2016-07-01, 03:48
Medlem
joselofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Prova att gå vidare i livet utan någon tro.
Men hur ska jag kunna göra det när jag nu vet att kristendomen är den sanna religionen, ursäkta mig men vill inte hamna i helvetet (:
Citera
2016-07-01, 04:16
Medlem
BewilderedHulders avatar
Jesus sade:

Jag och Fadern är ett.
―Johannesevangeliet 10:30

Tro mig: jag är i Fadern och Fadern är i mig. Om ni inte kan tro det, så tro för gärningarnas skull.
―Johannesevanliget 14:11
Citera
2016-07-01, 04:47
Medlem
joselofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Hur kan du veta det när du nyss ställde en fråga om gud och jesus var en och samma "person"?

Du kommer inte att brinna i något helvete, tro mig

Låt säga att det verkligen finns en himmel med gud osv, varför skulle han/hon låta dig brinna enbart för att du inte tror på denna himmel?
Om du bara lever efter budorden utan någon direkt tro, och kanske till och med tvivel på att det är sanning, så borde väl det räcka för att inte bli grillad i evighet?
Jo jag vet att det men blev samtidigt lite osäker eftersom hon påstodd att jag har fel fast jag som sagt påkedade verser från bibeln som tyder på att jag har rätt
Citera
2016-07-01, 04:48
Medlem
joselofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Jesus sade:

Jag och Fadern är ett.

Tro mig: jag är i Fadern och Fadern är i mig. Om ni inte kan tro det, så tro för gärningarnas skull.
―Johannesevanliget 14:11
Tackar man tackar
Citera
2016-07-01, 08:25
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joselof
Hejsan jag som har läst på lite om bibeln då jag lämnat islam för kristendomen, så vad jag har fattat det av bibeln så pekar det mot att jesus och fadern och heliga anden är en och samma det vill sãga gud men nu har jag fått höra av en polares morsa att jesus bara är guds son

Försök med detta: Treénighetens komponenter är inte kongruenta, men spegel-symmetriska.

Detta låter säkert kryptisk men om du användar en ordbok och ditt intellekt ser du kanske en mening i det.
Citera
2016-07-01, 10:04
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
det varnas i heliga bibeln, uppenbarelseboken 13, att djävulen ska få kontroll över språken och det har jag fått bekräftat av min Gud och fader - att det rör sig om översättningarna.

Visst, om 'gud' har kommunikerat direkt med dig och bekräftat det då MÅSTE det ju vara sant.
Citera
2016-07-01, 10:31
Avslutad
Citat:
Hejsan jag som har läst på lite om bibeln då jag lämnat islam för kristendomen, så vad jag har fattat det av bibeln så pekar det mot att jesus och fadern och heliga anden är en och samma det vill sãga gud men nu har jag fått höra av en polares morsa att jesus bara är guds son

Det här brukar diskussion med den religiöse komma fram till, glasklart va...?
Citera
2016-07-01, 10:32
Medlem
Citat:
Det är en och samma, du hade det rätt från början
Citera
2016-07-01, 10:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Jesus sade:

Jag och Fadern är ett.

"Min Gud, min Gud, varför har DU övergivit mig?
Mark. 15:34

Såe...?
Citera
2016-07-01, 10:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
"Min Gud, min Gud, varför har DU övergivit mig?
Mark. 15:34

Såe...?
In an extremely important passage, A Course in Miracles states that "Into eternity, where all is one, there crept a tiny, mad idea, at which the Son of God remembered not to laugh" (T-27.VIII.6:2). This "tiny, mad idea" is the belief that the Son can be separated from his Father, usurp his Father's function as Prime Creator, and thus the effect can seem to become First Cause. Further, the Course teaches: "In his forgetting did the thought become a serious idea, and possible of both accomplishment and real effects" (T-27.VII.6:3).
Citera
2016-07-01, 11:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
In an extremely important passage, A Course in Miracles states that "Into eternity, where all is one, there crept a tiny, mad idea, at which the Son of God remembered not to laugh" (T-27.VIII.6:2). This "tiny, mad idea" is the belief that the Son can be separated from his Father, usurp his Father's function as Prime Creator, and thus the effect can seem to become First Cause. Further, the Course teaches: "In his forgetting did the thought become a serious idea, and possible of both accomplishment and real effects" (T-27.VII.6:3).

Du förstod inte själv vad som avsågs, så du klippte in hela texten istället...
Citera
2016-07-01, 11:48
Medlem
joselofs avatar
[quote=se_där...|57730954]Du förstod inte själv vad som avsågs, så du klippte in hela texten istället...[/QUOTE
Haha lätt den bästa tesponsen hitills
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in