Citat:
Ursprungligen postat av
madtop
Ska jag tolka det som att du inte har bevis för att "de" manipulerar din telefon? Utan vi ska bara tro på dina påståenden? Och vi ska lita på att du dessutom är kunnig inom SS7 och nummerdatabaser?
Mitt ord på detta sagda och kände inte till vad den tekniken hette men om det var SS7 och detta "De kan transparent vidarekoppla samtal, vilket ger dem möjlighet att spela in eller lyssna på dem. " och de kan svara på det vidarekopplade och lägga på/ avsluta det första så kan det vara så.
https://www.theguardian.com/technology/2016/apr/19/ss7-hack-explained-mobile-phone-vulnerability-snooping-texts-calls
Minns inte om det var det fasta nätet eller om det var mobil vet att jag var hemma och hade fått ett hot till per telefon mot tredje person ( ett som jag polisanmälde drygt 4 år senare )och undrade vad fan de ville och skulle ringa ett samtal var på jag hör LK svara och säga varnande saker så jag förstod att det var kopplat till dem.
Finns en möjlighet till då jag flera år senare gick in på den som jag polisanmäldes sida på FB ( lyckades hitta denne då jag sökte på en annan , för direkt gick det ej att gå in då jag tydligen var blockad ) och såg att en person i dennes vänlista som jag sett då jag bodde på adressen , hade samma mycket ovanliga efternamn som på den jag skulle söka i växeln då LK svarade så kanske denne tagit sig in på dennes jobb och satt sig i växeln och tagit emot det samtalet ( nummerpresentatör fanns ju då) .Jag tror inte att det är så då att koppla om måste varit enklaste.
Har googlat förgäves denne LK nu på senare år , men såg han i en tidning i polisuniform tillsammans med en annan i polisuniform runt år 2000 där de skulle söka en speciell tjänst kanske och har tänkt tat jag har ju en bild där på denne, men då en på vänlistan hos den jag anmälde även har chefredaktören och en massa andra på sin vänlista på fb så har jag blivit lite orolig över att den tidningen " typ metro" med den bilden var ditlagd på det jobbet jag var på och kanske fejk. I dag är det väl inga problem att göra så men lite jobb då. Jag har ju alla runt han som får peka ut denne i annat fall om inte tidningen går att återfinna , men jag tror att den finns kvar men det kan ju varit en luring..... Sedan har jag ju adressen då som han hade en lägenhet i etc etc etc