Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Fast det är du som vill ha dyra hyresrätter, inte jag. Och jag är säker på att studenter hellre hyr än köper, samma de som arbetar tillfälligt på en ort osv osv. Alla vill inte bo i samma lägenhet resten utav livet (idag måste man det mer eller mindre om man saknar kapital för att låna ett knippe miljoner för en rutten 1a låååångt från arbetet.).
nej jag vill inte nödvändigtvis ha dyra hyresrätter. Var har du fått det ifrån? Vad jag efterlyser är en fungerande hyresmarknad och det är en viktig skillnad...
Det är klart studenter ska få hyra om de vill det och det gör de flesta också vad jag vet.
Problemet är bara att om man har hyror under marknadspriset så kommer hyresmarknaden att sluta fungera och det slår tillbaka mot just studenter och folk som behöver en bostad snabbt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Jag är rätt säker på att du äger ett hyreshus och vill göra det så billigt för dig att driva det samtidigt som du kan tjäna grova pengar på det.
nej det gör jag inte, men om man gör det oattraktivt att äga och driva hyreshus så kommer hyresrätten att självdö till slut.
Är det så du vill ha det? Och varför ska inte hyresvärdar tillåtas tjäna pengar när Ica-handlare gör det etc?