2016-07-03, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Som jag uppfattade det så var förnamnet ma**e

Finns ingen Marie på Bondegatan i alla fall och inte på Allfarvägen heller.
Citera
2016-07-03, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyf1kn
Jag vet ett par som bor på Bondegatan som skulle kunna befinna sig i dessa kretsar. När jag läser på deras Facebook-profiler så känns det väldigt nära...

Citerar mig själv; deras Facebook har ändrats så jag inte längre ser deras vänner...
Känns ännu närmare mgm
Citera
2016-07-03, 23:36
Medlem
På Bullermyren (området Allfarvägen ligger vid) bor det egentligen bara somalier och mindre begåvade svenskar, även en del gamla. Inte förvånande att BO bor där.
Citera
2016-07-03, 23:36
Medlem
Jo det finns 2 Marie på Bondegatan. En av dem är 56 år
Citera
2016-07-03, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Enligt PM från nyregistrerad ska BO varit trans (M ---> F). Men vet inte om det har med brottet att göra.

Eftersom polisen säger att det är en kvinna som blivit mördad så tycker jag vi håller oss till det. De borde ju veta. Om HON hade varit en HAN, vilket en transa alltså är, så hade nog polisen sagt att det var en person, alltså inget kön, som blivit mördad. Men om HON en gång varit en HAN men numera är en HON så är hon ingen transa utan just en kvinna!!
Citera
2016-07-03, 23:37
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker

Tror det ska vara Madeleine. Men om det är en person som har bytt kön så är det inte säkert att folkbokföringen hänger med, och personen kan vara folkbokförd som en man. Vet inte vad namnet då skulle vara, eventuellt Mats.
Citera
2016-07-03, 23:38
Medlem
Transsexuell
Citera
2016-07-03, 23:40
Medlem
satanslillebrors avatar
Citat:

Det är en hen så namnet skulle kunna vara malte
Citera
2016-07-03, 23:41
Medlem
Troians avatar
Citat:
Eftersom polisen säger att det är en kvinna som blivit mördad så tycker jag vi håller oss till det. De borde ju veta. Om HON hade varit en HAN, vilket en transa alltså är, så hade nog polisen sagt att det var en person, alltså inget kön, som blivit mördad. Men om HON en gång varit en HAN men numera är en HON så är hon ingen transa utan just en kvinna!!

Jag delar bara med mig av uppgifterna jag fått. Vet inte vad PM:aren menar med trans.

Vet heller inte vad polisen menar med hon. Det sociala könet (gender) är en sak, det genetiska könet (sex) en annan, och vad det står i folkbokföringen ytterligare en sak. Inte alltid som dessa tre är samma sak, och hur då polisen uttalar sig vet jag inte. Antagligen har de inga principer för sånt.
Citera
2016-07-03, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exfactor45
Jo det finns 2 Marie på Bondegatan. En av dem är 56 år

Jovisst men här är det ju fråga om någon som ska vara 60-62 år. Och det finns ingen Marie som passar på det!!
Citera
2016-07-03, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av satanslillebror
Det är en hen så namnet skulle kunna vara malte

Ingen Malte heller.....
Citera
2016-07-03, 23:44
Medlem
Får åka dit imorgon och titta då
Citera