2016-06-26, 14:54
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hankatten2
jahaja här är det som förr ivärlden ,,,,en en ny stjärna i form av Bickan som skola lösa fallet, är du samma persson som utgav dig för att vara P k som sekunden senare fick svar av ullis helt plötsligt...hmmm 2 datorer 2 konton ,prata med sig själv.

Haha, ja det vore en minst sagt häpnadsväckande förbättring i konsten att skriva o formulera sig om man nu tar o jämför PK med Bickan. Om det mot ALL förmodan skulle vara sant är det ju bara att bock o buga för den förslagenhet o energi som lagts ner på att föra oss bakom ljuset😂. (Henis är uppenbarligen inne på ett liknande spår). Du har dock rätt i princip, alltså att gamla engagerade nick kan göra omtag/nyentre, typ Gatsten, Kjejsarinnan, Vargflock mm (enbart slumpvis valda nick).
Citera
2016-06-26, 16:29
Medlem
Xeitums avatar
PK även PS numer.

http://www.hopenothate.org.uk/blog/insider/meet-the-swede-who-went-to-liverpool-dressed-like-a-turnip-4567
Citera
2016-06-26, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
PK även PS numer.

http://www.hopenothate.org.uk/blog/insider/meet-the-swede-who-went-to-liverpool-dressed-like-a-turnip-4567

Ha ha vilken människa. Jag e glad o tacksam för att PK och PU gick ut i tråden och bevisade för alla hur skyldiga de är.
Citera
2016-06-26, 21:58
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Ha ha vilken människa. Jag e glad o tacksam för att PK och PU gick ut i tråden och bevisade för alla hur skyldiga de är.

Jag gissar att PK vet bra mycket mer än han gått ut med i tråden men jag vet inte om det är så! (Men det lär finnas andra i tråden som håller reda på sånt så det är lugnt.)

Säga vad man vill om PK men kan svära på att han inte är inblandad i själva "mordet" när det skedde och det bygger jag på min intuition av det han skrivit.

Så på den punkten tycker jag inte han ska ha skit i alla fall!

Citera
2016-06-26, 22:45
Medlem
Bickans avatar
Citat:
Haha, ja det vore en minst sagt häpnadsväckande förbättring i konsten att skriva o formulera sig om man nu tar o jämför PK med Bickan. Om det mot ALL förmodan skulle vara sant är det ju bara att bock o buga för den förslagenhet o energi som lagts ner på att föra oss bakom ljuset😂. (Henis är uppenbarligen inne på ett liknande spår). Du har dock rätt i princip, alltså att gamla engagerade nick kan göra omtag/nyentre, typ Gatsten, Kjejsarinnan, Vargflock mm (enbart slumpvis valda nick).

Du har dock rätt i princip, alltså att gamla engagerade nick kan göra omtag/nyentre, typ Gatsten, Kjejsarinnan, Vargflock mm (enbart slumpvis valda nick).
Svar: Vi har aldrig tidigare varit registrerade som något annat nick än Bickan.
Vi begriper givetvis att möjligheten finns för tidigare nick att nyregistrera sig under annat namn.
Men det borde väl ändå vara enklast att fortsätta sin medverkan på tråden under det nick man en gång startat som.

Är det nu inte bättre att dom som känner sig engagerade i att försöka få fram information / uppgifter om vad som hände HA fokuserar på detta. Det borde även vara möjligt att hjälpas åt. Detta oavsett vad man har för egen uppfattning om händelseförlopp och GM m.m.
Citera
2016-06-26, 23:39
Medlem
Bickans avatar
Citat:
PK även PS numer.

Reflektioner:
Det har vid olika tillfällen ställts en fråga på tråden.
Varför utredarna inte var beredda att " köpa " PK vittnesmål rakt av när han sent omsider lyckas dra sig till minnes " händelser " efter fem år. ( Åtminstone delar av vad som hände den där natten / morgonen och en tid efter den 14/6 1992 ). Vi anser att för varje tänkande människa som tar del av länken ovan plus den meritlista PK hade redan vid tiden för förhören / vittnesmålet, så finns det all anledning att stärka hans vittnesmål med stödbevisning och " andra " stödvittnen. Att få en svensk åklagare att försöka åtala någon endast baserat på PK:s vittnesmål torde vara uteslutet.
Än mindre att lyckas få någon fälld i en svensk domstol.
Vilket för oss till nästa reflektion.
Det finns personer som kan vara sådan vittnen - som kan ge ett trovärdigt- stöd till vitala delar av PK:s berättelse och kanske även komplettera med de delar som PK valt att " tappa bort ".
Varför har dom tidigare inte gjort det? Låt oss gå tillbaka till 1992.
Hur såg delar av PU:s och PK:s bekantskapskrets ut då?
Kan det vara så att det i den ingick personer av ett slag som var / är ett helt annat virke. Personer som inte springer omkring och klär ut sig i uniformer och leker generaler m.m.
Personer som är av ett typ som menar allvar med vad dom säger.
Någon eller några kanske även är motorcykel burna...
Personer som även kan få PU och PK att snabbt lägga ner sitt intressanta meningsutbyte på tråden.
Senast redigerad av Bickan 2016-06-26 kl. 23:42. Anledning: Tillägg
Citera
2016-06-27, 13:54
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bickan
Reflektioner:

Hur såg delar av PU:s och PK:s bekantskapskrets ut då?
Kan det vara så att det i den ingick personer av ett slag som var / är ett helt annat virke. Personer som inte springer omkring och klär ut sig i uniformer och leker generaler m.m.
Personer som är av ett typ som menar allvar med vad dom säger.
Någon eller några kanske även är motorcykel burna...
Personer som även kan få PU och PK att snabbt lägga ner sitt intressanta meningsutbyte på tråden.

Jag kan i alla fall inte tänka mig att ngt av de större ökända mc-gängen skulle kunna ligga bakom ngt sånt typ av hot. Skulle det komma fram t.ex att Mc-klubben "xx" varit med att försöka mörka sanningen i Helenafallet skulle ingen vilja ha med den klubben att göra i framtiden.
Inte i Skaraborg i alla fall.

Möjligtvis ngn enskild individ till stolpskott i så fall! Såvitt jag vet så får man inte skämma ut sitt klubbnamn i den världen. Det är vad jag tror i alla fall.
Citera
2016-06-27, 22:04
Medlem
Bickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Jag kan i alla fall inte tänka mig att ngt av de större ökända mc-gängen skulle kunna ligga bakom ngt sånt typ av hot. Skulle det komma fram t.ex att Mc-klubben "xx" varit med att försöka mörka sanningen i Helenafallet skulle ingen vilja ha med den klubben att göra i framtiden.
Inte i Skaraborg i alla fall.

Möjligtvis ngn enskild individ till stolpskott i så fall! Såvitt jag vet så får man inte skämma ut sitt klubbnamn i den världen. Det är vad jag tror i alla fall.

Jag kan i alla fall inte tänka mig att ngt av de större ökända mc-gängen skulle kunna ligga bakom ngt sånt typ av hot.
Svar:Vi har ingen egen erfarenhet inom denna bransch, men vi är nog benägna att hålla med dig! I vart fall när det gäller HA:s försvinnande.

Möjligtvis ngn enskild individ till stolpskott i så fall!
Svar Ja sådana kan ju finnas i de bästa familjer!
Det finns ju även sådana som åker motorcykel - utan att vara med i - någon av dom mer namnkunniga föreningarna...
Citera
2016-06-29, 15:57
Medlem
Greenskys avatar
Ja, det finns inte så mycket att vara skraj för när dagsljuset lyser. Om ni inte vågar kontakta Bickan så är det bara att ge mig pm så blir det bra!

Givetvis stannar all info hos mig!

/Greensky
Citera
2016-06-30, 12:37
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag har fått uppgifter som säger att EA och hans bror JA hade tillgång till en båt, vilken ska ha legat i hamnen i Mariestad. Helena ska ha åkt med denna båt innan försvinnandet. Båten ska ha sålts ett par veckor efter försvinnandet. Någon som också har samma uppgifter och/eller som vet om polisen kollat upp detta?

Informationen innefattar också uppgiften att Helena träffade JA - ev. också EA - under Greklandsresan strax innan försvinnandet. Helena ska, enligt uppgiften, ha umgåtts med någon av dem efter att de kom hem från resan. Någon som vet/hört något om detta?

Det här var ju ett av de intressantaste inläggen på ett bra tag!

Har det kommit fram någonting nytt som kan styrka lr dementera uppgifterna? (Prinsessan?)
Det var visst inte riktigt kompatibelt med de påstådda uttalandena från systrarna att de inte alls kände till/igen EA (JA?).

Som sagt så finns det ju en del som antyder att det skulle finnas en "danish connection". Bl.a har vi de märkliga inläggen från den fiskeintresserade Loadamus (sid ca 527) som med hela handen pekar mot Per (S) Nielsen* som inblandad i fallet H. Intressant är ju att han bodde nära granne med både PU o PK. Han var/är dessutom typ kroppsbyggare viket han ju har/hade gemensamt med PU. De tränade dessutom iaf periodvis på samma gym (som dessutom H trände på ibland). PU nekar ju till detta men han nekar ju även till att ha känt BW och Magnusson-Björk, vilket han de fakto gjorde, mao verkar inte dra sig för att ljuga.

Det låter iofs lite väl bra ibland det Loadamus påstår, "hört genom öppen balkongdörr" och "-hu går det med Helena" hrmm host host.

PN verkar för övrigt lämnat trakten o huserar nu nere i Färjestaden, Öland borde det va alltså.
Citera
2016-06-30, 22:12
Medlem
Citat:
Det här var ju ett av de intressantaste inläggen på ett bra tag!

Har det kommit fram någonting nytt som kan styrka lr dementera uppgifterna? (Prinsessan?)
Det var visst inte riktigt kompatibelt med de påstådda uttalandena från systrarna att de inte alls kände till/igen EA (JA?).

Som sagt så finns det ju en del som antyder att det skulle finnas en "danish connection". Bl.a har vi de märkliga inläggen från den fiskeintresserade Loadamus (sid ca 527) som med hela handen pekar mot Per (S) Nielsen* som inblandad i fallet H. Intressant är ju att han bodde nära granne med både PU o PK. Han var/är dessutom typ kroppsbyggare viket han ju har/hade gemensamt med PU. De tränade dessutom iaf periodvis på samma gym (som dessutom H trände på ibland). PU nekar ju till detta men han nekar ju även till att ha känt BW och Magnusson-Björk, vilket han de fakto gjorde, mao verkar inte dra sig för att ljuga.

Det låter iofs lite väl bra ibland det Loadamus påstår, "hört genom öppen balkongdörr" och "-hu går det med Helena" hrmm host host.

PN verkar för övrigt lämnat trakten o huserar nu nere i Färjestaden, Öland borde det va alltså.

Finner det långsökt att systrarna skulle ha ljugit offentligt om att de inte kände till/igen EA. Skulle de känt till JA så skulle de automatiskt vetat om EA. Undrar varför det tas upp? Det finns många som bor grannar, tränar på samma ställe och har gemensamt umgänge och senare flyttar från sin "stad".
Vem var det som vittnade falskt mot EA?
Det blir lätt rundgång och dubbla budskap. Frågan är varför?
Citera
2016-07-01, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Nej GM kommer aldrig att ge sig tillkänna - tyvärr.

Håller med dig att GM är med stor sannolikhet omnämnd i tråden men längre går knappast att komma.
Tråden=ju 1 tillsamm med "Palme-utredn" de längsta trådar som finns här på forum när
det gäller svensk kriminalitet,givetv finns "Gm"med här ngnstans.

För att komma vidare måste ju han träda fram+erkänna om ens det räck,kan ju oxå kräv tekn bevisn. Efters det gått näst !/4-sekel så finns ju oxå möjligh att "Gm"=avlid,då måste de övr som
vet ngt träda fram----det gäll ju oxå oxå äv om den skyld fortf=kvar i livet. Givetv finns det folk
som skulle kunna föra utredn framåt,aktiva i denna tråd. Oxå säk på att "Gm"finns bland det stora antal
skrib i tråden !
Senast redigerad av deakpeasley 2016-07-01 kl. 00:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in