Citat:
Ursprungligen postat av
exsist
Finner det långsökt att systrarna skulle ha ljugit offentligt om att de inte kände till/igen EA. Skulle de känt till JA så skulle de automatiskt vetat om EA. Undrar varför det tas upp? Det finns många som bor grannar, tränar på samma ställe och har gemensamt umgänge och senare flyttar från sin "stad".
Vem var det som vittnade falskt mot EA?
Det blir lätt rundgång och dubbla budskap. Frågan är varför?
Skulle vara intressant att höra från en mer inbiten M-stadsbo om ungefär hur många från en årskull/klass som flyttar från stan i ca 20-25 års åldern.
Gick själv i skolan i en stad/kommun i södra Sverige med mellan 40-80 000 inv. När jag för ett antal år sedan fick inbjudan till återträff med gänget man gick ut nian med så kunde jag konstatera att ca 80 % bodde kvar i "hålan" med omnejd. De som flyttat var mest tjejer/kvinnor som av olika anledningar sökt sig till storstäder och/lr universitetsorter.
Det som slår en när man läser H-tråden är att så många av de namn som nämns som ev. intressanta i fallet har flyttat och då är det män med troligt lägre utbildningsnivå. BW, PU, PK, EFJ, PN, JF, PJP, NM-B. En lr två har väl kommit tillbaka i perioder. Lite märkligt kan det dock tyckas.
Jag har bara hört att det skulle varit "andre dansken", dvs PN, som skulle ha vittnat falskt mot EA, men alltså en andrahandsupg. från tråden.