Citat:
Ursprungligen postat av
ripdipsip
DM var välkänd i området dock i positiv benämning endast. Han var en mycket sympatisk och trevlig person, därför är det många som sörjer hans död. Jag har läst tidigare att många tror att man hyllar kriminella genom att sörja den bortgångne. Skillnaden här var en person som försökt bryta sin kriminella bana bland annat genom att han arbetat som fritidsledare ett bra tag. Ha i åtanke att brottet han dömdes för skedde för åtta år sedan. En yrkeskriminell går sällan runt i åtta år utan att åka dit.
...
Att benämnda honom som kriminell i sin sista dagar tycker jag är något missvisande och inte alls överensstämmande med verkligheten.
Jag vill inte regna på din parad, och det känns helt fel att skriva om någon som har dött, men den skjutne dömdes för innehav av 8 gram kokain 2014 (arresterades 2013).
Som du vet så begår folk brott dagligen i flera år utan att åka fast, och det sker absolut aldrig att en reko person får ett plötsligt infall och importerar krigsmaterial från balkan, och ett par år senare får ytterligare ett isolerat infall och påträffas i en bil vid Stureplan med 8 gram kokain.
Drogbrott begås dagligen helt öppet i Tensta. Folk har hållit på i flera år utan att åka fast.
Du skriver att personen arbetade som fritidsledare, var det för att fostra in unga personer i samma kriminella livsstil så att de kunde arbeta som springpojkar och ta risken och eventuellt smällen ifall polisen skulle dyka upp?
Det fungerar inte att tjäna pengar på att folk förstör sina hjärnor och sina liv med droger. När folk saknar spärrar skjuter de ihjäl en mitt i ett bostadsområde trots att folk är ute. Ger man sig in i leken...