2016-06-29, 21:01
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Med en vit Mercedes. TopCab 2.0 kör runt med priusbilar.

TSAB också, men vad har jag med TopCab att göra?
Citera
2016-06-29, 21:06
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saito
TSAB också, men vad har jag med TopCab att göra?

TopCab är ju bäst enligt dig och du har skrivit att du vill börja köra för dem.
Citera
2016-06-29, 21:08
Citat:
TopCab är ju bäst enligt dig och du har skrivit att du vill börja köra för dem.

Inte med en Prius, eller hur?
Citera
2016-06-29, 21:08
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Inte med en Prius, eller hur?

Inte jag heller.
Citera
2016-06-29, 21:11
Citat:
Inte jag heller.

Det återstår att se.
Citera
2016-06-29, 21:14
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Det återstår att se.

För dig också.
Citera
2016-06-29, 21:15
Citat:
För dig också.

Nej
Citera
2016-06-29, 23:14
Medlem
Chewbaccasuits avatar
Flickor, sluta tjivas nu!

Visst, står jag ute och faktiskt väntar på kunden(som då redan har bokat) så kan jag givetvis öppna dörren, men tycker det känns lite udda då jag inte vet om personen vill sitta fram eller bak.
Visst kan jag fråga, men det känns så trivialt att jag mestadels i slutändan låter dom öppna dörren och sätta sig där dom vill.
Nu kör jag bara kontanttrafik på helgnätter, och det brukar ju inte bli att man öppnar dörrar åt drägg. Men möjligtvis åt ett fint herrskap, och då är det ju bakdörren som gäller

Men när det kommer yngre gäng(läs 18-27år) och 3 skall in bak, varför skall folk envisas med att hoppa in genom samma dörr och hasa sig till andra sidan, istället för att gå runt?
Innan man började kör och själv skulle åka med vännerna gick man ju in på varsin sida, och skulle nån sitta i mitten hoppar den oftast in via den sidan som han/hon kommer ifrån.
Citera
2016-06-30, 14:35
Medlem
Ironfleets avatar
Vissa topcab åkare har fått dispens för att köra bilar som t.ex Toyota Prius fram till ett visst datum, då de köpte bilarna precis innan de började med sitt servicelyft.

Att gå ut och öppna dörren när man har möjlighet är en självklarhet. Man får lära sig det i utbildningen, det är uppskattat av kunden, och när man själv är kund så är det kul när det händer. Har åkt TSAB personligen ett tiotal gånger det senaste året, och det har bara varit en förare som har öppnat dörren åt mig. Själv så går man ut varje gång man hinner fram innan de står därute.
Citera
2016-06-30, 15:48
Hur ställer ni i TSAB er till att TopCab (och Black) tar alltfler av era premiumkörningar ... känns det jobbigt?
Citera
2016-06-30, 19:47
Medlem
Citat:
Hur ställer ni i TSAB er till att TopCab (och Black) tar alltfler av era premiumkörningar ... känns det jobbigt?

Nu vet jag inte om det är som du säger, men jag känner en TSAB förare som får Premium körningar, samt jag har talat med flera vid diverse stolpar senaste tiden.

Premium är inte någon större hit för föraren. En Arlanda körning tex, får du en timme innan kunden skall åka, detta för att du skall hinna tvätta bilen invändigt och utvändigt. För detta betalar kunden 100 kr extra.

Får du en vanlig körning (Karlaplan - Stureplan) får du körningen 30 minuter innan, även den för 100 kr extra. Risig timpenning att få 100 kr för en timmes väntan, där du dessutom bara får behålla 37 %.

Premium kan endast förbokas direktare går ej.

På Kurir blir det 100 kr extra för bilbarnstol, den körningen får vi tio minuter innan avfärd, vid förbeställning.

Taxi Stockholm Premium torde vara det absolut sämsta att få som förare. På en timme kan du hinna med tre snabba 150 kr körningar istället för att få 100 kr extra.

Alla uppgifter kring Premium är dock i andra hand men från flera olika källor som säger samma sak.
Citera
2016-07-01, 05:53
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ned Flander
Nu vet jag inte om det är som du säger, men jag känner en TSAB förare som får Premium körningar, samt jag har talat med flera vid diverse stolpar senaste tiden.

Premium är inte någon större hit för föraren. En Arlanda körning tex, får du en timme innan kunden skall åka, detta för att du skall hinna tvätta bilen invändigt och utvändigt. För detta betalar kunden 100 kr extra.

Får du en vanlig körning (Karlaplan - Stureplan) får du körningen 30 minuter innan, även den för 100 kr extra. Risig timpenning att få 100 kr för en timmes väntan, där du dessutom bara får behålla 37 %.

Premium kan endast förbokas direktare går ej.

På Kurir blir det 100 kr extra för bilbarnstol, den körningen får vi tio minuter innan avfärd, vid förbeställning.

Taxi Stockholm Premium torde vara det absolut sämsta att få som förare. På en timme kan du hinna med tre snabba 150 kr körningar istället för att få 100 kr extra.

Alla uppgifter kring Premium är dock i andra hand men från flera olika källor som säger samma sak.

För den som inte orkar stressa o typ tävla om kunderna så är premium bra för för de förarna. För mig spelar det ingen roll.

Hur ofta tommar nu runt inne i Stockholm?

Hur ofta timmar ni till någon terminal typ
Arlanda
Viking line
Värta hamnen

Jobbar ni konstant?

Tar ni mkt raster ?
Inga raster kanske ? (För den pengar kåta)

Tips o tricks för att smyga slinka förbi Stockholms trafiken ?

Saker ni hatar bland andra förare? Jag själv hatar när förare/åkare skryter om hur man ställer bilen vid centralen eller liknande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in