Citat:
Ursprungligen postat av
Vic878
Det förekommer t.ex. vuxenmobbning, utfrysning och folk som har privata vendettor, vilket i mina ögon ligger väldigt nära begreppet Gangstalking. Ser man på effekterna av ovanstående, skulle jag nog säga att med tiden så kan ett offer utveckla psykiska besvär, som ett resultat att ha behandlats illa och leva under press.
Det jag ställer mig tvivlande till när det gäller Gangstalking är en del beskrivningar av vapen/utrustning och mer diffusa påståenden som t.ex. att det skulle röra sig om en världsomspännande konspiration, och bevisföringen är i en del fall inte den bästa.
Jag tror inte att dem flesta som är kritiska eller rent skeptiska är ute efter att förlöjliga eller dumförklara folk. Däremot så blir ämnet personligt för många och man reagerar på att bli ifrågasatt, vilket är helt naturligt.
När det gäller superhemliga vapen, eller någon världsomfattande konspiration är inget jag heller anser låter särskilt trovärdigt.
Förstår ditt resonemang, det enda jag kan anmärka på är att "du kunde konstatera att det handlade om en psykisk störning" Eftersom denna Lek/mobbning/stalking är inriktad på det psykologiska området är det som just sådant som faller in inom en viss kategori som kommer att angripas.
Diagnoser av olika deslag innefattar som regel olika punkter för att kunna påvisa en grund som styrker mistanken av en åkoma.. Berättar du en historia som innefattar tillräckligt många punkter inom en viss diagnos, är det just det som kommer att vara avgörande till hur uppfattningen blir av lälkaren. Går du som exempelvis till en doktor, och säger att du känner dig trött, hänging, och inte har någon motivation, sexuallust, eller energi är risken stor att det utan större eftertanke tolkas som deppretion.
Detsamma gäller även beskrivningen av andra mindre vanliga psykiska besvär som kan resultera i inlåsning för att det som berättas som hörs stämmer in på tillräckligt många punkter.