2016-07-03, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Sen har du staten också. Kvinnan frigjorde sig från mannen och blev istället beroende av staten. Precis som vänstern ville. Hur oberoende tror du att Sveriges kvinnor skulle vara om den offentliga sektorn försvann?

Det är svårt att säga då många jobb har försvunnit. Inte så beroende som många här på Flashback tror att de skulle bli tror jag inte. Mer utsatta kanske, men inte mer beroende.

Det har ju aldrig varit så att kvinnor i det här landet inte fått jobba. Tvärtom har ju de flesta tvingats att göra det, både män, kvinnor och barn genom historien.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-07-03 kl. 19:07.
Citera
2016-07-03, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Ni är båda psykiskt störda. På riktigt, alltså. Vad sägs om att ta ansvar för er egna situation istället för att argumentera mot män som inte finns?

Bättre att ta det säkra före det osäkra.
Citera
2016-07-03, 19:25
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Det är svårt att säga då många jobb har försvunnit. Inte så beroende som många här på Flashback tror att de skulle bli tror jag inte. Mer utsatta kanske, men inte mer beroende.

Det har ju aldrig varit så att kvinnor i det här landet inte fått jobba. Tvärtom har ju de flesta tvingats att göra det, både män, kvinnor och barn genom historien.

Naturligtvis är kvinnor mer beroende av den offentliga sektorn än män. Det var ju tanken också en gång i tiden när Olof Palme tokexpanderade den offentliga sektorn. Så att även kvinnor skulle få friheten att bli produktions-och konsumtionsslavar åt den omättlige penningguden.
Citera
2016-07-03, 19:32
Medlem
Citat:
Naturligtvis är kvinnor mer beroende av den offentliga sektorn än män. Det var ju tanken också en gång i tiden när Olof Palme tokexpanderade den offentliga sektorn. Så att även kvinnor skulle få friheten att bli produktions-och konsumtionsslavar åt den omättlige penningguden.

Jaha, och du tror att män skulle börja gifta sig och betala underhåll för barn bara den offentliga sektorn läggs ner eller? Barn kan inte leva på luft och inbillad lycka, så på något sätt kommer de att få klara sig ändå.
Citera
2016-07-03, 19:42
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Jaha, och du tror att män skulle börja gifta sig och betala underhåll för barn bara den offentliga sektorn läggs ner eller? Barn kan inte leva på luft och inbillad lycka, så på något sätt kommer de att få klara sig ändå.

Jag konstaterar bara att kvinnor blivit grundlurade av vänstern. Hemmafruarna som trådens undersökning handlar om har i alla fall träffat andra typer av män än du tycks ha gjort.
Citera
2016-07-03, 19:44
Medlem
Citat:
Jag konstaterar bara att kvinnor blivit grundlurade av vänstern. Hemmafruarna som trådens undersökning handlar om har i alla fall träffat andra typer av män än du tycks ha gjort.

Jag har träffat en bra man och vill gärna fortsätta vara tillsammans med honom. Något jag inte tänker låta ekonomin styra över. Annars tar jag har bara tagit lärdom av andra människors misstag.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-07-03 kl. 19:54.
Citera
2016-07-03, 19:58
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Jag har träffat en bra man och vill gärna fortsätta vara tillsammans med honom. Något jag inte tänker låta ekonomin styra över. Annars tar jag har bara tagit lärdom av andra människors misstag.

Men så bra. I så fall kommer han givetvis att låta dig bli en lycklig hemmafru.
Citera
2016-07-03, 20:01
Medlem
Citat:
Men så bra. I så fall kommer han givetvis att låta dig bli en lycklig hemmafru.

Han kommer i alla fall att stanna när barnen kommer. Han VILL faktiskt ha en familj.
Citera
2016-07-03, 20:08
Medlem
Citat:
Varför alltid denna fokus på materiella tillgångar? Studien handlade om lycka, inte pengar, och man kan inte köpa lycka. Om man ser mannen och kvinnan som enskilda individer och bara bryr sig om pengar, då har du rätt. Om man ser dem som en enhet, vilket varit det naturliga under flera årtusenden, och bryr sig om andra värden än pengar så har du tokfel.

Och i alla årtusenden över hela världen så har barnen varit kvinnans domän, det har fallit sig så helt naturligt. Det ska till en riktigt trångsynt person med enorm hybris för att vilja ändra detta på politisk väg.

Om du nu tror att lycka är att vara ekonomiskt beroende till andra i vuxen ålder och lusfattig utan svängrum så visst, varför tar du då inte denna position själv?
Du kan få lov gifta dig med mig och min sambo om du tar hand om vårt hushåll och kommande ungar, ser söt ut när du serverar fransk cuisine och håller käften resten av tiden.
Vi kan erbjuda dig 2 veckors betalt semester per år, lite fickpengar utöver hushållskassan resten av tiden ska du jobba, när du blir ful och gammal så skiljer vi oss så får du klara dig bäst du vill.

Deal?
Citera
2016-07-03, 21:21
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ni är båda psykiskt störda. På riktigt, alltså. Vad sägs om att ta ansvar för er egna situation istället för att argumentera mot män som inte finns?
Vi skojar bara undrar hur en del män tänker som säger vissa saker?
Citera
2016-07-03, 21:47
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Om du nu tror att lycka är att vara ekonomiskt beroende till andra i vuxen ålder och lusfattig utan svängrum så visst, varför tar du då inte denna position själv?
Du kan få lov gifta dig med mig och min sambo om du tar hand om vårt hushåll och kommande ungar, ser söt ut när du serverar fransk cuisine och håller käften resten av tiden.
Vi kan erbjuda dig 2 veckors betalt semester per år, lite fickpengar utöver hushållskassan resten av tiden ska du jobba, när du blir ful och gammal så skiljer vi oss så får du klara dig bäst du vill.

Deal?

Jag tror faktiskt att bigami är olagligt. I alla fall än så länge. Men jag kan rekommendera en au-pair annars. Fast problemet är ju inte att din sort väljer som ni gör utan att ni vill hindra andra från att göra ett annat val.
Citera
2016-07-03, 21:48
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Jättebra, så vad anser du om män som ser dessa kvinnor som värdelösa parasiter då? du skrev att du ville att kvinnor skulle börja visa uppskattning för det som män gör. Gäller inte det för det som kvinnor gör också? eller är du också av den uppfattningen att kvinnan är en parasit?

Bevare oss väl!

Så klart att inte kvinnan är en parasit. Hon säkerställer den mänskliga fortplantningen, utgör kärnfamiljens nav och är av avgörande betydelse för barnens trygghet under uppväxten.

Vi män visar på många sätt vår uppskattning, t ex genom att vi accepterar omfördelningssystemet, men det betyder inte att vi inte förtjänar litet uppskattning också. Ömsesidighet är i detta sammanhang, som i så många andra, helt centralt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in