2016-06-28, 19:09
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Tack!!
Jag följde en del av mötet EU nämnden hade i dag inför Löfvéns resa till Bryssel. Jag tyckte han resonerade mycket klokt inför detta, och svaren partierna fick var högst relevanta.

Även om han inte är mitt parti , och hans sätt att utesluta partier vid överläggningar, så måste man resonera rättvist i den situation som är. AKB hade nog varit en katastrof.

Jag tycker att all insuniation om hans ursprung och uppväxt och yrkesliv inte är värdigt.

Det är inte värdigt att sitta och kalla sina politiska motståndare för fascister, när dom har rätt och man själv har fel.

Sossarna vill bara stjäla svenska arbetares pengar och ge dom till religiösa extremister i tredje världen. Det är inte värdigt.
Citera
2016-06-28, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Löfven säger idag att han är lyckligt lottad som föddes i Sverige, synd bara att jag och en hel del andra svenskar inte känner oss så värst lyckliga över att han föddes i Sverige...

Jag tyckte också att jag var lyckligt lottad en gång, men idag hade jag nog hellre fötts in i Finland, i Australien, i Schweiz, på Nya Zeeland, i Japan, i Korea, på Island eller möjligen i England (framförallt nu). Att vara medelålders svensk i Sverige är en nitlott i livet då det finns åtminstone 7-8 länder bättre än detta landet.
Citera
2016-06-28, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Det är inte värdigt att sitta och kalla sina politiska motståndare för fascister, när dom har rätt och man själv har fel.

Sossarna vill bara stjäla svenska arbetares pengar och ge dom till religiösa extremister i tredje världen. Det är inte värdigt.

Du har rätt. Han beter sig ovärdigt i varje möte han har med ngn sverigedemokrat. Det är inte värdigt en statsminister att inte ta en SDare i hand efter en debatt i riksdagen, vilket skett ett flertal gånger. Inte heller att svamla ut i diverse gamla beskyllningar i stället för att svara på frågor från SD i en frågestund.

Det finns mycket ovärdigt att räkna upp när det gäller hans uppförande mot SD. Mobbning är det. Men det jag för fram i mitt inlägg står jag för.
Citera
2016-06-28, 23:56
Medlem
RangRovers avatar
Detta resonemang bottnar i okunskap om såväl nationen som Socialdemokratin. Inget annat parti, i något annat land, har fört en så hård och ihållande kamp mot såväl fascism som kommunism. I detta fall fascism eller ännu värre. SD är sprunget ur nazismens 90-tal och oavsett hur Jim formulerar att han råkade hitta en pamflett min missade de nazistiska delarna är det ingen om tar detta på allvar. Idag ska vi istället fira att vår Statsminister fått oss invalda i säkerhetsrådet, en utrikespolitisktriumf icke skådad sedan Palmes dagar. Att vägra skaka hand, knappast något att diskutera, tror få i denna tråd som kritiserar Statsministern för att icke skaka hand med en fascist skulle reagerar lika kraftigt ifall det var en kommunist. Att skaka hand med Statsministern är icke en rättighet utan något av en ära. Samtidigt finns inte "skaka hand" definierat inom ramen för mänskliga rättigheter vilket gör att vår Statsminister (och andra) på eget bevåg har rätt att anförtro till vem man vill göra denna vänskapliga symbolhandling.
Citera
2016-06-29, 00:02
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RangRover
Idag ska vi istället fira att vår Statsminister fått oss invalda i säkerhetsrådet, en utrikespolitisktriumf icke skådad sedan Palmes dagar.
Mm, fast vi satt i säkerhetsrådet 1997 och 1998 också, 11 år efter mordet på Olof Palme.
Citera
2016-06-29, 04:44
Medlem
Prawitzs avatar
Vår käre ledare har visat upp sig för välrden igen.

Citat:
Nu har självaste statsminister Stefan Löfven hoppat på sociala medier-tåget, och följer världspolitiker som Barack Obama i spåren – och börjar twittra på engelska.

Det började lite knackigt – redan i första tweeten var tryckfelsnisse framme.

”Om my way to Brussels for #EUCO Big challenges demand hard work and cooperation. Improving EU is not for quitters!”

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/stefan-lofven-finns-nu-pa-twitter
Citera
2016-06-29, 20:09
Medlem
RangRovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prawitz
Vår käre ledare har visat upp sig för välrden igen.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/stefan-lofven-finns-nu-pa-twitter

Inget konstigt med det. Bevisar bara att han skriver själv och inte överlåter det till någon dyr PR-firma som är legio inom alliansen. Samtidigt, men de grova svetsarnävar han har är det lätt hänt att man träffar fel tangent. Måhända är inte hans engelskakunskaper de bästa men sånt kan tränas upp, gillar skarpt den ökande progressen inom område efter område regeringen nu levererar. Noteras bör att detta sker efter den olycksaliga Romson tvingats sluta som språkrör. Kunde herr Statsminister nu helt få bort MP kommer partiet vid nästa val vara där det enligt hävd ska vara, ett stöd strax under 40%.
Citera
2016-06-29, 20:10
Bannlyst
Någon som vet om Steffe ska på bio snart?
Citera
2016-06-30, 00:33
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FX5000
Någon som vet om Steffe ska på bio snart?

Nog många som hoppas
Citera
2016-06-30, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RangRover
Detta resonemang bottnar i okunskap om såväl nationen som Socialdemokratin. Inget annat parti, i något annat land, har fört en så hård och ihållande kamp mot såväl fascism som kommunism. I detta fall fascism eller ännu värre. SD är sprunget ur nazismens 90-tal och oavsett hur Jim formulerar att han råkade hitta en pamflett min missade de nazistiska delarna är det ingen om tar detta på allvar. Idag ska vi istället fira att vår Statsminister fått oss invalda i säkerhetsrådet, en utrikespolitisktriumf icke skådad sedan Palmes dagar. Att vägra skaka hand, knappast något att diskutera, tror få i denna tråd som kritiserar Statsministern för att icke skaka hand med en fascist skulle reagerar lika kraftigt ifall det var en kommunist. Att skaka hand med Statsministern är icke en rättighet utan något av en ära. Samtidigt finns inte "skaka hand" definierat inom ramen för mänskliga rättigheter vilket gör att vår Statsminister (och andra) på eget bevåg har rätt att anförtro till vem man vill göra denna vänskapliga symbolhandling.

Du borde bli religös eller vad handlar detta om? Blev du torkad av något inte sosse-godtjänt papper i skjärten när du var liten?
Senast redigerad av Lagring 2016-06-30 kl. 01:07.
Citera
2016-06-30, 01:41
Avstängd
konstapels avatar
Som gammal högerman ska jag motvilligt erkänna att jag blir lite impad av att regeringen Löfvén lyckas med att göra en 180 graders (nåja, 90 grader iaf) omsvängning i migrationspolitiken och ovan på det sy ihop en blocköverskridande energiuppgörelse med tonvikt på kärnkraftens fortsatta existens utan att samregerandet med de gröna fascisterna i stolle-partiet MP spricker. Det tyder på ett skickligt hantverk av en slipad politiker och jag tror att det är i hög grad Stefan Löfvén vi har att tacka för det.
Citera
2016-06-30, 02:07
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Som gammal högerman ska jag motvilligt erkänna att jag blir lite impad av att regeringen Löfvén lyckas med att göra en 180 graders (nåja, 90 grader iaf) omsvängning i migrationspolitiken och ovan på det sy ihop en blocköverskridande energiuppgörelse med tonvikt på kärnkraftens fortsatta existens utan att samregerandet med de gröna fascisterna i stolle-partiet MP spricker. Det tyder på ett skickligt hantverk av en slipad politiker och jag tror att det är i hög grad Stefan Löfvén vi har att tacka för det.

"Slipad politiker" och "Stefan Löfven" är fyra ord som är varandras totala motsatser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in