Citat:
Ursprungligen postat av
Saito
Hur ställer ni i TSAB er till att TopCab (och Black) tar alltfler av era premiumkörningar ... känns det jobbigt?

Nu vet jag inte om det är som du säger, men jag känner en TSAB förare som får Premium körningar, samt jag har talat med flera vid diverse stolpar senaste tiden.
Premium är inte någon större hit för föraren. En Arlanda körning tex, får du en timme innan kunden skall åka, detta för att du skall hinna tvätta bilen invändigt och utvändigt. För detta betalar kunden 100 kr extra.
Får du en vanlig körning (Karlaplan - Stureplan) får du körningen 30 minuter innan, även den för 100 kr extra. Risig timpenning att få 100 kr för en timmes väntan, där du dessutom bara får behålla 37 %.
Premium kan endast förbokas direktare går ej.
På Kurir blir det 100 kr extra för bilbarnstol, den körningen får vi tio minuter innan avfärd, vid förbeställning.
Taxi Stockholm Premium torde vara det absolut sämsta att få som förare. På en timme kan du hinna med tre snabba 150 kr körningar istället för att få 100 kr extra.
Alla uppgifter kring Premium är dock i andra hand men från flera olika källor som säger samma sak.