2016-07-06, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
En nyreggad användare viskade i mitt PM-öra:
Vem är fetknoppen som avses i tipset?
Nån som vet?
Citera
2016-07-06, 18:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av illpajsa
Det måste ju bara göras en dokumentär om detta kriminalfall. En bok eller film, vadsomhelst. Kanske en uppföljare eller två också. Frågan är hur man får tag på skådespelare som på ett trovärdigt sätt kan imitera dessa undermänniskor. Hollywood kanske kan hjälpa till med lite folk?
Testa med grannbyn!
Citera
2016-07-06, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Vem är fetknoppen som avses i tipset?
Nån som vet?

Du menar den välsvarvade kvinnan?

Tutt-Lisa?
Citera
2016-07-06, 18:10
Medlem
emaptis avatar
Citat:
Det måste ju bara göras en dokumentär om detta kriminalfall. En bok eller film, vadsomhelst. Kanske en uppföljare eller två också. Frågan är hur man får tag på skådespelare som på ett trovärdigt sätt kan imitera dessa undermänniskor. Hollywood kanske kan hjälpa till med lite folk?
Tvivlar på att det tekniskt ens är möjligt, inte som en dokumentär, den skulle bli mer ifrågasatt än månlandningen, fantasier/skräck/horror.

Men en pronrulle med MB och BH, det vore grejer det.

Citat:
Ursprungligen postat av whak
Känns egentligen fel eftersom det egentligen inte har med det aktuella brottet att göra.
Men om du tar adressen som jag citerade och så kollar du på den som bor i lägenhet 1001

Hon ska ha Facebook, jag har själv inte Facebook men hon hade det förr.

Hennes pappa och hennes kusins farsa gjorde samma kärring på smällen.
Jag gick i samma klass som hennes syster/kusin.
Det var en jävligt begåvad tjej med tanke på omständigheterna.
Folk funderade om dom fått med sig fel barn från BB.

Det lär ändå finnas vissa fördelar med att ha koncentrerad släkt, en julklapp till kusin/syster/tremenning, en till bror/pappa.
Senast redigerad av emapti 2016-07-06 kl. 18:16.
Citera
2016-07-06, 18:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbmagen
Mycket intressant observation tycker jag. Jag har precis suttit och läst om FAS och kommer fram till samma slutsats som du gjort. Deras liv tyder ju på att deras föräldrar levt hårt och nu verkar dom själva iom sina många egna barn föra detta vidare.

Jag skulle precis gå in på MB´s facebooksida för att kolla mer, men den sidan verkar bortplockad nu.

Ja, den är inte ens sökbar. Förmodligen deras vänner/föräldrar som plockar ner deras sidor nu. Kan tänkta mig att detta är Dalarnas populäraste hak just nu, Flashb och tråden.
Citera
2016-07-06, 18:18
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
DM finns på Lexbase, vet någon för vad?
Ur DOM B161-14

"D*n M*lmb*rg förekommer under åtta avsnitt i belastningsregistret. Han dömdes bland annat den 21 maj 2012 av Falu tingsrätt för olovlig körning, grovt brott och grovt rattfylleri till skyddstillsyn med särskild behandlingsplan med ett alternativstraff om tre månaders fängelse.

Den skyddstillsynen undanröjde Falu tingsrätt genom ett beslut meddelat den 2 november 2012. Påföljden bestämdes istället till fängelse en månad och 14 dagar. Verkställigheten påbörjades den 7 februari 2013 och D*n M*lmb*rg blev villkorligt frigiven den 9 mars 2013 med en återstående strafftid om 14 dagar. Prövotiden utgick den 9 mars 2014.

Frivården har bedömt att risken för återfall i brott är hög men att förutsättningar för frivårdspåföljd saknas eftersom D*n M*lmb*rg inte är intresserad av frivårdens insatser. D*n M*lmb*rg har vid huvudförhandlingen bekräftat att han inte är intresserad av sådan hjälp.

Tingsrätten gör bedömningen att gärningarnas straffvärde motsvarar en månads fängelse och att någon annan påföljd än fängelse med anledning av vad som anförts ovan är uteslutet.

Fängelsestraffets längd bestäms till en månad.

Eftersom D*n M*lmb*rg har begått nya brott under prövotiden ska den villkorligt medgivna friheten förverkas i sin helhet."
Senast redigerad av Shamdon 2016-07-06 kl. 18:35.
Citera
2016-07-06, 18:19
Medlem
Citat:

Jag råkar äga ALLA "Nordisk kriminalkrönika" sedan 1970.
Det här tar priset. Finns inget som ens kommer i närheten. Som en studie av förfallet vi står inför.
Citera
2016-07-06, 18:20
Medlem
Gubbmagens avatar
Jag kolla just på BH´s facebooksida och ser att flera av hennes vänner börjat skriva där. B´s mamma har även skrivit där: "Älskar min dotter fast de fruktansvärda som hänt".

Vilken tragedi egentligen...
Citera
2016-07-06, 18:20
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Skulle kunna vara så att M pressats genom diverse hot att låna ut dessa pengar för det finns ingen rimlig orsak att någon så pass gammal skulle vilja ha umgänge med missbrukande, aggressiva individer. Det sägs i tråden att M var en sådan person som människor gärna ville umgås med och då kan det inte vara av ensamhet någon väljer misslyckade 20-åringar att umgås med när är 60 år.

Den stora och förbryllande frågan är väl varför BO överhuvudtaget umgicks med det här slöddret? Att hon ville vara "snäll" och "tillmötesgående till alla" tycker jag inte räcker som förklaring. Vad var hennes motiv till umgänget samt att låna ut pengar till dessa individer som hon måste ha insett aldrig skulle kunna betala tillbaka? Varför var hon inneboende hos dessa ungdomar? Om hon var en så god människa borde det väl funnits andra hon kunde koja över hos. Frågor, frågor
Citera
2016-07-06, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Den stora och förbryllande frågan är väl varför BO överhuvudtaget umgicks med det här slöddret? Att hon ville vara "snäll" och "tillmötesgående till alla" tycker jag inte räcker som förklaring. Vad var hennes motiv till umgänget samt att låna ut pengar till dessa individer som hon måste ha insett aldrig skulle kunna betala tillbaka? Varför var hon inneboende hos dessa ungdomar? Om hon var en så god människa borde det väl funnits andra hon kunde koja över hos. Frågor, frågor

Hon var en empath. En människa med för mycket empati. Hon försökte hjälpa liiite för mycket?
Kanske gick de för långt i att suga ut allt hon äger, hon sa stopp.
Gruvhålet nästa.
Citera
2016-07-06, 18:28
Bannlyst
Det enda riktiga är att anmäla i stort sett varenda människa av de som nämnts i tråden som ni vet har barn!!
Detta är inte friska människor,de är farliga!!
Citera
2016-07-06, 18:33
Avslutad
De mest normala i gänget måste ha varit drivande. Har svårt att se en sån som t ex POH som initiativtagare och uttänkare av någon som helst plan. I t ex fallet med den kidnappade Alexander Åhm*n utnyttjade ju två normalintelligenta (nåja) personer en tredje lågintelligent kille.

Vilka i det här fallet kan man tro är de mest drivande? Jag skulle tro att DW och kanske JH varit drivande. Förmodligen har BH hängt på med entusiasm, hon verkar försöka vara badass och fick väl en möjlighet att vara gangsta "på riktigt". Resten har nog hängt på rätt halvhjärtat, vissa har väl knappt fattar vad som hänt. Få se när FUPen kommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in