bokföring som kvinna. Då är man helt enkelt en kvinna.
Jag vet, du har rätt. Jag förenklade språket för att ge en snabb och enkel bild. Kanske dumt, men så resonerade jag 😊😊
Citera
2016-07-04, 14:40
Medlem
coronados avatar
Verkar som BO faktiskt hette Fr*jd i efternamn tidigare och är född kvinna. Skyddat ID ger ingen träff på personnumret på Ratsit, men vid sökning på Lexbase på personnumret enligt betyget http://myslus.com/utbildning/betyg/1.jpg ger det träff på M. D*lbom

EDIT: Alternativt är betygen hemmagjorda, BO verkar ju haft hyfsade datorkunskaper
Senast redigerad av coronado 2016-07-04 kl. 14:42.
Citera
2016-07-04, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederasten
det ser ut som namn och personnummer på bilden är ändrat i efterhand.

Bra noterat! Madeleine Fröjd är ju inte maskinskrivet som resten av högstadiebetyget, utan man ser att det är skrivet med datorfonetik eller vad de olika skrivstilarna på datorn nu kallas.
Citera
2016-07-04, 14:42
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Tack för klargörandet.

Undrar om det hade något med motivet att göra.
Även om jag själv tror att bråk om pengar är vad som satte igång det.

Jag tror inte vi kommer få se något "rimligt" eller "logiskt" motiv i detta fall.

MGM är ordentligt sjuk. "Noll impulskontroll" och "galen självbild".

Säkert något litet gruff som fick henne att flippa
Citera
2016-07-04, 14:43
Medlem
AL som förekommer listan på misstänkta är MBs flickvän sedan maj 2016. Hon har två barn från tidigare förhållanden, 22 år gammal.
Citera
Avslutad
Kan det vara hämnd som ligger bakom? Madde har gjort något hemskt, kanske mot någon familjemedlem till de involverade.
Vet någon om Madde var ostraffad? Om hon levde ett lugnt eller flackigt liv?

Med tanke på hur många personer som kom samman och planerade/genomförde/visste om mordet så ter det sig som om de alla var på det klara med att Madde gjort någonting oförlåtligt, och att det inte var en big deal att göra sig av med henne.
Citera
Medlem
Är MB son till den äldre MB, som hade djursex?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjurenFerdinand
Nu har jag läst tråden och letat runt på nätet, och jag får inte ihop det.

Att BO heter Mad*l*n* D*lbom framgår av häktningsprotokollet.
På hemsidan som det länkas till i tråden har Mad*l*n* lagt ut en meritförteckning. Där kan man bl.a. ta del av betyg (grundskola, gymnasiet), där Mad*l*n*s personnummer framgår. På dessa betyg står efternamnet Fr*jd. Om man tittar i Sveriges Befolkning, så tycks denna Mad*l*n* Fr*jd alltid ha varit kvinna, och hon är sedan 1977 gift med en man (som hon har två barn med) och bor i Malmö.

Varför använder sig Mad*l*n* D*lbom av Mad*l*n* Fr*jds betyg? Är det samma person? Isf känns det inte som att hon är BO.
Är det bekräftat, förutom att det är en trådsanning, att BO föddes som man?
Vad är det jag missar? Var tänker jag fel?
Kanske gift sig å fått nytt efternamn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in