2016-07-27, 13:11
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.Benson
Åh, kan knappt hålla mig!

kan man ta av en liten bud och snabbtorka för att prova?

Tåååålamod.
Citera
2016-07-27, 13:13
Medlem
H.Bensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Tåååålamod.

Haha ja...
Citera
2016-07-27, 14:40
Medlem
Tjena boys.

Stötte på lite mögel igår vi var ute. Satt en "mögelklump" på stjälken och hade gnagat en hel del på den. Kommer budsen ovanför att klara sig tro?

Bor i zon 1 och har 4-5 st Lemon Haze som är feta jävla buskar nu. Högre och bredare än våra 2m Thyphoons. Dessa är direktsådda (inge vegg) och har inte börjat blomma än. Sådda den 9 maj. Jag är rätt glad att det tagit tid för de att gå i blom men min partner börjar bli nojig nu. Bör vi va oroliga?
http://imgur.com/fXju4c2
Senast redigerad av tj. 2016-07-27 kl. 21:25.
Citera
2016-07-28, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueCheeZe
Tjena boys.

Stötte på lite mögel igår vi var ute. Satt en "mögelklump" på stjälken och hade gnagat en hel del på den. Kommer budsen ovanför att klara sig tro?

Bor i zon 1 och har 4-5 st Lemon Haze som är feta jävla buskar nu. Högre och bredare än våra 2m Thyphoons. Dessa är direktsådda (inge vegg) och har inte börjat blomma än. Sådda den 9 maj. Jag är rätt glad att det tagit tid för de att gå i blom men min partner börjar bli nojig nu. Bör vi va oroliga?
http://imgur.com/fXju4c2
Av egen erfarenhet. När man med bara ögats hjälp kan se mögelsporer utomhus i Sverige. Kommer det inte dröja länge innan det spridit sig. Det är den stora problematiken med att odla utomhus i Sverige. Det brukar sätta stopp LÅNGT innan frosten. Står dem väldigt luftigt, öppet och vädret är bra kanske det räcker avlägsna det man kan se. Men med stor sannolikhet dröjer det inte länge innan hela plantorna blir angripna. Det börjar ju ofta inne i budsen om dem är feta där det inte går att se. När jag hittat mögel på någon planta utomhus brukar jag ta ner den ganska omgående. Avlägsna allting runtom sen köra ner resten av budsen i bubblebags. Sedan brukar det inte dröja länge innan det visar sig mögel på resterande plantor. Tyvärr.

Men att det skulle vara mögel på stammen låter konstigt. Det "gnager"inte heller . Säker det är mögel?

Förvegg är nästan ett måste om det inte är auto i Sverige. Aldrig lyckats få klart semi auto Thyphoons eller tanska frön 100% heller. Får alltid tas tidigare pga mögel. Odlat i zon 1,2,3 varit samma sak. Det som hinner klart är auto frön.
Senast redigerad av Knockaround 2016-07-28 kl. 23:05.
Citera
2016-07-31, 18:27
Medlem
Pulchras avatar
Hallå där folket.

Tänkte väl bara säga hej och hoppas allt går bra för er alla som kämpar med sina guerilla-grows iår.
Jag själv har förflyttat mig till en plats med lite liberalare lagar så man faktiskt kan få göra sin grej ifred och utan någon större oro. Har inte varit på en och samma plats speciellt länge men nuvarande platsen ska jag stanna på tillräckligt länge för att hinna få igång några auto's. Germaniserade fröerna den 20/6. Nu är de ca 5-6 veckor gamla. Är stor skillnad från att odla i Sverige kan jag ju konstatera direkt. Det är ca 40c här på dagarna så är inte lättaste att hålla dem från att brännas/torka ut när man kör i krukor också speciellt. Men då detta är första gången jag både kör auto's och i detta klimat så är jag ändå nöjd hittills. Kanske inte blir fetaste skörden men ser ut att bli fint i vilket fall.
Strainsen jag odlar är:
Blue dream auto
Dark devil auto
Somango auto
Northern lights x Blueberry
Sweet skunk fast version. (inte en auto, Early)

Här får ni en liten teaser. Ska försöka lägga upp lite fler snart dock!

http://imgur.com/a/JD7mj
Citera
2016-08-01, 14:57
Medlem
vad tycker ni om dessa? https://www.thcfarmer.com/community/threads/autoflower-soon-done-flowering-in-the-north-first-grow.83231/
Citera
2016-08-01, 23:21
Medlem
Hippieflipps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishy1
vad tycker ni om dessa? https://www.thcfarmer.com/community/threads/autoflower-soon-done-flowering-in-the-north-first-grow.83231/
Det ser vackert ut! Keep it up
Citera
2016-08-02, 01:19
Medlem
Tja killar, jag är intresserad utav och börja odla grönt men undrar ifall man skulle kunna sälja det man skördar och hur mycket i vinst man går på att odla ett par stycken träd (4-5 st), även så undrar jag vad man behöver om man ska odla på ett diskret ställe utomhus?
Citera
2016-08-02, 07:49
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chevroletimpala
Tja killar, jag är intresserad utav och börja odla grönt men undrar ifall man skulle kunna sälja det man skördar och hur mycket i vinst man går på att odla ett par stycken träd (4-5 st), även så undrar jag vad man behöver om man ska odla på ett diskret ställe utomhus?

Ett par 1000% vinst.
För att odla ute behöver du LÄSA på, köpa frön /jord och kröka rygg.
Allt är möjligt beroende på hur slö man är. Ju mer jobb och kunskap du har/lägger ner desto bättre blir det (aka googla och läs guider).
Citera
2016-08-02, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hippieflipp
Det ser vackert ut! Keep it up

tack )
Citera
2016-08-03, 13:24
Medlem
snus-spyans avatar
Jag kommer skörda en planta idag, den har vuxit mycket bättre än min förra och jag kan inte möta tummen med mina andra fingrar runt toppen, den ser ut som en kärring på kortisol, men ja ni för döma själv:
http://imgur.com/a/gTODL

De tre plantor som finns på det stället har alla fått bladlöss, de har inte gjort någon märkbar skada än och är bara små vita prickar, men många... Jag tänker att det inte är något problem för den jag ska skörda eftersom den kommer torka och då torkar väl bladlössen också ut och dör, om jag inte kan skaka av de förstås. Såpvatten med lite T-sprit ska tydligen rekommenderas, så jag kommer spruta de på de två andra plantorna på det stället eftersom de inte har några blommor att tala om än så länge.
Senast redigerad av snus-spyan 2016-08-03 kl. 13:34.
Citera
2016-08-03, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snus-spyan
Jag kommer skörda en planta idag, den har vuxit mycket bättre än min förra och jag kan inte möta tummen med mina andra fingrar runt toppen, den ser ut som en kärring på kortisol, men ja ni för döma själv:
http://imgur.com/a/gTODL

De tre plantor som finns på det stället har alla fått bladlöss, de har inte gjort någon märkbar skada än och är bara små vita prickar, men många... Jag tänker att det inte är något problem för den jag ska skörda eftersom den kommer torka och då torkar väl bladlössen också ut och dör, om jag inte kan skaka av de förstås. Såpvatten med lite T-sprit ska tydligen rekommenderas, så jag kommer spruta de på de två andra plantorna på det stället eftersom de inte har några blommor att tala om än så länge.

den där plantan är klar om 3-4 veckor. skördar du nu får du kanske ut 20gram väntar du 3-4 veckor till kommer du få ut kanske 60 gram.

till alla andra också, var inte för ivriga då missar ni mycket av skörden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in