2016-06-29, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Hur kunde han snacka bort bråk ?? Du kanske har rätt . Men han var ingen sån där kille ifrån orten som håller sig lågt och satsar på KTH, om du förstår vad jag menar

Killen hade inte höga betyg på vanliga ämnen men han hade MVG++ på den sociala biten.
Citera
2016-06-29, 23:50
Medlem
Ghurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rappy
Jag känner / känner till en hel del av de som blivit skjutna senaste 10 åren. Ingen man hänger med men man vet vem / vilka de är. I stort sett alla fall är man glad att de är borta och man är även rasande att vissa överlevde skjutningen.
Mordet på DM är annorlunda och de som inte kände till hans karaktär kommer aldrig att fatta. Han har snackat bort bråk mellan gäng många gånger.

Man kan ha ett brottsligt förflutet om man lyckas komman ur det starkt jobbat. Men han borde flyttat man blir alltid indragen när man väl har ett rykte. Men om han har hanterat dispyter mellan gäng så ser nog många upp till han. Om han inte haft sitt fördflytna kvar u smyg .anledning att han skulle knäppas känns lite skumt

det var ju snack tidigare att han som överlevde kanske va måltavla. Det är några här som du som verkar veta mkt. Och jag förstår att man inte spottar ut allt av anledningarna att riskera outa sig själv eller ge rashate mer matieral att använda i deras inbillade krig. Men kan du svara på frågorna i mitt andra inlägg? Om du kan såklart
Senast redigerad av Ghurp 2016-06-29 kl. 23:54.
Citera
2016-06-29, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghurp
Jävligt intressant information du dela med dig. Du verkar väldigt insatt inom områderna i tensta. Jag är uppvuxen söderut. Rågsved dominerande etniciteten var eritreaner av ortodox kristendom dessa släktingar håller sig just söderut. Jag vet afrikaner med muslismk bakgrund gärna går på dom när dom får chansen.

Dessa två som blev mördade i rinkeby och åkeshov var dom av samma ursprung som bo i detta fall? Vilka är dem flestndominerade etniskq grupper i tensta?

Båda Kristna Eritreaner.
Citera
2016-06-29, 23:59
Medlem
Ghurps avatar
Citat:
Båda Kristna Eritreaner.

Så då får jag en theori eftersom dom är en minoritet och hållt ihop att en annan etnisk grupp som kanske inte gillar Eritreaner inom organiserad kriminalitet kan vara
gärningsmännen.
Vilka är dom största grupperna i tensta? Jag menqr rinkeby har en sel chilenaren men kanske inte wn majoritet
Citera
2016-06-30, 00:00
Medlem
Citat:
Haha alltid är det massor med snygga orten tjejer som skriver på fb " åh han var en ängel " Gud tar dom bästa först " Gud har en tendens att ta dom kriminella . Shoutout till alla unga killar i orten som arbetar och gör bra för sig . Ni får inte lika många tjejer men eran tid kommer .. Kanske

Kommer ni ihåg han akis i Bredäng . Var förbi hans begravning. Kommer ihåg hur många snygga tjejer det var som böla .. Suck .. Säger inte att alla kriminalitet i orten beror på det . Men har säkert lite med det att göra

Jaa, fast vem vill egentligen ha en korkad brud som springer efter kriminella boys o tycker dom är sååå coola.
Hur snygga dom än må vara. Nejtack!
Citera
2016-06-30, 00:01
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Vanligt folk känner sig inte trygga längre, svenkarna är asförbannade och invandrarna är också asförbannade.

Både Svenskar och invandrare står på samma sida i denna fråga.

I DN-artikeln togs det upp om övervakningskameror men det räcker inte! Det pratas om att satsa på fritidsgårdar och bla. bla.bla..etc.och det räcker inte heller! för det är ju jobb och utbildning dom vill ha och komma in i det svenska samhället.

Dessutom nämnde någon i DN-artikeln att straffen är rent larviga och det är ju sant det han sa!

Eller hur?
Senast redigerad av Saturnuspojken 2016-06-30 kl. 00:06.
Citera
2016-06-30, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gandalfsexyman
Jaa, fast vem vill egentligen ha en korkad brud som springer efter kriminella boys o tycker dom är sååå coola.
Hur snygga dom än må vara. Nejtack!

Haha mannen du skulle sett akis begravning i Bredäng . Jesus vilka tjejer det finns i orten . Materialism och snygga arab tjejer . Det som skapar all kriminalitet i orten . Båda två skapade av CIA btw
Citera
2016-06-30, 00:05
Medlem
Citat:
Killen hade inte höga betyg på vanliga ämnen men han hade MVG++ på den sociala biten.

Ok men han måste också vunnit lite respekt för att kunna göra såna grejer . Och det sker tyvärr oftast via våld
Citera
2016-06-30, 00:07
Medlem
Citat:
Båda Kristna Eritreaner.

Varför snackar du skit? Varken *smin eller R*du var eritreaner. *=A.
Försök inte få det till nåt som sammanhänger med det här.

Och till pajasen Runkeby som tidigare skrev att DM var polisinfiltratör: vart är ditt bevis? Du är så full av skit du med.

Sluta dra upp DMs etnicitet och förflutna - det hade ingenting med något att göra. Han var en underbar person som ALLA i Tensta älskade. Fråga vem du vill från Tensta och du kommer att få samma svar. Hur orkar ni smygrasister sitta och smutskasta en död person, som ni inte ens kände, på internet? Hur kan ni ens göra det? Äckliga horungar.

Vila i frid DM
Citera
2016-06-30, 00:11
Medlem
Citat:
Ok men han måste också vunnit lite respekt för att kunna göra såna grejer . Och det sker tyvärr oftast via våld

Degens respekt kom från hans personlighet och arbete som fritidsledare. Han började jobba med ungdomar (som fritidsledare) för 10-12 år sen, vilket innebär att de i Tensta som nu är mellan 20-25 år gamla kände Degen sens barnsben. Och det är dessa 20-25 åringar som idag till störst del ingår i gängen och är kriminella i Tensta, men de har växt upp med Degen och därifrån kommer respekten!
Citera
2016-06-30, 00:15
Medlem
Ghurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krachen
Varför snackar du skit? Varken *smin eller R*du var eritreaner. *=A.
Försök inte få det till nåt som sammanhänger med det här.

Och till pajasen Runkeby som tidigare skrev att DM var polisinfiltratör: vart är ditt bevis? Du är så full av skit du med.

Sluta dra upp DMs etnicitet och förflutna - det hade ingenting med något att göra. Han var en underbar person som ALLA i Tensta älskade. Fråga vem du vill från Tensta och du kommer att få samma svar. Hur orkar ni smygrasister sitta och smutskasta en död person, som ni inte ens kände, på internet? Hur kan ni ens göra det? Äckliga horungar.

Vila i frid DM

Jag har inte smutskastat nån. Jag rörde mig väldigt sällan runt tensta västerort i övrigt. Söderort å västerort har rätt rejäla skillnader bland sina förorter
Som unga var det mkt tönt bråk om väster och söder. Därför för typ första gången frågar jag om etnicitet här på flash. Om eritreaner är en minoritet och verkar hålla ihop. 2 är är döda sen innan därför kan det vara en konflikt mellan kriminella som enbart består av samma etnicitet. Någonsin hört om the chosen ones? . Men nu vete fan när du säger han ljuger
Senast redigerad av Ghurp 2016-06-30 kl. 00:19.
Citera
2016-06-30, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ripdipsip
DM var välkänd i området dock i positiv benämning endast. Han var en mycket sympatisk och trevlig person, därför är det många som sörjer hans död. Jag har läst tidigare att många tror att man hyllar kriminella genom att sörja den bortgångne. Skillnaden här var en person som försökt bryta sin kriminella bana bland annat genom att han arbetat som fritidsledare ett bra tag. Ha i åtanke att brottet han dömdes för skedde för åtta år sedan. En yrkeskriminell går sällan runt i åtta år utan att åka dit.

...

Att benämnda honom som kriminell i sin sista dagar tycker jag är något missvisande och inte alls överensstämmande med verkligheten.

Jag vill inte regna på din parad, och det känns helt fel att skriva om någon som har dött, men den skjutne dömdes för innehav av 8 gram kokain 2014 (arresterades 2013).

Som du vet så begår folk brott dagligen i flera år utan att åka fast, och det sker absolut aldrig att en reko person får ett plötsligt infall och importerar krigsmaterial från balkan, och ett par år senare får ytterligare ett isolerat infall och påträffas i en bil vid Stureplan med 8 gram kokain.

Drogbrott begås dagligen helt öppet i Tensta. Folk har hållit på i flera år utan att åka fast.

Du skriver att personen arbetade som fritidsledare, var det för att fostra in unga personer i samma kriminella livsstil så att de kunde arbeta som springpojkar och ta risken och eventuellt smällen ifall polisen skulle dyka upp?

Det fungerar inte att tjäna pengar på att folk förstör sina hjärnor och sina liv med droger. När folk saknar spärrar skjuter de ihjäl en mitt i ett bostadsområde trots att folk är ute. Ger man sig in i leken...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in