2016-06-30, 08:49
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
"Slipad politiker" och "Stefan Löfven" är fyra ord som är varandras totala motsatser.

Då ser du inte objektivt på det hela. SL är en obekväm talare men det verkar definitivt som om det finns mer i honom än what meets the eye.
Citera
2016-06-30, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Som gammal högerman ska jag motvilligt erkänna att jag blir lite impad av att regeringen Löfvén lyckas med att göra en 180 graders (nåja, 90 grader iaf) omsvängning i migrationspolitiken och ovan på det sy ihop en blocköverskridande energiuppgörelse med tonvikt på kärnkraftens fortsatta existens utan att samregerandet med de gröna fascisterna i stolle-partiet MP spricker. Det tyder på ett skickligt hantverk av en slipad politiker och jag tror att det är i hög grad Stefan Löfvén vi har att tacka för det.

Citat:
Då ser du inte objektivt på det hela. SL är en obekväm talare men det verkar definitivt som om det finns mer i honom än what meets the eye.

Instämmer i din beskrivning av vår statsminister. Men jag står fast vid vad jag skrivit tidigare, att jag ser " Hitlerstinget" i hans blick. Något obehagligt är det. Han har väldigt nära till diktatorfasoner, eller han har dem redan. Hänsynslös.
Därav den lyckade energiöverenskommelsen. Har han sagt något så är det så. Det du kallar slipad politiker.

Jag mår illa att tillstå det, men i nuets läge i EU- Sverige, är det nog en sådan politiker som behövs. Att jämföra med Polen och Ungern. Han vet vad han vill i motsats till de andra i både allians och oposition.
Dock kryper han för Merkel och Holland. Han vill gärna sola sig i deras glans. EU behöver inga andra nu när Brexit är ett faktum.

Trots min skräckslagna beundran lägger jag min röst i en annan box när den dagen kommer.
Citera
2016-06-30, 18:55
Medlem
ace_secs avatar
Citat:

Ja herregud, det går ju verkligen jättebra för regeringen. Jättebra. Verkligen.
Citera
2016-06-30, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Instämmer i din beskrivning av vår statsminister. Men jag står fast vid vad jag skrivit tidigare, att jag ser " Hitlerstinget" i hans blick. Något obehagligt är det. Han har väldigt nära till diktatorfasoner, eller han har dem redan. Hänsynslös.

Jadu, när fick han hitlerstinget i blicken då? När han blev statsminister eller när han och miljöpartiet bidrog till att id-kontroller vid gränsen?
Citera
2016-06-30, 20:25
Medlem
RangRovers avatar
Det händer saker. Invald i FN säkerhetsråd. Idag fått borgarna att följa förändringarna vad gäller överskottsmålet. Folket har talat, Socialdemokratin växer i rekordtakt enligt den undersökning som redovisades idag. Alltså innan det tidigare nämnt inträffat. Detta min missledda vänner är vad sant ledarskap leder till.
Citera
2016-06-30, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RangRover
Det händer saker. Invald i FN säkerhetsråd. Idag fått borgarna att följa förändringarna vad gäller överskottsmålet. Folket har talat, Socialdemokratin växer i rekordtakt enligt den undersökning som redovisades idag. Alltså innan det tidigare nämnt inträffat. Detta min missledda vänner är vad sant ledarskap leder till.
Ja grattis Stefan
Citera
2016-06-30, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Jadu, när fick han hitlerstinget i blicken då? När han blev statsminister eller när han och miljöpartiet bidrog till att id-kontroller vid gränsen?

När han sent i dec 2014 meddelade att DÖ var inrättad och det inte blev x- val.

Med DÖ såg han sin makt säkrad i 8 år framöver.
Citera
2016-07-01, 19:24
Medlem
systemkollapss avatar
Tjena islamofober på FB. Vi svenskar respekterar islam enligt Löfvén. Löfvén har rätt. Vi svenskar anpassar oss efter islam. Det är ett roligt uttalande av Löfvén. Staten tvingade bort kyrkan ur politik. Samma stat välkomnar islam in i politikens finrum.

https://youtu.be/QciAfoV_jrs
Citera
2016-07-02, 11:10
Medlem
RangRovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av systemkollaps
Tjena islamofober på FB. Vi svenskar respekterar islam enligt Löfvén. Löfvén har rätt. Vi svenskar anpassar oss efter islam. Det är ett roligt uttalande av Löfvén. Staten tvingade bort kyrkan ur politik. Samma stat välkomnar islam in i politikens finrum.

https://youtu.be/QciAfoV_jrs

Ska inte säga att jag kritisera Statsministern på något sätt men i sin strävan att bygga välfärden och det ansvar detta innebär kan vissa uttalanden tolkas felaktigt om man så vill.
Citera
2016-07-04, 19:59
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Därav den lyckade energiöverenskommelsen. Har han sagt något så är det så. Det du kallar slipad politiker.

Jag mår illa att tillstå det, men i nuets läge i EU- Sverige, är det nog en sådan politiker som behövs. Att jämföra med Polen och Ungern. Han vet vad han vill i motsats till de andra i både allians och oposition.
Dock kryper han för Merkel och Holland. Han vill gärna sola sig i deras glans. EU behöver inga andra nu när Brexit är ett faktum.

Trots min skräckslagna beundran lägger jag min röst i en annan box när den dagen kommer.

Äsch då, lövet syr ihop en energiuppgörelse här, och smiskar asylantinvasionen där. Jag skulle säga att han är en traditionell sosse i GP:s och Erlanders anda.

Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Ja herregud, det går ju verkligen jättebra för regeringen. Jättebra. Verkligen.

Ska du bara leverera griniga one-liners så kan du skita i att skriva nåt öht. Och ja, det går bra för regeringen, siffrorna pekar uppåt.
Citera
2016-07-04, 20:15
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Äsch då, lövet syr ihop en energiuppgörelse här, och smiskar asylantinvasionen där. Jag skulle säga att han är en traditionell sosse i GP:s och Erlanders anda.

Ska du bara leverera griniga one-liners så kan du skita i att skriva nåt öht. Och ja, det går bra för regeringen, siffrorna pekar uppåt.

Vilka siffror syftar du på? För det senaste halvårets siffror är dyster läsning.

För att inte tala om Miljöpartiet
Citera
2016-07-05, 08:26
Medlem
Continental Ops avatar
grrr, Löfvén på P1 i Almedalen nu, jag fattar inte hur journalisterna gång på gång bara låter honom komma undan så jävla lätt.

Han kör sina floskler om att vi ska i första hand se till att folk inte behöver fly och att vi måste se till att hela europa tar emot folk. Mycket talar för att det inget av detta kommer hända på mkt lång tid så vad har statsministern för plan i så fall?

Hur jävla svårt kan det vara att hålla fast vid de frågor som ställts?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in