2016-06-21, 19:36
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attacherad
Är det stor skillnad på kvalité (slutprodukten) om man jämför utomhus vs inomhus? Vad jag kunnat läsa mig till, utan att själv bruka, så verkar utomhus vara lite mindre potent men med fördelen att risken för att bli påkommen är betydlig mindre.

Med rätt strain och rätt odlare så tycker jag ruset är mer komplext på utegräs. Möjligtvis lite svagare men det brukar inte vara ett stort problem om man sitter på en bra skörd....
Citera
2016-06-21, 21:28
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attacherad
Är det stor skillnad på kvalité (slutprodukten) om man jämför utomhus vs inomhus? Vad jag kunnat läsa mig till, utan att själv bruka, så verkar utomhus vara lite mindre potent men med fördelen att risken för att bli påkommen är betydlig mindre.
Inomhus kan man producera perfekta förhållanden som är omöjliga att uppnå utomhus.

Men, det är inte kokain eller heroin som kan mätas i renhet, det är en växt. Jag skulle säga att det är att jämföra äpplen med päron att jämföra något så abstrakt som ett marijuana rus.

Edit: såklart finns det rus man uppfattat som bättre och sämre, men samma sort vinner inte varje år på cannabis cup, det är min tanke bakom det hela, helt enkelt för många abstrakta variabler i både substansen samt mottagaren för att kunna mäta resultat på ett du subjektivt sätt som i bättre / sämre.
Senast redigerad av Utomhus123 2016-06-21 kl. 21:32.
Citera
2016-06-22, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Inomhus kan man producera perfekta förhållanden som är omöjliga att uppnå utomhus.

När vi pratar om kvalitet, även om det kan vara subjektivt, hur ser perfekta förhållanden ut då?
Citera
2016-06-22, 09:28
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incorp
När vi pratar om kvalitet, även om det kan vara subjektivt, hur ser perfekta förhållanden ut då?

När du påpekar det så skulle jag nog vilja ändra mig på den punkten och påstå att det är omöjligt att jämföra även på den punkten med tanke på att det är just en växt.
Citera
2016-06-22, 12:25
Medlem
exades avatar
Citat:

Men, det är inte kokain eller heroin som kan mätas i renhet, det är en växt. Jag skulle säga att det är att jämföra äpplen med päron att jämföra något så abstrakt som ett marijuana rus.

Edit: såklart finns det rus man uppfattat som bättre och sämre, men samma sort vinner inte varje år på cannabis cup, det är min tanke bakom det hela, helt enkelt för många abstrakta variabler i både substansen samt mottagaren för att kunna mäta resultat på ett du subjektivt sätt som i bättre / sämre.

Heroin och kokainutvinns också ur växter och visst kan man kolla ''renlighet'' i form av hur mycket thc det är i plantan.
Citera
2016-06-22, 12:26
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incorp

Kvalitén utomhus vs inomhus om du är lika duktig på båda så skulle jag föredra inomhus för att röka eget, men utomhus för att sälja bulk.

edit. Men ruset är inte märktvärt sämre, beror mer på odlaren isåfall..Folk brukade inte köra autofeminisierade förut heller vilket skapade frön lättare utomhus i budsen (sämre kvalité) aka bushweed. Men gör man det rätt får man ut bra mycket mer pga. går ej jämföra lampor med riktigt solljus så kan bli riktiga träd, samt att vet man näring tilll punk o pricka har ett bra koncept så kan utomhusodlat vara bättre än inomhusodlat.

Men generellt sett så är inomhusodlat bättre (pga odlaren, inte växten)
Senast redigerad av exade 2016-06-22 kl. 12:29.
Citera
2016-06-22, 13:44
Medlem
Tjo!

Ville bara dela med mig om hur det går för oss. Vad tycks? :)
http://imgur.com/a/nBF6O
Citera
2016-06-22, 14:13
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueCheeZe
Tjo!

Ville bara dela med mig om hur det går för oss. Vad tycks?
http://imgur.com/a/nBF6O

dom mindre på första bilden är lite gula, är dom hungrig tro? typhoonen har sträckt sig bra, hur ånga plantor är det totalt och vad hoppas du få ut i yield?
Citera
2016-06-22, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exade
dom mindre på första bilden är lite gula, är dom hungrig tro? typhoonen har sträckt sig bra, hur ånga plantor är det totalt och vad hoppas du få ut i yield?

Ja lite hungriga kanske, ska nog på med några nävar hönsskit. Totalt är där 28 plantor på spotten. Vissa är ganska små till växten, men runt 500g-1000g hoppas jag på. Osäker på hur mycket det blir på en Thyphoon. Vill skaffa erfarenhet, så yielden är skitsamma. Ju mer desto bättre ofc, då har man ju gjort mer rätt än fel ;)
Citera
2016-06-22, 16:10
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exade
Heroin och kokainutvinns också ur växter och visst kan man kolla ''renlighet'' i form av hur mycket thc det är i plantan.

Och vad säger att mer thc = bättre rus?
Just kokain och heroin (som man utvinner ett extrakt ur precis som du påpekar) kan man alltså mäta i renhet.

Visst du kan mäta THC och andra värden, men som sagt, ruset är alldeles för komplext och abstrakt (åtminstone i min åsikt) för att kunna "mäta" olika sorter, till och med plantor.

Dom bästa rusen jag har haft har varit starkt influerade av miljön och sällskapet samt om man tagit något annat, alkohol till exempel.
Senast redigerad av Utomhus123 2016-06-22 kl. 16:18.
Citera
2016-06-22, 16:13
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueCheeZe
Ja lite hungriga kanske, ska nog på med några nävar hönsskit. Totalt är där 28 plantor på spotten. Vissa är ganska små till växten, men runt 500g-1000g hoppas jag på. Osäker på hur mycket det blir på en Thyphoon. Vill skaffa erfarenhet, så yielden är skitsamma. Ju mer desto bättre ofc, då har man ju gjort mer rätt än fel

okej gör det. kanske sträcker sig lite. Jag hoppas få ut något liknande men räknar hellre lågt så man inte blir besviken.
Citera
2016-06-22, 16:17
Medlem
exades avatar
Citat:
Och vad säger att mer thc = bättre rus?
Runt kokain och heroin (som man utvinner ett extrakt ur) kan man alltså mäta i renhet, visst du kan mäta thc och andra värden, me som sagt, ruset är alldeles för komplext och abstrakt, åtminstone i min åsikt, för att kunna "mäta" olika sorter och till och med plantor.

Dom bästa rusen jag har haft har varit starkt influerade av miljön och sällskapet samt om man tagit något annat, alkohol till exempel.

Jag förstår vad du menar men håller inte med till 100%, för mer thc, desto mer psykoaktivt. Vill man bli riktigt riktigt skev så spelar THC in osv, men ah.. visste är det svårare att definera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in