2016-07-03, 18:27
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Nej, jag läser bara Flashback.

Och? Det gör jag med. Vad vill du säga med det? Att du inte kan skilja mellan individer och grupper? Att du saknar förmågan att värdera sanningshalten i dina generaliseringar?
Citera
2016-07-03, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Är det dagis och skola som förstört dig? Din syn på människan som en nyttomaximerande ekonomisk varelse kan inte ha uppkommit på naturlig väg. Dagens samhälle är verkligen ett sjukt experiment.

Nej jag vill inte vara beroende av män som bara värdesätter mig för mitt utseende.
Jag vill inte tvingas att stanna i ett dålig eller destruktivt förhållande p.g.a. ekonomiska skäl. Ring psyket och lägg in mig för det då.

När det kommer till kvinnor och deras livsval så talar ni er varma om människosyn och vad som är bäst för barn och att allting inte handlar om pengar, bla bla bla.

Men när man sen sitter där hemma hos någon samhällsbyggare som kommer hem trött efter jobbet är allt det där snabbt glömt och man blir sedd som den lata odåga man då är.
Citera
2016-07-03, 18:37
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Jag växte upp i en kärnfamilj. Av ett par som hållit ihop hela livet.

Och nej, det kvinnor gör är inte värt ett skit i mäns, eller samhällets ögon heller för den delen.
Det är så det ska vara. Att kvinnor inte är värt något. Men om de är duktiga som hemmafruar kan de vara värda lite.
Citera
2016-07-03, 18:39
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Nej jag vill inte vara beroende av män som bara värdesätter mig för mitt utseende.
Jag vill inte tvingas att stanna i ett dålig eller destruktivt förhållande p.g.a. ekonomiska skäl. Ring psyket och lägg in mig för det då.

När det kommer till kvinnor och deras livsval så talar ni er varma om människosyn och vad som är bäst för barn och att allting inte handlar om pengar, bla bla bla.

Men när man sen sitter där hemma hos någon samhällsbyggare som kommer hem trött efter jobbet är allt det där snabbt glömt och man blir sedd som den lata odåga man då är.
Du förstår väl att män är trötta efter jobbet när kvinnan bara varit hemma och latat sig?
Citera
2016-07-03, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Det är så det ska vara. Att kvinnor inte är värt något. Men om de är duktiga som hemmafruar kan de vara värda lite.

Det är dem inte, det kommer alltid finnas något fel att ta ut sin ilska och frustration på.
Citera
2016-07-03, 18:41
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Det är dem inte, det kommer alltid finnas något fel att ta ut sin ilska och frustration på.
Det är väl jätte bra att ha kvinnor till det? Vem ska de annars skälla på? Där ser jag något kvinnor kan göra nytta.
Citera
2016-07-03, 18:41
Medlem
Citat:
Du förstår väl att män är trötta efter jobbet när kvinnan bara varit hemma och latat sig?

Ja det är de, och krävande, varför skaffar de sig inte ett eget jobb??? Varför ska MÄN betala för alla jävla sliddjur och deras horungar för???
Citera
2016-07-03, 18:44
Medlem
Endevils avatar
Citat:

Då har du fått en dålig syn på män. Sen handlar äktenskap om ömsesidigt beroende. Men du är hellre beroende av staten och chefer alltså?

Både män och kvinnor har i stor utsträckning fått sin syn på det motsatta könet förstört. Tyvärr. Jag lägger skulden för det på vänstern och i synnerhet feminismen.
Citera
2016-07-03, 18:46
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ja det är de, och krävande, varför skaffar de sig inte ett eget jobb??? Varför ska MÄN betala för alla jävla sliddjur och deras horungar för???

För att de inte är lika smarta som en man. Det är sjukt
Rent ut sagt kan man säga att det får räcka med barn nu.Varför kan inte kvinnor bara vara tacksamma för de männen de fått?? Och sluta klaga på småsaker som att de inte blir respekterade i relationer.
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2016-07-03 kl. 18:51.
Citera
2016-07-03, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Då har du fått en dålig syn på män. Sen handlar äktenskap om ömsesidigt beroende. Men du är hellre beroende av staten och chefer alltså?

Både män och kvinnor har i stor utsträckning fått sin syn på det motsatta könet förstört. Tyvärr. Jag lägger skulden för det på vänstern och i synnerhet feminismen.

Är man beroende av en man som är beroende av chefer så är man ju fortfarande beroende av dessa. Skillnaden är väl att man är ett snäpp längre ner i hirarkin.
Citera
2016-07-03, 18:54
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Är man beroende av en man som är beroende av chefer så är man ju fortfarande beroende av dessa. Skillnaden är väl att man är ett snäpp längre ner i hirarkin.

Sen har du staten också. Kvinnan frigjorde sig från mannen och blev istället beroende av staten. Precis som vänstern ville. Hur oberoende tror du att Sveriges kvinnor skulle vara om den offentliga sektorn försvann?
Citera
2016-07-03, 18:55
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:

Citat:
För att de inte är lika smarta som en man. Det är sjukt
Rent ut sagt kan man säga att det får räcka med barn nu.Varför kan inte kvinnor bara vara tacksamma för de männen de fått?? Och sluta klaga på småsaker som att de inte blir respekterade i relationer.

Ni är båda psykiskt störda. På riktigt, alltså. Vad sägs om att ta ansvar för er egna situation istället för att argumentera mot män som inte finns?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in