2016-06-30, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jo, men det blir bara på dina villkor. Vad du tror Gud vill, och vilka lagar som gäller. Så självklart håller jämförelsen om jag sänker mig till din nivå. Men det hoppar jag över.

Ja om du höjer dig upp till min nivå, så kanske du lär dig ett och annat, men det hoppar du över.
Citera
2016-06-30, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Ja om du höjer dig upp till min nivå, så kanske du lär dig ett och annat, men det hoppar du över.
Ja, jag lär mig vad du TROR på.
Citera
2016-06-30, 11:56
Medlem
Nivån på debatten sattes här:

Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Googla och försök själv göra ditt hemarbete, jag är inte här för att vara stödpedagog för mentala 12-åringer.

Detta är svaret på min fråga:

Citat:
Kan du du med ett logiskt underlag förklara varför polisens/domstolarnas uppdrag att hålla lag och ordning i ett samhälle skiljer sig från Guds uppdrag i en framtida ordning att hålla på lag och ordning i ett samhälle?
Citera
2016-06-30, 12:04
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Kan du du med ett logiskt underlag förklara varför polisens/domstolarnas uppdrag att hålla lag och ordning i ett samhälle skiljer sig från Guds uppdrag i en framtida ordning att hålla på lag och ordning i ett samhälle?

Jag har redan svarat några gånger. Att du inte förstår svaret är inte mitt ansvar, eftersom detta svar är mycket enkelt.
Citera
2016-06-30, 12:05
Medlem
Citat:
Ja, jag lär mig vad du TROR på.

Ja, och det är inget fel med det. Det fanns många som trodde på en heliocentrisk världsbild långt innan det blev bevisat. Dessa blev hånade, förföljda och dödade för sin tro och övertygelse, senare fick dom rättelse. Men fortfarande finns samma attityd mot oliktänkande, särskilt på forum som dessa.

Om man inte klarar av hypotetiska diskussioner så finns det ingen anledning att befinna sig på ett diskussionsforum, om det nu inte handlar om att håna och förnedra andra genom att kalla dom för "mentala 12-åringer".

Det här är ett diskussionsforum, inte ett mobbarforum.
Citera
2016-06-30, 12:06
Bannlyst
en kan tycka att man får skylla sig själv, om man kallar sig vittne men inte har sett Gud.

finns det nått såkallat vittne i världshistorien som gått ut med att han sett något himmelskt övht?

fattar ni inte att ni suddar bort betydelsen av ordet vittne?
Senast redigerad av saggeliten 2016-06-30 kl. 12:19.
Citera
2016-06-30, 12:09
Medlem
Citat:
Citat:
Citat:
Jag har redan svarat några gånger. Att du inte förstår svaret är inte mitt ansvar, eftersom detta svar är mycket enkelt.

Om det är så enkelt, svara igen.

Och kom inte igen med ett intetsägande svar som:

"P.g.a. dessa två endast är relaterade genom din korrelationism. Om du lärde dig elementär logik skulle du förstå vad jag menar."
Citera
2016-06-30, 12:19
Medlem
Citat:
Ja, och det är inget fel med det. Det fanns många som trodde på en heliocentrisk världsbild långt innan det blev bevisat. Dessa blev hånade, förföljda och dödade för sin tro och övertygelse, senare fick dom rättelse. Men fortfarande finns samma attityd mot oliktänkande, särskilt på forum som dessa.

Om man inte klarar av hypotetiska diskussioner så finns det ingen anledning att befinna sig på ett diskussionsforum, om det nu inte handlar om att håna och förnedra andra genom att kalla dom för "mentala 12-åringer".

Det här är ett diskussionsforum, inte ett mobbarforum.
Jag har inga problem med oliktänkande. Problem blir det döremot när dom försöker bevisa sin tro, eller blanda in mig i den, på ett eller annat sätt. Jag har heller inga problem med hypotetiska diskussioner, men det betyder inte att jag köper vad som helst.
Resten (om mobbning) får du ta med resp. användare.
Citera
2016-06-30, 12:27
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Min poäng: Klarar man inte av hypotetiska diskussioner på ett elementärt nivå bör man skaffa sig den nödvändiga elementäre kunskap.

Detta insinuerar dock inte att nån borde lämna forumet.
Citera
2016-06-30, 12:28
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Om det är så enkelt, svara igen.

Citat:

"P.g.a. dessa två endast är relaterade genom din korrelationism. Om du lärde dig elementär logik skulle du förstå vad jag menar."

Varför inte? Det är ett enkelt svar.
Citera
2016-06-30, 12:31
Medlem
Citat:
Jag har inga problem med oliktänkande. Problem blir det döremot när dom försöker bevisa sin tro, eller blanda in mig i den, på ett eller annat sätt.

Så det hade varit problem med Nicolaus Copernicus skrivelser?

Jag förstår, även Katolska Kyrkan hade problem med hans påståenden.

Citat:
Jag har heller inga problem med hypotetiska diskussioner, men det betyder inte att jag köper vad som helst.

Du säger det, men ditt agerande visar annat:

Citat:
Citat:
Jämförelsen håller om du har förmågan att diskutera hypotetiskt, vilket du inte verkar ha.
Citat:
Jo, men det blir bara på dina villkor.

Självklart är en hypotetisk diskussion på andra villkor än icke hypotetiska diskussioner.

När Nicolaus Copernicus lade fram sin teori, så var det på hans villkor, inte Katolska Kyrkans villkor, det var därför Katolska Kyrkan reagerade.

Citat:
Resten (om mobbning) får du ta med resp. användare.

Om man inte säger ifrån mobbning så är man lika skyldig som mobbaren, ni är fega att säga ifrån.
Citera
2016-06-30, 12:36
Medlem
Citat:
Citat:

Citat:
Varför inte? Det är ett enkelt svar.

Det är inte svar på frågan, jag måste då fråga igen: Varför är det ett problem att jämförelsen är: "relaterade genom din korrelationism"?

Kan du utveckla ditt svar istället för att bara säga:"du argumenterar fel"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in