Citat:
Vilken foliehatt-blogg har du knarkat i dig sådant dravel ifrån?
Du borde väl klara enkel mellanstadie-beräkning.
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1rum-haga-norrkopings-kommun-rosgangen-41-9244636
Kapitalkostnad beräknad på hela insats med boränta: 491 kr/månad.
Månadskostnad: 1057/mån
Driftskostnad: 150/mån
Underhåll: 125/mån
Summa: 1823/månad.
Detta är "marknadshyra". Det är vad marknaden är beredd att betala per månad. Nu la jag dessutom in driftskostnaden som oftast ligger utanför hyra.
Tar vi bort hyresregleringen så blir inte hyrorna högre än så här. (möjligen lite marginellt).
Finns ingen anledning att folk skulle betala mycket mer för att bo HR än i BR.
Men kommunister som du har väl aldrig gjort en så här enkel beräkning utan bara fantiserat över hur oändligt höga hyrorna skulle bli.
Du borde väl klara enkel mellanstadie-beräkning.
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1rum-haga-norrkopings-kommun-rosgangen-41-9244636
Kapitalkostnad beräknad på hela insats med boränta: 491 kr/månad.
Månadskostnad: 1057/mån
Driftskostnad: 150/mån
Underhåll: 125/mån
Summa: 1823/månad.
Detta är "marknadshyra". Det är vad marknaden är beredd att betala per månad. Nu la jag dessutom in driftskostnaden som oftast ligger utanför hyra.
Tar vi bort hyresregleringen så blir inte hyrorna högre än så här. (möjligen lite marginellt).
Finns ingen anledning att folk skulle betala mycket mer för att bo HR än i BR.
Men kommunister som du har väl aldrig gjort en så här enkel beräkning utan bara fantiserat över hur oändligt höga hyrorna skulle bli.
Bostadsrätt i Norrköping. Nu leta fram något liknande i Stockholm. Sedan går du till banken och frågar om en nyexaminerad yngling som börjar jobba på tisdag kan få ett lån. Sen tycker jag du ska säga åt alla som söker bostad i Norrköping att slå till, för det finns en åt alla.
Citat:
Det ä'r snarare du som tror att hyresmarknaden är frodig som är helt tom i knoppen. Varför tror du att folk bor hemma upp i sena 20 tidiga 30? Varför tror du man måste ge blattar och negrer förtur? Om det inte vore en brist skulle du kunna få en hyresrätt på stående fot. Fixa det i Stockholm är du snäll (eller någon annan större stad). Säger du att man kan bo i tjotaheiti så tycker jag att du isf ska starta upp företag med 0 startkapital först och sedan göra det själv så ser vi hur det går.
Du verkar vara sjukt oinsatt hur marknaden för hyresrätter ser ut samt du verkar vara i samma tro som kurt-sune att alla har kapital och kommer ha kapital för att kunna köpa en lägenhet bara dom går till banken så fort dom fått ett jobb.
Men du är välkommen att visa vart överskottet på lägenheterna finns någonstans för dom finns inte i Sthlm, Gbg, Malmö eller någon annan större stad.
Senast redigerad av Kratatch 2016-07-02 kl. 17:07.
Senast redigerad av Kratatch 2016-07-02 kl. 17:07.