2016-06-30, 17:48
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flubbb
Detta är ett skit land att dem får göra så här bryta mot alla lagar som finns och polisen svarar med kan inte utreda brott ! Vilka brott utred dem egentligen? Polisen gör inte sitt jobb! Dem delar ut armband mot att tafsa

De utreder bland annat inbrott, olaga kameraövervakning, misshandel och stalking.

Däremot så har vi i det här landet en rättssäkerhet som innebär att brott måste bevisas. När polisen får in en anmälan gör de först en bedömning om det har förekommit ett brott. Är det inte troligt att att ett brott har begåtts startas inte ens en förundersökning utan anmälan skrivs av.

Och jag får väl tjatigt nog säga det igen: Ditt problem är inte att det inte finns lagar. Ditt problem är att det inte går att visa att det skett ett brott. Du har inga bevis eller ens kan göra det sannolikt att det finns något brott att utreda. Din historia håller inte ihop och du är inte trovärdig.
Citera
2016-06-30, 20:37
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Världsomspännande på annat sätt än att misshandel förekommer i olika länder med batonger som är olagligt , men inte i en gemensam aktion och gemensamma mål.
Dessa herrar försöker förstora allt så att det blir hela länder företag och myndigheter etc.
.

Hur vet du att stater inte kan ha samarbete eller vissa gemensamma mål i denna fråga? Eller företag?
Citera
2016-06-30, 20:40
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
För de som inte vill läsa länken så handlar det om att ryskt kontraspionage "stalkar" amerikanska diplomater.

Tråden har hela tiden saknat en definition på vad som är "gang-stalking".
Om vi i begreppet räknar in att underrättelseorganisationer bevakar (och terroriserar) misstänkta spioner så är det inte så mycket snack om saken: GS förekommer.

På samma sätt är det ingen som ifrågasätter att polisen sätter span på brottslingar, att grannar mer eller mindre organiserat fryser ut en granne eller att fotbollshuliganer jagar/slår/terroriserar supportrar från motståndarlaget.

Det har getts svar på vad organized stalkiing och electronic harassment innebär.

Denna typ av övergrepp borde inte förekomma alls.
Citera
2016-06-30, 21:34
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomDeep
Hur vet du att stater inte kan ha samarbete eller vissa gemensamma mål i denna fråga? Eller företag?

Det är enkla metoder som vilken kriminell grupp som helst kan nyttja likt batonger eller andra vapen, se på tex USA och Ryssland nu där man går in och skiter på vandras mattor , de använder bägge metoden då det passar.

Enklare att avslöja om man tar fram metoder för inspelning/upptäck som sållar de utsatta från de som är sjuka än att börja med eventuell sammansvärjning av globala mått.
Citera
2016-06-30, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

Var inte hur vanligt det var som jag pratade om utan att det finns en anledning till varför man kan bli nekad och om du vill veta varför du blir nekad så är det väl ändå bättre om du frågar din läkare varför du blir nekad att läsa den?

För du kommer definitivt inte få något svar på den frågan här på flashback då vi varken vet vad som står i din journal eller ens vem du eller din läkare är.
Varför tar du upp det då?
Citera
2016-06-30, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Utdrag angående din rätt att läsa din journal - från Sörmlands Landstings hemsida:

Vården gör alltid en individuell bedömning av om en journal ska lämnas ut. Till exempel kan du bli nekad att läsa din journal om den ansvarige läkaren bedömer att det finns starka medicinska skäl till att du inte läser den. Det händer väldigt sällan och då oftast inom psykiatrisk vård.

http://www.1177.se/Sormland/Regler-och-rattigheter/Patientjournalen/#section-1

En gissning är att din journal kan innehålla många omdömen och uttalanden från 3:e part (kanske familj och vänner) som man inte anser du bör ta del av.
För att skydda dem? Men jag är väldigt tät med min familj!
Citera
2016-06-30, 22:10
Bannlyst
Citat:
De utreder bland annat inbrott, olaga kameraövervakning, misshandel och stalking.

Däremot så har vi i det här landet en rättssäkerhet som innebär att brott måste bevisas. När polisen får in en anmälan gör de först en bedömning om det har förekommit ett brott. Är det inte troligt att att ett brott har begåtts startas inte ens en förundersökning utan anmälan skrivs av.

Och jag får väl tjatigt nog säga det igen: Ditt problem är inte att det inte finns lagar. Ditt problem är att det inte går att visa att det skett ett brott. Du har inga bevis eller ens kan göra det sannolikt att det finns något brott att utreda. Din historia håller inte ihop och du är inte trovärdig.
Va hur vet du det? Jag vill inte posta mina bevis här och jo jag berättar sanningen Om du inte vill tro är det ditt problem!
Citera
2016-06-30, 22:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
För att skydda dem? Men jag är väldigt tät med min familj!

Jag menade att om någon av din familj, någon vän, släkting eller kontaktperson på soc eller liknande har sagt att de anser att du t.ex. kan vara otillräknelig så kanske det inte är så lyckat om du får veta vem som sagt det.
Citera
2016-06-30, 22:28
Medlem
madtops avatar
Citat:
Va hur vet du det? Jag vill inte posta mina bevis här och jo jag berättar sanningen Om du inte vill tro är det ditt problem!

Därför jag antar att du lämnade dina så kallad bevis till polisen och att de, trots dina "bevis", inte ansåg att det fanns något brott att utreda. Dina så kallade bevis var med andra ord inte några bevis i en juridisk mening.

Och nej, att folk inte tror på dig är inte mitt problem, det är ditt problem. Det är du som vill att andra ska tro på din historia. Jag å andra sidan skulle gärna vilja tro på dig men det är fullständigt omöjligt.
Citera
2016-06-30, 22:57
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Varför tar du upp det då?

Det var du själv som tog upp att du inte får se din egna sjukjournal, jag gav dig endast en förklaring till varför man kan bli nekad att se den.
Citera
2016-07-01, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag menade att om någon av din familj, någon vän, släkting eller kontaktperson på soc eller liknande har sagt att de anser att du t.ex. kan vara otillräknelig så kanske det inte är så lyckat om du får veta vem som sagt det.
Varför inte och jag tror inte det!
Citera
2016-07-01, 14:22
Bannlyst
Citat:
Därför jag antar att du lämnade dina så kallad bevis till polisen och att de, trots dina "bevis", inte ansåg att det fanns något brott att utreda. Dina så kallade bevis var med andra ord inte några bevis i en juridisk mening.

Och nej, att folk inte tror på dig är inte mitt problem, det är ditt problem. Det är du som vill att andra ska tro på din historia. Jag å andra sidan skulle gärna vilja tro på dig men det är fullständigt omöjligt.
Jag har inte lämnat något bevis till polisen jag bara undra vilka brott dem egentligen utreder när dem delar ut armband med tafsa icke

Jo det är ditt problem om du inte tror vad folk berättar i denna tråd så är det något personligt med dig?
Kanske en diagnos!

Ni vill ha icke uppnåeliga bevis Ni vill ett väldokumenterat fall från överklassen men det kommer inte att hända eftersom Polisen hjälper inte en simpel medborgare och advokater hjälper inte folk med inga pengar! Det finns ett skäll till att dem stalkar utsätta dem har svårt att slå tillbaka därför måste det till en svensk organisation!

Ni har redan ett väldokumenterat fall james walbert
Senast redigerad av flubbb 2016-07-01 kl. 15:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in