2016-06-29, 19:35
Medlem
Ser ni vad det är för en idiot?
Senast redigerad av ttsp 2016-06-29 kl. 19:38.
Citera
2016-06-29, 19:38
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Kan du argumentera för din sak, eller kan du bara skriva om dina subjektiva åsikter?

Jag argumenterar från ett logisk underlag ... vilket inte är subjektivt.
Citera
2016-06-29, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jag argumenterar från ett logisk underlag ... vilket inte är subjektivt.

Ok, bra!

Kan du du med ett logiskt underlag förklara varför polisens/domstolarnas uppdrag att hålla lag och ordning i ett samhälle skiljer sig från Guds uppdrag i en framtida ordning att hålla på lag och ordning i ett samhälle?
Citera
2016-06-29, 19:45
Medlem
Jag har nog frågat tre/fyra gånger, kommer vi att få svar? Jag tvekar.
Citera
2016-06-29, 19:46
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ok, bra!

Kan du du med ett logiskt underlag förklara varför polisens/domstolarnas uppdrag att hålla lag och ordning i ett samhälle skiljer sig från Guds uppdrag i en framtida ordning att hålla på lag och ordning i ett samhälle?

P.g.a. dessa två endast är relaterade genom din korrelationism.

*

Om du lärde dig elementär logik skulle du förstå vad jag menar.
Citera
2016-06-29, 20:03
Medlem
Citat:

*

Förklara vad du menar med detta tack, med exempel.

Jag kan bara lära mig vad din syn på:"elementär logik" är om du förklarar vad du menar.

Om du som vanligt vägrar att förklara vad du menar, så tror jag att dom flesta står med ett frågetecken, inte bara jag. Du kommer inte att nå ut till människor så som du tror.

Tror du att du är smart och överlägsen andra? Enligt mig är du bara en pajas, ett troll som vill ha bekräftelse och uppmärksamhet med alla möjliga medel.

Tror du att dina 51.000 + inlägg ger dig respekt?
Citera
2016-06-29, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benon
"Önsketänkand"?

Då ser du inte utanför din box, att människan inteligens inte räcker till, antingen finns em högre intelligens med makt och myndighet som kan hjälpa oss, eller oskså abetar vi hårt på ett kollektivt självmord.

Verkar som du bara vill debattera, inte se utanför din box??
Och du menar att du ser utanför boxen, bara för att du ser Gud?
Det kan nog stämma att jag inte ser utanför min box. Men jag är öppen för att det finns i stort sett vad som helst utanför min box. Kan inte säga detsamma om dig. Du har låst in dig i din box.
Citera
2016-06-29, 20:29
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

*

Citat:
Förklara vad du menar med detta tack, med exempel.

Kort sammanfattat så finns det överlag tre sätt att "knyta ihop"/skapa samband mellan saker/händelser: Indukttiv logik, en särskild svag form av induktiv logik som kallas korrelationism och deduktiv logik.

Googla och försök själv göra ditt hemarbete, jag är inte här för att vara stödpedagog för mentala 12-åringer.
Citera
2016-06-29, 20:37
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jag kan bara ge min syn på saken. Vem som har rätt kan jag inte avgöra. Vem har påstått att demokratier har rött i alla frågor?
Hur kan Gud ha rätt i alla frågor?
Det är bara människor som kan diskutera fram vad som ska gälla.
I brist på objektiva sanningar, eller finns det såna?
Så får vi i nihilismens anda rösta oss fram till den gyllene medelvägen.
Citera
2016-06-29, 20:55
Medlem
Citat:
Kort sammanfattat så finns det överlag tre sätt att "knyta ihop"/skapa samband mellan saker/händelser: Indukttiv logik, en särskild svag form av induktiv logik som kallas korrelationism och deduktiv logik.

Googla och försök själv göra ditt hemarbete, jag är inte här för att vara stödpedagog för mentala 12-åringer.

Så du kommer aldrig att förnedra dig till att någonsin argumentera för dina "elementära logiska" slutsatser?

Du kommer bara fortsättningsvis att förnedra andra människor som 12-åringar bara för att dom inte förstår din "logik"? Helt utan förklaringar.

Jag hoppas bara att andra i Flashback inser din idiotiska hållning, och agerar emot dig. Du tror dig vara förmer än andra människor, en övermänniska, jag spyr åt din personlighet.
Senast redigerad av ttsp 2016-06-29 kl. 20:59.
Citera
2016-06-29, 20:58
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Så du kommer aldrig att förnedra dig till att någonsin argumentera för dina "elementära logiska" slutsatser?

Jag förväntar mig att debatt-deltagare sjäkva klarar av att förkovra sig i elementär logik. Särskild debatt-deltagare som har logik-pretentioner.
Citera
2016-06-29, 21:05
Medlem
Citat:
Jag förväntar mig att debatt-deltagare sjäkva klarar av att förkovra sig i elementär logik. Särskild debatt-deltagare som har logik-pretentioner.

Din "elementära logik" är idiotisk, därför kräver jag av dig att förklara din ståndpunkt.

Men tydligen är du oförmögen att argumentera för din ståndpunkt, du vägrar att argumentera för din ståndpunkt bara för att den som lyssnar är en 12-åring. Fattar du hur idiotiskt du framställer dig själv?

Även om jag vore en 12-åring så borde du kunna argumentera för din sak.

Så för fjärde/femte? gången:

"hur skiljer sig Polisens uppdrag att hålla lag och ordning från Guds uppdrag i en framtida ordning att hålla på lag och ordning?" ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in