Citat:
Ursprungligen postat av
ripdipsip
DM var välkänd i området dock i positiv benämning endast. Han var en mycket sympatisk och trevlig person, därför är det många som sörjer hans död. Jag har läst tidigare att många tror att man hyllar kriminella genom att sörja den bortgångne. Skillnaden här var en person som försökt bryta sin kriminella bana bland annat genom att han arbetat som fritidsledare ett bra tag. Ha i åtanke att brottet han dömdes för skedde för åtta år sedan. En yrkeskriminell går sällan runt i åtta år utan att åka dit.
I detta fall tror jag högst personligen att skotten var ämnade åt DG, som idag ligger skadad på sjukhus. Även han välkänd i området men personlighetsmässigt helt annorlunda. Lägg gärna märke till att hans namn inte nämns lika ofta i "krya på dig"-syfte.
Varför de hängde ihop? Jag har inte svaret på den frågan men då just den eritreanska gruppen inte är så högt representerad i Tensta/Rinkeby har de flesta tät kontakt med varandra om inte kanske släkt med varandra på något vis. De växte även upp tillsammans i samma område.
DM var mycket god vän till både Radu (offret från Rinkebymordet) och Asmin (offret från mordet på Åkeshov 07-08 om jag minns rätt). Han hade båda deras namn tatuerade på kroppen. DM förekommer även i ett förhör i det förstnämnda fallet.
Att benämnda honom som kriminell i sin sista dagar tycker jag är något missvisande och inte alls överensstämmande med verkligheten.
Alla som får ett skott i pallet är omtyckt och jättefin i något läger.
Men fatta för fan någon jävla gång att de flesta afghaner, eritreaner etc lever dubbelliv...
Goa gubbar hemma på gården och såååå jävla tuffa i flocken på natten...