2016-06-29, 21:07
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Så du kommer aldrig att förnedra dig till att någonsin argumentera för dina "elementära logiska" slutsatser?

Du kommer bara fortsättningsvis att förnedra andra människor som 12-åringar bara för att dom inte förstår din "logik"? Helt utan förklaringar.

Jag hoppas bara att andra i Flashback inser din idiotiska hållning, och agerar emot dig. Du tror dig vara förmer än andra människor, en övermänniska, jag spyr åt din personlighet.
lol

fråga gud, han sa till mig att du har vissa systemfel , men men...

du har ju din egen gud du - som tydligen är en lägre gudom sett till antal systemfel som är så inkompatibla med vad världen och världens folk ser som sans och logik. eftertänksamhet och ansvar, för mer än sig själv.

kort sagt, högre moral
Citera
2016-06-29, 21:09
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Din "elementära logik" är idiotisk,

Den är annars tämligen akademisk autentisk. Men det kan du ju inte veta före du lär dig elementär logik a la akademisk version.
Citera
2016-06-29, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Den är annars tämligen akademisk autentisk. Men det kan du ju inte veta före du lär dig elementär logik a la akademisk version.

Nej, att förnedra andra som 12-åringar är inte "akademisk autentiskt".

Jag kan inte veta vad du menar är "elementär logik a la akademisk version" innan du förklarar vad du menar.

På vilket sätt motsäger "elementär logik a la akademisk version" polisens uppdrag att hålla lag och ordning från Guds uppdrag i en framtida ordning att hålla på lag och ordning?

Kan du svara på det?
Citera
2016-06-29, 21:38
Medlem
iSlashbacks avatar
Citat:
Du har ännu inte svarat på frågan, hur skiljer sig Polisens uppdrag att hålla lag och ordning från Guds uppdrag i en framtida ordning att hålla på lag och ordning?

Om du insisterar på att behandlas som en 12-åring så kanske du förstår om du reflekterar över följande fråga:

"Hur skiljer sig Polisens uppdrag att hålla lag och ordning från den lille gröne stenätarens uppdrag i en framtida ordning att hålla på lag och ordning?"

Citat:
Förstår ni nu ateister vad det är för pajas som representerar er?

Varför ser du flisan i din broders öga men märker inte bjälken i ditt eget öga?

Du är en rätt kass kristen.

Citat:
Denna pajas kan inte ens argumentera för sin sak.

Finns det andra ateister som vågar gå in i denna debatt? Nej, jag förstod nog det.

Ska två personer föra en debatt som rör sig framåt så krävs det faktiskt att båda parter följer debattens spelregler, annars blir det bara en fars. Din intellektuella frånvaro gör det hela lönlöst.

Citat:
Och Bogomil är inte ens en ateist enligt personens egna inlägg, ändå håller ni honom om ryggen, skäms på er.

Men den som hatar sin broder, han är i mörkret och vandrar i mörkret, och han vet icke vart han går; ty mörkret har förblindat hans ögon.

Du är en rätt kass kristen faktiskt.

Citat:
Så du kommer aldrig att förnedra dig till att någonsin argumentera för dina "elementära logiska" slutsatser?

Du kommer bara fortsättningsvis att förnedra andra människor som 12-åringar bara för att dom inte förstår din "logik"? Helt utan förklaringar.

Alltså, på ett diskussionsforum för vuxna så kan jag egentligen tycka det är ett rimligt antagande att folk kan argumentera som vuxna och inte som 12-åringar.

Citat:
Jag hoppas bara att andra i Flashback inser din idiotiska hållning, och agerar emot dig. Du tror dig vara förmer än andra människor, en övermänniska, jag spyr åt din personlighet.

Jag säger er: Älska era ovänner och be för dem som förföljer er. Då är ni er himmelske Faders barn.

Du är en rätt kass kristen, ttsp.
Citera
2016-06-29, 21:42
Medlem
Citat:
Detta är en förvrängd propaganda.

Ni talar om att frukta Gud, och försöker ge ordet frukta en positiv klang.

Frukta hans makt, det handlar mycket om makt hos er.
Citera
2016-06-29, 22:13
Medlem
Citat:
Nej, att förnedra andra som 12-åringar är inte "akademisk autentiskt".

Jag kan inte veta vad du menar är "elementär logik a la akademisk version" innan du förklarar vad du menar.

På vilket sätt motsäger "elementär logik a la akademisk version" polisens uppdrag att hålla lag och ordning från Guds uppdrag i en framtida ordning att hålla på lag och ordning?

Kan du svara på det?
Der finns väldigt goda belägg för att poliser existerar. Det finns väldigt goda belägg för att det finns lagar i varje land. Det finns inga belägg för Gud, och absolut inga belägg för lagar från någon Gud. Så din jämförelse håller inte.
Citera
2016-06-29, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Der finns väldigt goda belägg för att poliser existerar. Det finns väldigt goda belägg för att det finns lagar i varje land. Det finns inga belägg för Gud, och absolut inga belägg för lagar från någon Gud. Så din jämförelse håller inte.

Jämförelsen håller om du har förmågan att diskutera hypotetiskt, vilket du inte verkar ha.
Citera
2016-06-29, 22:34
Medlem
Citat:
Jämförelsen håller om du har förmågan att diskutera hypotetiskt, vilket du inte verkar ha.
Jo, men det blir bara på dina villkor. Vad du tror Gud vill, och vilka lagar som gäller. Så självklart håller jämförelsen om jag sänker mig till din nivå. Men det hoppar jag över.
Citera
2016-06-29, 22:46
Medlem
Citat:
Och du menar att du ser utanför boxen, bara för att du ser Gud?
Det kan nog stämma att jag inte ser utanför min box. Men jag är öppen för att det finns i stort sett vad som helst utanför min box. Kan inte säga detsamma om dig. Du har låst in dig i din box.

Jag ser den globala uppvärmningen, gör du?
Citera
2016-06-29, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benon
Jag ser den globala uppvärmningen, gör du?
Ja, men vad har den med saken att göra?
Citera
2016-06-30, 10:27
Medlem
Citat:
Ja, men vad har den med saken att göra?

Ser du den eller inte?
Citera
2016-06-30, 10:29
Medlem
Citat: