2017-01-04, 22:03
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Ovan är ett strålande exempel på vad de flesta bedömer som ett osannolikt påstående.

Vågar man fråga om du har några bevis för vad du påstår? Eller anser du att frågan är ett påhopp och en del av den 20-åriga förföljelsen av dig?

För att du är okunnig på detta ämne i sådana fall !!!! Inte ens de enklaste kan ni skilja på eller se sannolikheterna i .

Tex känner du till att laser kan man rikta mot en ruta och avlyssna? Eller att en blommas blad kan man se vibrationerna på och på så sätt "höra " vad som sägs i ett rum?

Känner du /ni till att man kan bugga ett rum med en telefon där luren ligger i klykan eller en mobil där batteriet är ur ?

Eller tar ni detta som chipp och skalärvågor ?

Ang Bevis, så självklart , det är ju det jag försöker lära andra att samla in , inte yra runt som höns och ojja sig, spela in det kan var din skugga som skrämde dig ....
Senast redigerad av Harfager 2017-01-04 kl. 22:13.
Citera
2017-01-04, 22:18
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
För att du är okunnig på detta ämne i sådana fall !!!! Inte ens de enklaste kan ni skilja på eller se sannolikheterna i .

Att routa om en telefon är inga problem, allt man behöver är en TELE-nyckel och kunskap om hur kopplingsdosorna är routade till Televerket.
Problemet med ditt argument är att denna koppling påverkar såväl utgående som ingående samtal, varpå alla som ringt till dig (eller övriga TI's) under dessa omkopplingsorgier, har kommit till helt andra anknytningar än den de sökte.

Menar du att varje förföljd individ har en färdigutbildad "lookalike" som kan svara i telefon närhelst ett ospecificerat samtal rings in till det omkopplade numret?

Citat:
Tex känner du till att laser kan man rikta mot en ruta och avlyssna?

Yep. http://www.amazing1.com/ sålde en sådan i början av 2000-talet.

Säger du att Underrättelsetjänster använder sig av denna sedan länge utdaterade teknik för att stalka TI's?
Citera
2017-01-04, 22:52
Medlem
madtops avatar
Citat:

Ska jag tolka det som att du inte har bevis för att "de" manipulerar din telefon? Utan vi ska bara tro på dina påståenden? Och vi ska lita på att du dessutom är kunnig inom SS7 och nummerdatabaser?
Citera
2017-01-05, 03:42
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Ska jag tolka det som att du inte har bevis för att "de" manipulerar din telefon? Utan vi ska bara tro på dina påståenden? Och vi ska lita på att du dessutom är kunnig inom SS7 och nummerdatabaser?

Mitt ord på detta sagda och kände inte till vad den tekniken hette men om det var SS7 och detta "De kan transparent vidarekoppla samtal, vilket ger dem möjlighet att spela in eller lyssna på dem. " och de kan svara på det vidarekopplade och lägga på/ avsluta det första så kan det vara så. https://www.theguardian.com/technology/2016/apr/19/ss7-hack-explained-mobile-phone-vulnerability-snooping-texts-calls

Minns inte om det var det fasta nätet eller om det var mobil vet att jag var hemma och hade fått ett hot till per telefon mot tredje person ( ett som jag polisanmälde drygt 4 år senare )och undrade vad fan de ville och skulle ringa ett samtal var på jag hör LK svara och säga varnande saker så jag förstod att det var kopplat till dem.
Finns en möjlighet till då jag flera år senare gick in på den som jag polisanmäldes sida på FB ( lyckades hitta denne då jag sökte på en annan , för direkt gick det ej att gå in då jag tydligen var blockad ) och såg att en person i dennes vänlista som jag sett då jag bodde på adressen , hade samma mycket ovanliga efternamn som på den jag skulle söka i växeln då LK svarade så kanske denne tagit sig in på dennes jobb och satt sig i växeln och tagit emot det samtalet ( nummerpresentatör fanns ju då) .Jag tror inte att det är så då att koppla om måste varit enklaste.

Har googlat förgäves denne LK nu på senare år , men såg han i en tidning i polisuniform tillsammans med en annan i polisuniform runt år 2000 där de skulle söka en speciell tjänst kanske och har tänkt tat jag har ju en bild där på denne, men då en på vänlistan hos den jag anmälde även har chefredaktören och en massa andra på sin vänlista på fb så har jag blivit lite orolig över att den tidningen " typ metro" med den bilden var ditlagd på det jobbet jag var på och kanske fejk. I dag är det väl inga problem att göra så men lite jobb då. Jag har ju alla runt han som får peka ut denne i annat fall om inte tidningen går att återfinna , men jag tror att den finns kvar men det kan ju varit en luring..... Sedan har jag ju adressen då som han hade en lägenhet i etc etc etc
Citera
2017-01-05, 06:44
Medlem
Citat:
Mitt ord på detta sagda och kände inte till vad den tekniken hette men om det var SS7 och detta "De kan transparent vidarekoppla samtal, vilket ger dem möjlighet att spela in eller lyssna på dem. " och de kan svara på det vidarekopplade och lägga på/ avsluta det första så kan det vara så. https://www.theguardian.com/technology/2016/apr/19/ss7-hack-explained-mobile-phone-vulnerability-snooping-texts-calls

Minns inte om det var det fasta nätet eller om det var mobil vet att jag var hemma och hade fått ett hot till per telefon mot tredje person ( ett som jag polisanmälde drygt 4 år senare )och undrade vad fan de ville och skulle ringa ett samtal var på jag hör LK svara och säga varnande saker så jag förstod att det var kopplat till dem.
Finns en möjlighet till då jag flera år senare gick in på den som jag polisanmäldes sida på FB ( lyckades hitta denne då jag sökte på en annan , för direkt gick det ej att gå in då jag tydligen var blockad ) och såg att en person i dennes vänlista som jag sett då jag bodde på adressen , hade samma mycket ovanliga efternamn som på den jag skulle söka i växeln då LK svarade så kanske denne tagit sig in på dennes jobb och satt sig i växeln och tagit emot det samtalet ( nummerpresentatör fanns ju då) .Jag tror inte att det är så då att koppla om måste varit enklaste.

Har googlat förgäves denne LK nu på senare år , men såg han i en tidning i polisuniform tillsammans med en annan i polisuniform runt år 2000 där de skulle söka en speciell tjänst kanske och har tänkt tat jag har ju en bild där på denne, men då en på vänlistan hos den jag anmälde även har chefredaktören och en massa andra på sin vänlista på fb så har jag blivit lite orolig över att den tidningen " typ metro" med den bilden var ditlagd på det jobbet jag var på och kanske fejk. I dag är det väl inga problem att göra så men lite jobb då. Jag har ju alla runt han som får peka ut denne i annat fall om inte tidningen går att återfinna , men jag tror att den finns kvar men det kan ju varit en luring..... Sedan har jag ju adressen då som han hade en lägenhet i etc etc etc

Med andra ord, substanslösa PÅSTÅENDEN.....
Citera
2017-01-05, 11:51
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
Med andra ord, substanslösa PÅSTÅENDEN.....

Detta är ju bara trams du håller på med , utan substans ? Hur svårt tror du att det skulle var att gå igenom dessa tidningar från 2000? Mitt problem är att det ligger i stan och jag vet inte om de lagt över det till biblioteken digitalt som andra tidningar gör, men även större tidningars som gör så måste man åka in till kungliga biblioteket och läsa där utav upphovsrättsliga skäl.
Citera
2017-01-05, 12:10
Medlem
Citat:
Detta är ju bara trams du håller på med , utan substans ? Hur svårt tror du att det skulle var att gå igenom dessa tidningar från 2000? Mitt problem är att det ligger i stan och jag vet inte om de lagt över det till biblioteken digitalt som andra tidningar gör, men även större tidningars som gör så måste man åka in till kungliga biblioteket och läsa där utav upphovsrättsliga skäl.

Är det ett problem.............ring och fråga som vilken person som helst hade gjort, för mig veterligen har du inte angivit Biblioteket som en av alla GS
Citera
2017-01-05, 15:46
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Finns kopior på kungliga biblioteket i Stockholm om inte annat, egentligen måste allt som har tryckts och sålts i Sverige lämnas in i form av en dublett där för att spara till framtiden.
Citera
2017-01-05, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Finns kopior på kungliga biblioteket i Stockholm om inte annat, egentligen måste allt som har tryckts och sålts i Sverige lämnas in i form av en dublett där för att spara till framtiden.

Då ska vi se vilket fack Haefager stoppar denna fråga i.....................

1 Har inte haft tid
2. Ducka och hoppas att det glöms bort
3. Även Biblioteket är nu bevakat av GS
Citera
2017-01-05, 23:00
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen
Då ska vi se vilket fack Haefager stoppar denna fråga i.....................

1 Har inte haft tid
2. Ducka och hoppas att det glöms bort
3. Även Biblioteket är nu bevakat av GS

Skulle nog lägga till en fjärde "4. Det kostar pengar" för jag har för mig att det faktiskt kostar pengar att få gå igenom material eller om det var att kopiera som endast kostade
Citera
2017-01-06, 22:21
Medlem
Harfagers avatar
Började gå igenom de säpo jag hört under åren och direkt rabblar jag 4 stycken i skallen och sedan minns jag två händelser en säpo chef på ett ställe där han tittade på en som höll på med en street teater som jag reagerade på budskapet detta var runt 2003 , sedan en ytterligare säpo med Palme som inriktning ca 1996 ( joggaren) , 2004 stod en person och tittade och tror det var den som var chef på säpo då.

Ytterligare en provokatör som verkligen provocerade mig genom att ställa sig nära ( någon centimeter ifrån) i ett folktomt kommunalt färdmedel och jag tänkte riktig knäppgök eller de som brukade provocera då det var vanligt att jag tog denna väg var 14 dag då .
Dagen efter 4-5 mil därifrån på ett ställe jag veckor innan bokat tid till ser jag både han och en annan senare , och han blev överraskad, troligen för att jag var 1,5 timmar för tidig men hade åkt i god tid för att inte missa mötet eller för jag skulle för ovanligheten skull på länge käka ute då ,och det var därifrån han kom, och vek av in dit inte allmänheten hade tillträde , funderade på vad fan jag skulle göra , ville ju inte begå brott genom att gå in där, men jag satte på kameran på mobilen och började beskriva händelsen och var jag var och vad som hänt dagen innan , då han kommer tillbaka och ser lika förvånad ut att jag var kvar och jag stod och talade in i telefon fortsatt men vred mig efter så att han skulle komma med på filmen, vilket han gjorde. Han påminner om en nuvarande chef på säpo men även en polis som skrivit en bok om kapten klänning , behövs en tekniker som analyserar den bilden från ca 6 år sedan (och även rörelse mönster då en person reagerar på hur han gick i filmen ) för att vara säker ansiktena och glasögonen påminner starkt om den på filmen som provocerade.

Hände en sak till där en annan författare som jag sett i ett visst sammanhang var där , och som sagt något provocerande till mig och ytterligare en på af som jag tror är släkt med en till runt detta och på samma adress som författaren , hade givit mig fel papper så mitt ärende på detta ställe blev där avbokat.

Så till frågan , hur får säpo agera mot oss svenskar ? Mörda ? hota tredje person ? väcka , trakassera, se till att jobbsabotagen utför och då även ekonomin , be/ tvinga läkare att inte behandla någon för smärtsam livskvalitet sänkande behandlingsbara åkommor för att man ska se sjuk ut men då proffset kollat så måste det ju då vara psykiskt ? Det har tydligen varit prio 1 att inte behandla min infektion så man har fått ordna vissa delar utomlands , men en läkare gjorde till sist sitt jobb men sedan fick jag med mig fel labb papper och efternamnet på den som jag fått var Slumpaktigt nog en som brukar ha med palmeutredningen att göra och denne hade jag sett stå gloende på ett ställe innan så.... och behandlingar glömdes bort etc ... så en liten råtta varit inne och snackat skit ? och då visste jag inte detta med PU eller GrK om omnämnandena.

Så hur ska jag stoppa dessa om de är några från säpo ? Amnesty , etc tar inte svenska fall så var och hur skaffar man sig en grupp vittnen i ryggen ? De har ju falska läkare på höga poster så man förstår att de med näbbar och klor kommer försök idiotförklara en .... Men vem anmäler man till och frågar om de får pyssla så här LK mfl ?

Så om någon läser och svarar på detta svara då på hur säpo får arbeta och hur man anmäler dem som är rötäggen där . Inte att det inte finns substans, etc och begraver inlägget , respektera det nu .
Senast redigerad av Harfager 2017-01-06 kl. 23:00.
Citera
2017-01-06, 23:18
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Skulle nog lägga till en fjärde "4. Det kostar pengar" för jag har för mig att det faktiskt kostar pengar att få gå igenom material eller om det var att kopiera som endast kostade

Enligt avgiftsförordningen är det kopior som kostar vanligtvis. Sedan kanske det finns vissa begränsningar bl. a. med hänsyn till upphovsrätt att man kanske inte kan få kopior av allt, utan måste ta del av handlingarna där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in