2016-07-01, 19:49
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Borde inte en klubb som United ha en ganska sofistikerad kontraktsprocess där spelaren först får skriva på ett non-disclosure agreement innan man inleder kontraktsförhandlingen i sig?
I normala fall ja, men varit en illa dold hemlighet att Zlatan skulle gå hit.
Och när man väl kom till slutsvängen, så var det nog få som brydde sig om detta.
Citera
2016-07-01, 19:53
Medlem
freeriderXIIs avatar
Zlatan är oerhört tekniskt begåvad med bollen men hoppas att han kan slipa lita på att gå i offside färre gånger och försöka röra sig lite mer fri för passningar från försvar och mittfält. Och våga vända upp mot motståndarförsvaret och kuta i djupled ibland när han får bollen.

Synd dock att han inte gick till Arsenal det hade varit guld.
Citera
2016-07-01, 19:58
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Zlatan är Zlatan, även om man tycker illa om hans personlighet, eller vad det nu är man stör sig på, så har han fortfarande ett av fotbollsvärldens starkaste varumärken.

En av Zlatans största tillgångar är hans fysik, han är jävligt stark i kroppen, så det tror jag knappast.
Ett varumärke, och ett slipat sådant. Men så stor spelare som vi vill ha det till här i Sverige går jag inte med på. Den diskussionen kommer hålla på i evigheter är jag rädd.

Ja han är stark, men han kommer till en helt annan spelkultur än den han är van vid. I Frankrike och Italien har man tålamod med divor, i England sparkar man ner dem. För bottenlagens mittbackar och andra tuffingar så kommer det vara ett jack i käppen att plocka ner Zlatan. Även om han är stor och stark så tror jag det blir tufft för honom. Kanske just därför att han är stor och stark, samt stor i käften. Folk kommer således gå in hårdare för det.

Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jaha, nu blir Zlatan ihågkommen som den som failade i sitt sista mästerskap, och failade i sin sista klubb.

Att spela i Premier League är något helt annat än att valsa runt i Frankrike eller Italien. I England ska man prestera och leverera. Det kommer att skära sig direkt mellan Zlatan och pressen, och Zlatan och fansen, och vips är han rökt.
Tycker det blir en perfekt motvikt åt den hype som varit gällande under hans karriär. Sen tycker jag det är bra att du lyfter det här med pressen. I England kommer de knappast låta hans familj vara ifred. Vad hans egen fritid gäller så kan han nog glömma den. Och det kanske bara är jag, men han känns inte som den typen av människa som vill bli störd riktigt...

Däremot tycker jag, som många andra, att det är modigt av honom att gå till PL. Att gå till USA eller Kina vore rätt, men fegt. I PL får han chansen att täppa till käften på mig och många andra, även om vi kommer hålla fast vid bristerna på internationella titlar och uteblivna landslagsframgångar med näbbar och klor. Däremot riskerar han att grusa sitt varumärke om han skulle floppa i England. Det är upp till bevis på alla sätt, vilket är modigt av honom.
Citera
2016-07-01, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Researrangörerna för fotbollsmatcher har nu högtryck till Manchester.

Folk byter nu lag från PSG till United.

Hur känns det för er inbitna Unitedfans?

Mest äcklad, både över att tvingas se den överskattade smutsige juggen i min klubb samt de riktigt vidriga okunniga zlatanfanboysen som inte innehar några fotbollskunskaper whatsover.
Citera
2016-07-01, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Ett varumärke, och ett slipat sådant. Men så stor spelare som vi vill ha det till här i Sverige går jag inte med på. Den diskussionen kommer hålla på i evigheter är jag rädd.

Ja han är stark, men han kommer till en helt annan spelkultur än den han är van vid. I Frankrike och Italien har man tålamod med divor, i England sparkar man ner dem. För bottenlagens mittbackar och andra tuffingar så kommer det vara ett jack i käppen att plocka ner Zlatan. Även om han är stor och stark så tror jag det blir tufft för honom. Kanske just därför att han är stor och stark, samt stor i käften. Folk kommer således gå in hårdare för det.

Zlatan är inte en klassisk diva, det finns inte en chans i helvetet att han skulle klämma ur sig lika nedvärderande saker som t ex Ronaldo gjorde om Island, dock så haussar han sig själv, och tror på sig själv och det han gör(med hyfsat goda skäl), och det sticker i ögonen på vissa.

EPL är mer fysiskt krävande, jag är en hängiven Spurs sympatisör, och försöker se alla deras matcher(när de inte krockar med Blåvitt), och jag ser inte varför en del tror att han är en given flopp. Kane vann skytteligan i år, på 25 mål. Gör Zlatan 20, vilket han är fullt kapabel till så är han ingen flopp.
Citera
2016-07-01, 20:20
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Zlatan är inte en klassisk diva, det finns inte en chans i helvetet att han skulle klämma ur sig lika nedvärderande saker som t ex Ronaldo gjorde om Island, dock så haussar han sig själv, och tror på sig själv och det han gör(med hyfsat goda skäl), och det sticker i ögonen på vissa.

EPL är mer fysiskt krävande, jag är en hängiven Spurs sympatisör, och försöker se alla deras matcher(när de inte krockar med Blåvitt), och jag ser inte varför en del tror att han är en given flopp. Kane vann skytteligan i år, på 25 mål. Gör Zlatan 20, vilket han är fullt kapabel till så är han ingen flopp.
Given flopp är han inte, men du får ju medge att risken är större nu än någonsin? Han har inte spelat i en topp tre-liga sedan Barcelona, och tempot i PL är något högre än nere på kontinenten. Hårdheten i spelet därtill. Kanske inte vad den var en gång i tiden, men rester av det lär finnas kvar. Bara se hur Gattuso stack ut ur det italienska landslaget på sin tid, han är det klarast lysande exemplet på vilken jävla skillnad det är. Även i moderna tider.

Edit: Gattuso var förvisso i Skottland, men det får duga som exempel ändå. Ville minnas att han spelat i PL men det var fel.
Senast redigerad av introverto 2016-07-01 kl. 20:25.
Citera
2016-07-01, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Given flopp är han inte, men du får ju medge att risken är större nu än någonsin? Han har inte spelat i en topp tre-liga sedan Barcelona, och tempot i PL är något högre än nere på kontinenten. Hårdheten i spelet därtill. Kanske inte vad den var en gång i tiden, men rester av det lär finnas kvar. Bara se hur Gattuso stack ut ur det italienska landslaget på sin tid, han är det klarast lysande exemplet på vilken jävla skillnad det är. Även i moderna tider.

Zlatan har alltid fått massa skitfrisparkar mot sig pga hans fysik. I EPL kan han istället utilisera sin fysik, då det oftast är lite mer tillåtande fysiska närkamper i den ligan. Att han kommer vika ner sig mot backarna i EPL tror jag inte på för fem öre. Tippar på att han kommer göra det helt ok, fast han verkar ju inte i ett vakuum, det finns ju andra aspekter också, t ex hur Mourinhos lagbygge blir.
Citera
2016-07-01, 20:30
Medlem
freeriderXIIs avatar
Zlatan borde kräva att Manchester United byter klubbmärke från djävul till korsriddare, vilket skulle vara mer upplyftande eller alternativt sätt om man behåller djävulen dra ner byxorna på den så att det hela blir en drift med djävulen inte en hyllning.
Citera
2016-07-01, 20:34
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFemiNaziSlayer
Mest äcklad, både över att tvingas se den överskattade smutsige juggen i min klubb samt de riktigt vidriga okunniga zlatanfanboysen som inte innehar några fotbollskunskaper whatsover.

Hehe jo det kommer bli ett kul år för de inbitna Man United fansen oavsett nu hur det kommer gå. Kommer han misslyckas kommer det vara de röda djävlarnas fel givetvis annars kommer han vara den största som någonsin burit den röda tröjan. Det är svart eller vitt för dessa och de är många också så de kommer väl för det första kuppa till sig ledarskapet i svenska Man United fan klubben
Citera
2016-07-01, 20:34
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Zlatan har alltid fått massa skitfrisparkar mot sig pga hans fysik. I EPL kan han istället utilisera sin fysik, då det oftast är lite mer tillåtande fysiska närkamper i den ligan. Att han kommer vika ner sig mot backarna i EPL tror jag inte på för fem öre. Tippar på att han kommer göra det helt ok, fast han verkar ju inte i ett vakuum, det finns ju andra aspekter också, t ex hur Mourinhos lagbygge blir.
Jag pratar inte om att han ska vika ner sig, för det tror jag inte. Jag pratar om att hans motståndare kommer göra ännu mer för att plocka ner honom.

Given flopp är det inte däremot, det ger jag dig.
Citera
2016-07-01, 20:38
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Zlatan borde kräva att Manchester United byter klubbmärke från djävul till korsriddare, vilket skulle vara mer upplyftande eller alternativt sätt om man behåller djävulen dra ner byxorna på den så att det hela blir en drift med djävulen inte en hyllning.
IBRAHIMovic - Ringer det någon klocka nu? Glöm korsriddaren...
Citera
2016-07-01, 20:39
Medlem
Ovcharkas avatar
Antiklimax. Nån okänd brittmittback från ett sämre lag vill visa sig på styva linan och tacklar Zlatan.

Zlatan utgår skadad, kommer tillbaka på våren, gör några inhopp och kontraktet förlängs inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in