2016-07-02, 20:36
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Island i all ära men att Querrey slår Djokovic i Wimbledon är den största skrällen denna sommar. Jag vill inte ta någonting från Querrey, han ska vara stolt över sin bedrift men Djokovic var verkligen under isen. Han har nu sett otroligt blek ut och energifattig två dagar i rad, mycket märkligt alltså.

Om Federer kommer upp på en bra nivå är detta nu ett gyllene läge för honom att ta sig till final.
Citera
2016-07-02, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Island i all ära men att Querrey slår Djokovic i Wimbledon är den största skrällen denna sommar. Jag vill inte ta någonting från Querrey, han ska vara stolt över sin bedrift men Djokovic var verkligen under isen. Han har nu sett otroligt blek ut och energifattig två dagar i rad, mycket märkligt alltså.

Om Federer kommer upp på en bra nivå är detta nu ett gyllene läge för honom att ta sig till final.

Jag tror inte på Federer i dagsläget faktiskt. Han måste höja sig enormt om han ska ha något att hämta i denna turnering.

Angående Djokovic. Skador, krämpor, energibrist, sjukdomar känns alltid mer när man förlorar. De allra bästa spelarna lider av sånt relativt ofta i grand slam turneringar. Men de vinner oftast ändå och då är det ingen som tänker på det efter att de nått finalen eller vunnit turneringen.
Citera
2016-07-02, 22:46
Medlem
Mahut och Isner är på varsin halva, tänk er en final mellan dessa två

Skulle vara för bra för att vara sant. Murray lär gå hela vägen i år, trodde jag i och för sig innan Djokovic torskade också.
Citera
2016-07-03, 00:10
Medlem
Lottningen till Båstad challenger klar, Ymer möter 4:e seedade Fabbiano, riktig mardrömslottning på grus känns det som , Söderlund möter faktiskt Lindell och vinnaren av dom möter Fabbiano eller Ymer ! arvidsson möter Jankovic och Eriksson lakksonen
Citera
2016-07-03, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Jag tror inte på Federer i dagsläget faktiskt. Han måste höja sig enormt om han ska ha något att hämta i denna turnering.

Angående. Djokovic Skador, krämpor, energibrist, sjukdomar känns alltid mer när man förlorar. De allra bästa spelarna lider av sånt relativt ofta i grand slam turneringar. Men de vinner oftast ändå och då är det ingen som tänker på det efter att de nått finalen eller vunnit turneringen.

Man kan nog aldrig räkna bort Federer, detta kanske är hans sista och ända chans att ta titeln även om det blir svårt. När Djokovic förlorade får man komma ihåg att han vann Franska öppna precis innan för första gången, och det är inte dåligt. Han kanske var sliten, trött och kanske lite "mätt"?
Nu vet jag inte vilken sida de spelar på, men drömmen skulle vara om det stod mellan Federer o Murray
Citera
2016-07-03, 10:23
Medlem
barnets avatar
När börjar herrarna spela idag? 14.00?
Citera
2016-07-03, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porschepojken
Man kan nog aldrig räkna bort Federer, detta kanske är hans sista och ända chans att ta titeln även om det blir svårt. När Djokovic förlorade får man komma ihåg att han vann Franska öppna precis innan för första gången, och det är inte dåligt. Han kanske var sliten, trött och kanske lite "mätt"?
Nu vet jag inte vilken sida de spelar på, men drömmen skulle vara om det stod mellan Federer o Murray

Det är på varsin halva så det kan bli final mellan Fed och Andy. Det är väl egentligen den mest troliga finalen nu när Djokovic är borta, dock så får man höja ett varningens finger för Raonic. Håller han ihop mentalt nu och servar bra så borde han kunna ta sig till final nu när Djokovic är utslagen.

Kan bli en väldigt hård match mellan Federer och Raonic. De spelar i stort sett alltid väldigt jämna matcher. Raonic har en svår match nu dock då hans ställs mot Goffin, men han borde faktiskt vinna den eftersom att det är på gräs.

Angåedne Federer så tror jag tvärtom, jag tror det är långt ifrån hans sista chans. Jag tror däremot att han inte är i tillräckligt bra form än sedan skadorna han har haft denna säsongen.

Det är för tidigt att säga något om hans chanser just nu egentligen då han mött alldeles för dåliga spelare hittills. Första testet blir mot Steve Johnson nu, beroende på hur det går där kan man säga lite mer, amerikanen är i sitt livs form, vann precis sin första titel förra veckan.
Senast redigerad av terribilis 2016-07-03 kl. 10:47.
Citera
2016-07-03, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
När börjar herrarna spela idag? 14.00?

12.30 börjar spelet ,men börjar med dammatcher på dom flesta banor, så ja kring 14.
Citera
2016-07-03, 10:51
Medlem
Tror det kommer bli en bra gräsmatch mellan Federer-Johnson (inte idag) Amerikanen är en sevärd herre, tog sin första titel veckan innan Wimbledon också, riktigt skum teknik på forehand dock.
Citera
2016-07-03, 13:36
Medlem
Bergevi och Appelgren förlorade sina kvalfinaler, får se nu om Simonsson rår på sin indier. Tycker det är en rimlig match att vinna på hemmaplan.
Citera
2016-07-03, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Bergevi och Appelgren förlorade sina kvalfinaler, får se nu om Simonsson rår på sin indier. Tycker det är en rimlig match att vinna på hemmaplan.

Celik vann i Helsingborg iallafall, kul , blir spännande se hon i Båstad,hon ska även kvala i en WTA veckan innan.
Citera
2016-07-03, 18:41
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis

Angående Djokovic. Skador, krämpor, energibrist, sjukdomar känns alltid mer när man förlorar. De allra bästa spelarna lider av sånt relativt ofta i grand slam turneringar. Men de vinner oftast ändå och då är det ingen som tänker på det efter att de nått finalen eller vunnit turneringen.

Jo, det är sant att alla de bästa spelarna har mindre bra dagar lite då och då även Djokovic. Minns hans match mot Simon i AO i år där han inte alls var sig lik men lyckades ändå ta sig vidare och sen spela betydligt bättre tennis. Man är så van nu för tiden att Djokovic nästan ALLTID reder ut stormen men att se honom så pass blek två dagar i rad hör dock inte till vanligheten. Han är ju trots allt människa ingen maskin.

Just nu håller jag Federer som favorit att nå final. Först Johnson, förmodligen Nishikori och sen förmodligen Raonic. Alla väldigt tuffa matcher men jag tror faktiskt Federer med all sin rutin grejar det.

På den andra halvan av lottningen får vi just det mötet jag hoppades på Kyrgios vs Murray. Visst är Murray en ganska klar favorit men Kyrgios har ju spelet att slå vem som helst så det kan bli en riktig het och underhållande match, jag hoppas på Kyrgios.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in