Någon annan som kör på någon av ovanstående, hur går det isåfall, när sattes dom, hur höga är dom, vilken jord osv. Hade vart kul att jämföra lite och se vad som går bäst

även andra sorter kan ju va kul, berätta lite om era grows, metoder, etc
Antar att jag får inleda med mitt eget.
Jag har Hasselfors P-Jord 500 liter (detta året blandade jag i 100 liter färskt) 50 liter hushållskompost (25 varje år), blodmjöl, kalk, långtidsnäring på pellets samt näring efter vecka 3 som det blev då en del visade brist på detta vad jag misstänker blandat med för lite sol på vissa, n tung näring första och andra veckan (8-3-2), sen blir det successiv ökning av en annan på 2-2-8 (om jag minns rätt) med sjögräsextrakt och tillsatta mineraler.
Dom största, 3 st tropical är nu 40-60 cm på runt 25 dagar, förgrodda en vecka inomhus och sedan utflyttade i nedbrytbara krukor med avsågade plastflaskor på. 50cm cirka på en Blueberry (35 dagar), samt en viking på 25-30 cm (25 dagar). 3 st från danskens automix som är femton dagar och 15-20 cm (dock ovanligt buskiga, fler grenar och skott än vikingen).
Besöken har skett med vanligtvis 3-4 dagars mellanrum och vattning har gjorts då jorden vart torr ner till första krogen på tummen, ett nät är placerat över hela landet, en ring av kalk har lagts runt platsen samt koppartråd runt stammarna på damerna.
Målet med odlingen är att förse mig själv med så bra röka så möjligt och slippa snacka med en shady snubbe 2 ggr i veckan och noja över varenda Volvo med två snubbar i en halvtimme efter köpet..