Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Zlatan är Zlatan, även om man tycker illa om hans personlighet, eller vad det nu är man stör sig på, så har han fortfarande ett av fotbollsvärldens starkaste varumärken.
En av Zlatans största tillgångar är hans fysik, han är jävligt stark i kroppen, så det tror jag knappast.
Ett varumärke, och ett slipat sådant. Men så stor spelare som vi vill ha det till här i Sverige går jag inte med på. Den diskussionen kommer hålla på i evigheter är jag rädd.
Ja han är stark, men han kommer till en helt annan spelkultur än den han är van vid. I Frankrike och Italien har man tålamod med divor, i England sparkar man ner dem. För bottenlagens mittbackar och andra tuffingar så kommer det vara ett jack i käppen att plocka ner Zlatan. Även om han är stor och stark så tror jag det blir tufft för honom. Kanske just därför att han är stor och stark, samt stor i käften. Folk kommer således gå in hårdare för det.
Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Jaha, nu blir Zlatan ihågkommen som den som failade i sitt sista mästerskap, och failade i sin sista klubb.
Att spela i Premier League är något helt annat än att valsa runt i Frankrike eller Italien. I England ska man prestera och leverera. Det kommer att skära sig direkt mellan Zlatan och pressen, och Zlatan och fansen, och vips är han rökt.
Tycker det blir en perfekt motvikt åt den hype som varit gällande under hans karriär. Sen tycker jag det är bra att du lyfter det här med pressen. I England kommer de knappast låta hans familj vara ifred. Vad hans egen fritid gäller så kan han nog glömma den. Och det kanske bara är jag, men han känns inte som den typen av människa som vill bli störd riktigt...
Däremot tycker jag, som många andra, att det är modigt av honom att gå till PL. Att gå till USA eller Kina vore rätt, men fegt. I PL får han chansen att täppa till käften på mig och många andra, även om vi kommer hålla fast vid bristerna på internationella titlar och uteblivna landslagsframgångar med näbbar och klor. Däremot riskerar han att grusa sitt varumärke om han skulle floppa i England. Det är upp till bevis på alla sätt, vilket är modigt av honom.