• 7
  • 8
2016-07-04, 12:06
Medlem
Jag har använt Basiron i några månader och det är delat resultat. Ibland försvinner finnarna över natten medan andra behöver några dagar på sig. Jag använder det varje kväll, efter jag har duschat, innan jag går och lägger mig i lakan som jag byter minst 1 gång i veckan. Basiron ska du inte ha kvar i ansiktet. Det står på instruktionerna att du ska smeta på ett lager och sedan ha kvar det där i 1-5 minuter. Tvätta sedan bort det med vatten.
Citera
2017-02-07, 08:26
Medlem
Jag använder 5%-gelen sen en vecka tillbaka. Är det bara på mig som huden flagnar fullständigt? Ser inte klokt ut.
Citera
2017-02-07, 13:00
Medlem
KnaazMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlympusMons99
Jag använder 5%-gelen sen en vecka tillbaka. Är det bara på mig som huden flagnar fullständigt? Ser inte klokt ut.
Har märkt att kudden samt handduken blev typ hudfärgad på vissa ställen. Kunde inte förstå varför först men sen sa en vän att det var pågrund av Basiron, då han upplevt samma sak. Så på något viss tappar man hud ja.
Citera
2017-03-16, 17:19
Medlem
Går det att använda basiron ac wash dagligen och lermask också lite då och då? Eller kan man inte kombinera?
Citera
2017-03-27, 17:54
Medlem
ImAFlirts avatar
Har i flera år sedan övre tonår haft en del finnar på ryggen, även en hel del gamla röda "ärr"/märken ifrån gamla finnar. Jag hade prövat olika hudsalvor med Vitamin E innan och även om vissa områden läkte sakta med salvorna så kom det alltid nya finnar, stora som små.

Så jag pungade ut runt 180 kr eller vad det nu är Basiron kostar. Jag köpte AC Wash då den enligt receptionisten på apoteket skulle vara bra för större hudområden. Jag hade inte några större förväntningar egentligen men nu ca 1 månad efter köpet så tycker jag mig se en större förändring. Jag har numer inte en enda finne på ryggen. Jag har dock ett flertal märken lite här och var, speciellt bakre axlar. Flera av märkena verkar dock tyna bort. Jag vet inte om de blekts eller om gelen på något sätt får huden att jobba bättre med att hela. Jag duttar ibland (varannan dag eller så) lite Vitamin E salva på de stora märkena för att de ska hela snabbare.

Det är meningen att man ska tvätta bort AC Wash gelen efter 1-5 min men jag personligen tycker detta var värdelöst. Efter en vecka utan resultat så började jag låta gelen ligga tills jag skulle duscha på kvällen. Detta är alltså inte hur den ska användas enligt förpackning men jag gör såhär och det har funkat väldigt bra. Den har inte blekt kläder eller något som förpackningen varnar men det är nog för att jag låter den torka på ryggen innan jag sätter på mig kläder.

Huden är lite småtorr men inga problem alls av den egentligen. Man måste nog ha väldigt känslig hud om man ska börja flagna av denna "mesiga" men effektiva gel. Jag har versionen med 5%.

Som sagt, än så länge väldigt effektiv för mig. Synd att den inte verkar funka på alla.
Citera
2017-09-19, 15:31
Medlem
Har använt basiron-gelen på följande sätt: har tvättat ansiktet med ansiktstvätt, torkat ansiktet, strukit på ett tunt lager basiron på de områden där jag brukar få finnar(haka, runt munnen, under näsan), låtit det torka in på typ 20min, sen smörjt med en finnar-anpassad återfuktningskräm. Gjorde detta båda morgon och kväll. Jag kunde bli rätt torr där jag använt basiron ibland, så jag smörjde på återfuktningskräm någon extra gång under dagen också.

Detta funkade underbart till en början. Såg resultat efter en vecka då det blivit rätt bra. Efter typ två veckor hade jag typ ingenting. Detta höll i sig i flera månader. Jag kunde få någon finne ibland, men den var nästan alltid en liten som knappt syntes. Så till helheten jättebra hud, inget att klaga på. Men efter ett flertal månader så började några större finnar dyka upp igen. Efter ett tag till så dök några till upp, och sedan dess har det dykt upp några större finnar nu och då. Ibland kan det komma flera stora typ samtidigt. Så har det hållit på i flera månader nu.

Vad är det som har hänt? Varför fungerade det underbart i början i flera månader, men nu är finnarna tillbaka?

Edit: Jag är även i mitten på 20-årsåldern kan tilläggas, så jag torde inte ha tonårshormoner som påverkar som det sägs kan orsaka finnar.
Senast redigerad av Vaporize 2017-09-19 kl. 15:38.
Citera
2017-09-27, 02:51
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linda0451
Jag har använt Basiron i några månader och det är delat resultat. Ibland försvinner finnarna över natten medan andra behöver några dagar på sig. Jag använder det varje kväll, efter jag har duschat, innan jag går och lägger mig i lakan som jag byter minst 1 gång i veckan. Basiron ska du inte ha kvar i ansiktet. Det står på instruktionerna att du ska smeta på ett lager och sedan ha kvar det där i 1-5 minuter. Tvätta sedan bort det med vatten.
Basiron wash ska du ta bort efter 1-5 min.

Gelén ska vara kvar hela dagen/natten.

1. Tvätta ansiktet med Basiron wash och skölj bort efter några minuter
2. Smörj in ansiktet med Basiron 10 %

Klart.
Citera
2018-05-10, 07:44
Medlem
hustomtenrutgers avatar
Stort varningsfinger för denna produkt. Har fått brunfärgade öar på huden som syns nu när jag solar, ca 10 månader efter att jag använt basiron. nice produkt. hoppas verkligen inte de är permanenta.
Citera
2018-10-23, 09:08
Medlem
Jagozars avatar
Har använt Basiderm Wash (utan benzoylperoxide) och Basiron AC 5% i runt en månad nu, men får likförbannat fortfarande finnar. Riktigt stora som gör ont också.

Kan det vara något annat än acne jag lider av? Eller ska jag prova Basiron 10%? Värt att nämna är att jag inte har en massa finnar utan 2-3 stycken åt gången, men nästan alltid i pannan och att dom smärtar mycket när man rör vid dom.
Citera
2019-03-29, 17:28
Medlem
4N0NYMs avatar
Jag har kört med Basiron 5% i minst 5 år och har sällan finnar men nu när jag slutar smörja in mig får jag finnar runt munnen / på hakan. Var i Thailand nu i 2 veckor och använde inte Basiron och fick mot slutet på resan några finnar och nu väl här hemma så har jag flera stycken lite större böldliknande. Förstår inte vad som händer. Någon som vet?
Citera
2024-08-28, 20:57
Medlem
2013.s avatar
Jag har använt AC Wash 5% i nästan en vecka nu. Det enda jag märkt är att aknen i pannan kanske blivit lite bättre, men samtidigt har jag blivit röd och det känns nästan som att ansiktet bränner och är varmt. Är det någon som har upplevt något liknande?
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in