2016-06-30, 14:32
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Utav hela den texten frågar du om brudarna i tajts ...Fortfarande inget om värvarna eller de olika grupperna eller något om PU ?

Alla skeptiker i denna tråd har försökt förklara för dig i tid och otid att du måste klippa bort sånt som inte har med det du vill ha sagt.

Om Kvinnor i tighta kläder inte är en del av vad du vill ha fram utan endast är en utfyllnad för att du inte vill skriva 2-4 rader så är det 900 gånger bättre om du bara skriver de där 2-4 raderna, ioförsig så är du betydligt lättare att förstå nu än vad du var tidigare så det skall du absolut ha beröm för.

[Tillagt]

Hur har det för övrigt gått med din rättsprocess, om jag inte missminner mig så hade du hittat en advokat som du kände tillit till osv, kom det någonvart eller var det en återvändsgränd som de tidigare försöken?

[/Tillagt]

Citat:
såg att du nämnde dig som en person i en annan tråd och känner igen det från folk runt om kring som jag inte fattade varför dessa kom fram till mig och misstänker även grannen vara utöver ett par till men vill inte hänga ut folkgrupper så så...

Jasså har han?

Kan du vara vänlig och länka samt citera det inlägget?
Senast redigerad av Ondahamstern 2016-06-30 kl. 14:39.
Citera
2016-06-30, 14:42
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Alla skeptiker i denna tråd har försökt förklara för dig i tid och otid att du måste klippa bort sånt som inte har med det du vill ha sagt.

Om Kvinnor i tighta kläder inte är en del av vad du vill ha fram utan endast är en utfyllnad för att du inte vill skriva 2-4 rader så är det 900 gånger bättre om du bara skriver de där 2-4 raderna, ioförsig så är du betydligt lättare att förstå nu än vad du var tidigare så det skall du absolut ha beröm för.

Jasså har han?

Kan du vara vänlig och länka samt citera det inlägget?

Tilläggs infon om att det var snygg brud med i tajts hela tiden samtidigt som de tog kontakt borde ju väcka tankar om honungsfällor hos vissa och varför anmälning/ fight lusten mot de andra minskade hade förståtts bättre hos en normal person.

Han vet nog själv i vilket inlägg och det var ett sammanträffande ...Lite som om det var återkommande personer som kom fram till dig i Stockholm och sade "jag kommer från Säffle " ( OBS inget emot Säffle nu bara ett namn som dök upp i skallen till denna liknelse)

Ang advokat så får jag helt enkelt vänta tills jag får loss kulor och fortsätta informera allmänheten så att de vet att detta finns och används i Sverige. Att skitstövlar utan moral eller heder springer runt och hotar kvinnor, barn och använder zersetzung metoder.
Senast redigerad av Harfager 2016-06-30 kl. 14:53.
Citera
2016-06-30, 14:58
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Tilläggs infon om att det var snygg brud med i tajts hela tiden samtidigt som de tog kontakt borde ju väcka tankar om honungsfällor hos vissa och varför anmälning/ fight lusten mot de andra minskade hade förståtts bättre hos en normal person.

Fast om du inte vill diskutera "Honytrapps" specifikt så skulle jag rekommendera att du inte tar upp det.

Citat:
Han vet nog själv i vilket inlägg och det var ett sammanträffande ...Lite som om det var återkommande personer som kom fram till dig i Stockholm och sade "jag kommer från Säffle " ( OBS inget emot Säffle nu bara ett namn som dök upp i skallen till denna liknelse)

Fast nu var det inte specifikt för hans skull jag syftade på när jag frågade vart du hade sett det osv, osv.

Citat:
Ang advokat så får jag helt enkelt vänta tills jag får loss kulor och fortsätta informera allmänheten så att de vet att detta finns och används i Sverige.

Okej, men är det fortfarande samma advokat eller var det hela en dud?

Om jag inte missminner mig så lovade du att hålla oss upplysta om hur det gick osv, men du vart väldigt tyst väldigt snabbt om jag inte mins helt galet.
Citera
2016-06-30, 15:09
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Fast om du inte vill diskutera "Honytrapps" specifikt så skulle jag rekommendera att du inte tar upp det.

Fast nu var det inte specifikt för hans skull jag syftade på när jag frågade vart du hade sett det osv, osv.

Okej, men är det fortfarande samma advokat eller var det hela en dud?

Om jag inte missminner mig så lovade du att hålla oss upplysta om hur det gick osv, men du vart väldigt tyst väldigt snabbt om jag inte mins helt galet.

Jag passar på att beskriva lite ur hela detta konceptet de använder så att en normal person ska få hela bilden och kan sätta sig in i situationen. Utöver hoten så var det vanliga mänskliga reflekteringar och förhoppningar man gjorde sig. Jag har nämnt tidigare att vissa saker liknade en billig deckare och jag hade inte en aning om att dessa kunde hota på detta sätt eller väcka dig natt efter natt på olika ställen, de för ett krig mot dig helt enkelt, som du inte fattar då det är ofta lågintensivt och du har andra bekymmer. De går till sitt torterar jobb/ hobby varje dag .

I en annan tråd kort och gott, har själv haft vänner från "Säffle" , det var bara sammanträffandet och dessa vantolkningar jag hajjade till på.

Som sagt då kulorna börjar rulla in så ska jag köpa mig en plats på något advokatkontor eller liknande ...
Senast redigerad av Harfager 2016-06-30 kl. 15:16.
Citera
2016-06-30, 16:02
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jag passar på att beskriva lite ur hela detta konceptet de använder så att en normal person ska få hela bilden och kan sätta sig in i situationen.

Jo men det är exakt det vi alla har pratat om tidigare, att göra så blir bara rörigt och i slutändan svårläst vilket i sin tur leder till att folk misstolkar dig, det är bättre att du fokuserar på att få fram en sak i taget och inte 10 olika saker samtidigt.

Det blir lättare för läsaren att förstå vad du vill få fram och det minskar därmed chansen till missförstånd, men återigen så har du blivit mycket bättre på att få fram det du vill jämfört med hur det var förut då det tidigare inte gick att förstå ens hälften av det du ville få fram.

Citat:
I en annan tråd kort och gott, har själv haft vänner från "Säffle" , det var bara sammanträffandet och dessa vantolkningar jag hajjade till på.

Jo du säger det, det var lite därför jag bad dig att i sådana fall citera honom och/eller länka till det så att även vi skeptiker kan få se detta och även få ge vår åsikt kring det.

För om du har tur (nu tror jag tyvärr inte du har sådan tur tyvärr) så kanske du får medhåll från vissa av oss skeptiker om inte annat så har du poängterat att du åtminstone har en god iakttagelseförmåga.

Citat:
Som sagt då kulorna börjar rulla in så ska jag köpa mig en plats på något advokatkontor eller liknande ...

Du menar att du spelar på lotto? (Det var den tolkningen jag gjorde och inte någonting annat)

Ska jag tolka det som att ditt senaste försök till att komma i kontakt med en advokat gick åt pipsvängen?
Citera
2016-06-30, 16:08
Bannlyst
Citat:
De i tråden menar att allt som händer i lägenheten är normalt. Jag beskrev ett "vred" som lagades och det beskrevs som om det var värden som varit inne och meckat om det hade hänt hos dem.

Jo de förvrider , vantolkar vad man skriver på en del avgörande punkter så att diskussionen aldrig ska ta slut.

Lätt att genomskåda men jobbigt att upprepa sig , vilket man gör för att tråden är offentlig .

Det är en uttröttnings taktik om dessa inte är dementa och inte minns vad som skrivs, hur som ,så är det energiförbrukande.

En annan vanlig taktik de kör med i denna tråd är att förstora , så om en polis , postanställd, sopgubbe gör något från den position denne fått tex på arbetsförmedlingen så skriver dessa "Hela posten, alla sopgubbar, alla på arbetsförmedlingen " etc etc ren förlöjligande taktik och att väcka andras missaktning och vantro taktik då ju hela posten inte kan vara med .
Jag håller med dig!
Citera
2016-06-30, 16:11
Bannlyst
Citat:

Då finns det skäl till varför de inte vill ge dig den och det är för din egna hälsas skull. (eller menar du att hela den svenska psykiatrin är en del av den komplott där arbetsförmedlingen, privatpersoner, ungdomar, rörmokare, postverket och gudarna vet bara vad skulle vara en del av men som på något magiskt sätt aldrig har läkt?)

Varför?
Citera
2016-06-30, 16:16
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flubbb
Varför?

Det står i länken där du har tips på hur du kan få ut din sjukjournal, jag citerade även ur den länken.

Det är helt enkelt så att om du anses ta större skada än nytta av att läsa din egna sjukjournal så kan du nekas att läsa den, jag citerar återigen från samma sida.

Citat:
Det görs alltid en individuell bedömning av lämpligheten att lämna ut en journal. Till exempel kan man bli nekad att läsa sin journal om den ansvarige läkaren bedömer att det finns starka medicinska skäl till att man inte läser den.

http://vadardepression.se/begara-ut-journal-fran-psykiatrin-sa-gor-du/

Så om din läkare nekar dig att läsa din egna journal så finns det troligtvis en god anledning till det, fråga snällt och lugnt din läkare varför du inte får läsa din egna journal så bör du kunna få ett svar på varför.
Citera
2016-06-30, 16:20
Bannlyst
Detta är ett skit land att dem får göra så här bryta mot alla lagar som finns och polisen svarar med kan inte utreda brott ! Vilka brott utred dem egentligen? Polisen gör inte sitt jobb! Dem delar ut armband mot att tafsa
Senast redigerad av flubbb 2016-06-30 kl. 16:24.
Citera
2016-06-30, 16:23
Bannlyst
Citat:
Det står i länken där du har tips på hur du kan få ut din sjukjournal, jag citerade även ur den länken.

Det är helt enkelt så att om du anses ta större skada än nytta av att läsa din egna sjukjournal så kan du nekas att läsa den, jag citerar återigen från samma sida.

http://vadardepression.se/begara-ut-journal-fran-psykiatrin-sa-gor-du/

Så om din läkare nekar dig att läsa din egna journal så finns det troligtvis en god anledning till det, fråga snällt och lugnt din läkare varför du inte får läsa din egna journal så bör du kunna få ett svar på varför.
Det är ytterst ovanligt att bli nekad läsa ens journal
Citera
2016-06-30, 16:25
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Detta är ett skit land att dem får göra så här bryta mot alla lagar som finns och polisen svarar med kan inte utreda brott ! Vilka brott utred dem egentligen? Polisen gör inte sitt jobb!

Du hade befunnit dig i exakt samma sits oavsett vilket land du befann dig i, i vissa fall så hade du kanske rent av befunnit dig i en sämre sits än din nuvarande.

Citat:

Var inte hur vanligt det var som jag pratade om utan att det finns en anledning till varför man kan bli nekad och om du vill veta varför du blir nekad så är det väl ändå bättre om du frågar din läkare varför du blir nekad att läsa den?

För du kommer definitivt inte få något svar på den frågan här på flashback då vi varken vet vad som står i din journal eller ens vem du eller din läkare är.
Citera
2016-06-30, 17:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Utdrag angående din rätt att läsa din journal - från Sörmlands Landstings hemsida:

Vården gör alltid en individuell bedömning av om en journal ska lämnas ut. Till exempel kan du bli nekad att läsa din journal om den ansvarige läkaren bedömer att det finns starka medicinska skäl till att du inte läser den. Det händer väldigt sällan och då oftast inom psykiatrisk vård.

http://www.1177.se/Sormland/Regler-och-rattigheter/Patientjournalen/#section-1

En gissning är att din journal kan innehålla många omdömen och uttalanden från 3:e part (kanske familj och vänner) som man inte anser du bör ta del av.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2016-06-30 kl. 17:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in