2016-06-29, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackSm1th
Jo det är ett vanligt fenomen. Tensta är ett miljonprgram byggt på slutet av 60-talet.
Drygt 19000 människor bor där. 60% utlandsfödda och ca 87% med utländsk bakgrund.
Många människor på liten yta alltså.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Tensta

Det är bara en tidsfråga innan man hittar förövarna. Gissningsvis hade gärningsmännen mycket kontakt med varandra före, under och efter mordet. Polisen kommer att titta på telefontrafiken på masten i närheten. Man kommer att hitta sms-trafik mellan gärningsmännen och räkna ut vem som ligger bakom. Men det tar tid att analysera. Polisen har ringat in gärningsmännen inom en vecka, är mitt tips.

Det räcker inte att ringa in gärningsmännen. Jag tror inte ens att det är ett svårt jobb. Det som blir svårt är att bevisa brottet. Är gärningsmännen lite smarta gömmer dom vapnet och då är chansen mycket liten att bevismaterialet kommer att räcka.

Detta är för trist... ....men det kan å andra sidan hålla uppe SD:s opinionsiffror, det är alltid en tröst... ...
Citera
2016-06-29, 21:43
Medlem
Ghurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
"Trodde inte sådant kunde hända i Sverige”

Kanske dags att omvärdera bilden av Sverige.

Tack vare detta inlägg fanns en artikel som lär göra folk glada

Tuffare för grova brottslingar http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article23089511.ab
Citera
2016-06-29, 21:45
Medlem
Ghurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betting96
ditt är lika mycket off topic
nup ska visa jag är mognare än gå på defensivet/edit
Senast redigerad av Ghurp 2016-06-29 kl. 21:59.
Citera
2016-06-29, 21:54
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ripdipsip
DM var välkänd i området dock i positiv benämning endast. Han var en mycket sympatisk och trevlig person, därför är det många som sörjer hans död. Jag har läst tidigare att många tror att man hyllar kriminella genom att sörja den bortgångne. Skillnaden här var en person som försökt bryta sin kriminella bana bland annat genom att han arbetat som fritidsledare ett bra tag. Ha i åtanke att brottet han dömdes för skedde för åtta år sedan. En yrkeskriminell går sällan runt i åtta år utan att åka dit.

I detta fall tror jag högst personligen att skotten var ämnade åt DG, som idag ligger skadad på sjukhus. Även han välkänd i området men personlighetsmässigt helt annorlunda. Lägg gärna märke till att hans namn inte nämns lika ofta i "krya på dig"-syfte.

Varför de hängde ihop? Jag har inte svaret på den frågan men då just den eritreanska gruppen inte är så högt representerad i Tensta/Rinkeby har de flesta tät kontakt med varandra om inte kanske släkt med varandra på något vis. De växte även upp tillsammans i samma område.

DM var mycket god vän till både Radu (offret från Rinkebymordet) och Asmin (offret från mordet på Åkeshov 07-08 om jag minns rätt). Han hade båda deras namn tatuerade på kroppen. DM förekommer även i ett förhör i det förstnämnda fallet.

Att benämnda honom som kriminell i sin sista dagar tycker jag är något missvisande och inte alls överensstämmande med verkligheten.

Alla som får ett skott i pallet är omtyckt och jättefin i något läger.

Men fatta för fan någon jävla gång att de flesta afghaner, eritreaner etc lever dubbelliv...

Goa gubbar hemma på gården och såååå jävla tuffa i flocken på natten...
Citera
2016-06-29, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ghurp
nup ska visa jag är mognare än gå på defensivet/edit

Vad gaggar du om? det här är betong
Citera
2016-06-29, 22:22
Medlem
Palla snyfthistorierna hela tiden. BO var en underbar blomplockare b la bl a "eldsjäl" o andra tramsuttryck.
Citera
2016-06-29, 22:24
Medlem
Ghurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ripdipsip
hela inlägget han skrev

Jävligt intressant information du dela med dig. Du verkar väldigt insatt inom områderna i tensta. Jag är uppvuxen söderut. Rågsved dominerande etniciteten var eritreaner av ortodox kristendom dessa släktingar håller sig just söderut. Jag vet afrikaner med muslismk bakgrund gärna går på dom när dom får chansen.

Dessa två som blev mördade i rinkeby och åkeshov var dom av samma ursprung som bo i detta fall? Vilka är dem flestndominerade etniskq grupper i tensta?
Citera
2016-06-29, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Alla som får ett skott i pallet är omtyckt och jättefin i något läger.

Men fatta för fan någon jävla gång att de flesta afghaner, eritreaner etc lever dubbelliv...

Goa gubbar hemma på gården och såååå jävla tuffa i flocken på natten...

Låter mer som svenska fotbollshuliganer
Citera
2016-06-29, 22:56
Medlem
Ghurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Är eritrianerna bättre än muslimerna och somalierna?

Vart säger jag det? Båda personernq som blev skjutna är Eritreaner och dom är en minoritet i tenstq enligt han jag citerade. Vill barq få.mer info om det kan vara en etnisk grupperingar. Ta turkar och kurder. Dem går inte ihop ens i sverige

Lyssna jag dömer ingen etnicitet i helhet. Kan döma en individuel person oavsett etnicitet. Meb Många invandrare hatar andra grupper. Precis som svenska rasae bönderna hatar halv svenska å halv finska. Ja dom hatar mig. Men jag orkar nte hata tebax
Senast redigerad av Ghurp 2016-06-29 kl. 23:01.
Citera
2016-06-29, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betstar
Palla snyfthistorierna hela tiden. BO var en underbar blomplockare b la bl a "eldsjäl" o andra tramsuttryck.

Jag känner / känner till en hel del av de som blivit skjutna senaste 10 åren. Ingen man hänger med men man vet vem / vilka de är. I stort sett alla fall är man glad att de är borta och man är även rasande att vissa överlevde skjutningen.
Mordet på DM är annorlunda och de som inte kände till hans karaktär kommer aldrig att fatta. Han har snackat bort bråk mellan gäng många gånger.
Citera
2016-06-29, 23:40
Medlem
Haha alltid är det massor med snygga orten tjejer som skriver på fb " åh han var en ängel " Gud tar dom bästa först " Gud har en tendens att ta dom kriminella . Shoutout till alla unga killar i orten som arbetar och gör bra för sig . Ni får inte lika många tjejer men eran tid kommer .. Kanske

Kommer ni ihåg han akis i Bredäng . Var förbi hans begravning. Kommer ihåg hur många snygga tjejer det var som böla .. Suck .. Säger inte att alla kriminalitet i orten beror på det . Men har säkert lite med det att göra
Citera
2016-06-29, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rappy
Jag känner / känner till en hel del av de som blivit skjutna senaste 10 åren. Ingen man hänger med men man vet vem / vilka de är. I stort sett alla fall är man glad att de är borta och man är även rasande att vissa överlevde skjutningen.
Mordet på DM är annorlunda och de som inte kände till hans karaktär kommer aldrig att fatta. Han har snackat bort bråk mellan gäng många gånger.

Hur kunde han snacka bort bråk ?? Du kanske har rätt . Men han var ingen sån där kille ifrån orten som håller sig lågt och satsar på KTH, om du förstår vad jag menar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in