2016-07-01, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det var du själv som tog upp att du inte får se din egna sjukjournal, jag gav dig endast en förklaring till varför man kan bli nekad att se den.
Ja men varför fortsätter du ta upp den Är du en papegoja?
Citera
2016-07-01, 15:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flubbb
Varför inte och jag tror inte det!

Varför inte? Därför att den som spå har angett dig eventuellt har bett att få vara anonym - det skulle förstås gå att lösa genom att ge ut journalen med censurerade namn, men ibland kan omständigheterna ändå avslöja vem det är. Tänk om t.ex. ett syskon berättar för doktorn att han/hon anser att en person är sinnessjuk, satte på katten i ungdomen och brukar kamma sig med avloppsrensaren - det kan ju bli lite ansträngd situation mellan syskonen om det kommer fram...
Citera
2016-07-01, 15:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varför inte? Därför att den som spå har angett dig eventuellt har bett att få vara anonym - det skulle förstås gå att lösa genom att ge ut journalen med censurerade namn, men ibland kan omständigheterna ändå avslöja vem det är. Tänk om t.ex. ett syskon berättar för doktorn att han/hon anser att en person är sinnessjuk, satte på katten i ungdomen och brukar kamma sig med avloppsrensaren - det kan ju bli lite ansträngd situation mellan syskonen om det kommer fram...
Har inte hänt!
Citera
2016-07-01, 15:44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Har inte hänt!

Kanske inte i ditt fall nej, men jag talar allmänt nu om varför journaler inte lämnas ut i 100% av fallen..
I ditt fall kanske det är något helt annat skäl, eller en person som inte ingår i familjen - kanske någon på soc. eller i skolan eller så som har uttalat sig om din person, det kan jag givetvis inte ha en susning om.
Citera
2016-07-01, 15:46
Bannlyst
Citat:
Kanske inte i ditt fall nej, men jag talar allmänt nu om varför journaler inte lämnas ut i 100% av fallen..
I ditt fall kanske det är något helt annat skäl, eller en person som inte ingår i familjen - kanske någon på soc. eller i skolan eller så som har uttalat sig om din person, det kan jag givetvis inte ha en susning om.
Stämmer inte in!
Citera
2016-07-01, 15:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Stämmer inte in!

Vad är det som inte stämmer in? Du kan ju rimligen inte veta om och vad andra har sagt om dig eftersom du inte heller har läst din journal..
Citera
2016-07-01, 16:18
Bannlyst
Citat:
Vad är det som inte stämmer in? Du kan ju rimligen inte veta om och vad andra har sagt om dig eftersom du inte heller har läst din journal..
För vi är väldigt tight familj
Citera
2016-07-01, 16:34
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Fast du kan fortfarande inte veta exakt vad eventuellt grannar, släkt, vänner och många andra kan ha sagt.

Även fast man har en tight släkt eller vänner som aldrig skulle föråda en så kan de mycket väl ha sagt saker där de är oroliga för din hälsa eller annat liknande som står nedakrivet i din journal.
Citera
2016-07-01, 16:40
Medlem
madtops avatar
Citat:

Vad säger de om att du hör röster och anser dig vara utsatt för en stor konspiration?
Citera
2016-07-01, 17:32
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ja men varför fortsätter du ta upp den Är du en papegoja?

1. Sluta larva dig, uppför dig som din ålder (eller är du under 18?)

2. För att du klart och tydligt inte förstod vad jag menade och därmed så behövde jag förklara det för dig.
Citera
2016-07-01, 22:45
Bannlyst
Citat:
1. Sluta larva dig, uppför dig som din ålder (eller är du under 18?)

2. För att du klart och tydligt inte förstod vad jag menade och därmed så behövde jag förklara det för dig.
Jamenhärregud vad du ska bråka vad är det med dig?
Citera
2016-07-01, 22:49
Bannlyst
Citat:
Fast du kan fortfarande inte veta exakt vad eventuellt grannar, släkt, vänner och många andra kan ha sagt.

Även fast man har en tight släkt eller vänner som aldrig skulle föråda en så kan de mycket väl ha sagt saker där de är oroliga för din hälsa eller annat liknande som står nedakrivet i din journal.
Vi är en väldigt tight familj och vänner säger inte något det är jag 100% säker på!
Och granar har häller inte snackat för jag har inte betett mig konstigt! Inte varit riktig sjuk heller!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in