2016-06-29, 01:19
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
Hallpressen, som bland annat äger Jönköpings-Posten, ska implementera ett sparpaket på 20 miljoner kronor vid årsskiftet.

Vad exakt det är som ska sparas in på är ännu inte klart.

http://journalisten.se/nyheter/hallpressen-ska-spara-20-miljoner

Medie Världen 27 juni, 2016:
Citat:
Förra året tappade Hallpressens tidningar i snitt 6 procent i upplaga.

Fredrik Stork, ordförande i Hallpressens journalistklubb, berättar i en intervju med SVT att många medarbetare är oroliga:

"De jag har pratat med känner en tomhet, uppgivenhet och oro för framtiden och man undrar vad det är påväg och vad det ska sluta"
https://web.archive.org/web/20160628153317/http://www.medievarlden.se/nyheter/2016/06/hallpressen-ska-spara-20-miljoner

Det är alltid trevligt när PK-blaskor drabbas av ekonomiska problem...
Citat:
”Vi på Jnytt och våra systertidningar inom Hallpressen har fått nog. Vi vill visa vad vi står för. Därför säger vi: alla får plats. Inte som ett inlägg i den migrations- eller arbetsmarknadspolitiska debatten, utan som ett ställningstagande för ett inkluderande samhälle – ett Sverige präglat av mångfald och respekt för människors lika värde”.
(FB) Alla får plats (multikultiidioti av Hallpressen)
Citera
2016-06-29, 08:10
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omegagruppen
Skandalerna i kommunal hade fortgått om det inte vore för gammelmedia.
Rasismen i sd hade fortgått om det inte vore för gammelmedia.
Politikernas bostadsfusk hade fortgått om det inte vore för gammelmedia.
Skattefuskand bolag via mellanamerika hade fortgått om det inte vore för gammelmedia.
Du hade inte vetat ett skit om sport om det inte vore för gammelmedia.
Bankvdarnas esklalerande miljonlöner på bekostnad av kunderna hade fortgått om det inte vore för gammelmedia.
Carolas kärleksaffärer hade fortgått om det inte vore för gammelmedia.
Assads galenskaper hade fortgått om det inte vore för gammelmedia.
Allt påkommet fusk hade fortgått om det inte vore för gammelmedia. tänk på den om du kan.
Mona Sahlins fusk hade fortgått om det inte vore för gammelmedia. passar den rasisten kanske?
Flyktingströmmarna hade inte förståtts om det inte vore för gammelmedia. den bara måste passa rasisten.
Besprutad mat hade fortgått om det inte vore för gammelmedia. du hade glatt och ovetande mumsat i dig ddt-sprutad mat, säg inte annat.
FATTAR DU HUR LÅNG LISTAN ÄR?
.
Du kan inte komma på ett skit på egen hand för du vet inte hur man gör!
Utan granskande journalistik gror fusket på alla plan, mediahusen dras själva med fusk och annan skit men alternativet vore katastrof.
.
Ni är rasister, nationalister, främlingsfientliga därför vill ni krossa agendadrivande media - men om ni ska stå för sammhällsupplysning så får vi inte reda på ett dugg.
Lägg av, lägg ner, gå ut och träffa vettigt folk, träna, gör något du gillar på fritiden, utbilda dig - lycka till, framtiden ligger framför dig!
Massinvandringen fortgick dock ogranskad och fick/får stöd från gammelmedia.
Citera
2016-06-29, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
Medie Världen 27 juni, 2016:
https://web.archive.org/web/20160628153317/http://www.medievarlden.se/nyheter/2016/06/hallpressen-ska-spara-20-miljoner

Det är alltid trevligt när PK-blaskor drabbas av ekonomiska problem...

(FB) Alla får plats (multikultiidioti av Hallpressen)
Alla Sverigedemokrater och övriga patrioter har de ju jagat bort prenumerantlistan sedan länge. Lite otacksamt att inte invandrare och romer stödköper tidningen som gjort så mycket för dem.
Citera
2016-06-29, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Massinvandringen fortgick dock ogranskad och fick/får stöd från gammelmedia.
Det agerandet ligger i nationalstatsnedbrytningsagendan, "vi kan inte sova gott om nätterna med vetskapen om orättvisorna i världen", sedan började nedmoneringen av välfärden, förminskningen av svenska traditioner, kristna kyrkans avvecklande (förr blev du automatiskt tillhörande svenska kyrkan då du föddes - de regeln togs bort för att man visste vart man ville).
Varför ska vi sitta här på ett berg av guld när barn dör pga brist på rent vatten?
Citera
2016-06-29, 08:45
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Citat:
Det agerandet ligger i nationalstatsnedbrytningsagendan,
Ja precis. Och det flesta i den här tråden tycker inte att media ska ha någon agenda som de driver utan ser hellre att media rapporterar sakligt och neutralt. Men eftersom svensk media, som du själv säger, driver en agenda för att bryta ner nationalstaten så är det bara bra att den går under.
Citera
2016-06-29, 09:40
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Alla som går dessa partiers väg ska registreras och segregeras, vi demokrater ska vara samhället, sd och annat rasistpacka ska in i reservaten och lära sig veta hut.
Segregera sd nu, dom får inte vara med!
Haha! Jag antar att du skojar, din spjuver. Din argumentation påminner i alla fall starkt om just Nazitysklands.
Citera
2016-06-29, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det skulle vara intressant att få lite inside-information om detta med kommentarsfälten. När man införde kommentarer (för att tekniken fanns tillgänglig) så framhölls ju denna interaktivitet som något väldigt bra & gynnsamt för branschen. Folk skulle tycka om allt möjligt & på så vis lockas att återkomma till sidan många gånger för att följa & delta i debatten. Vilket ger mer klick & mer reklamintäkter. En nyhetsartikel går man in på en gång, men om det finns ett aktivt kommentarsfält så går man in många fler gånger.

Det man inte hade räknat med var att man skulle få mothugg på sina åsikter. Förklaringen har ju varit att det var så dålig & låg nivå på inläggen & att det var hatfyllt osv. Men min erfarenhet från tiden när min lokaltidning hade kommentarsfält var att de mer imbecilla kommentarerna fick stå kvar, som någon slags varnande exempel, medan mina egna inlägg, som aldrig var hatiska eller innehöll svordomar eller hot nästan alltid plockades bort.

Inlägg med neutral ton där det enbart hänvisades till statistik & forskningsrapporter som påvisade att en artikel innehöll fel släpptes ofta igenom av Disqus' granskare, men försvann sedan efter en stund när tidningens egen personal fick syn på inlägget. Detta gällde inte bara min inlägg utan en hel del andra i mitt tycke sansade inlägg "försvann" efter en liten stund.

Mönstret var tydligt, sansade & väl underbyggda inlägg som var kritiska till artiklar om invandring, mångkultur eller globalisering raderades nästan till 100%.

Till slut gick man över till kommentarer som krävde att man hade Facebook, då försvann alla anonyma skribenter, men följden blev att det nu ökade med väl underbyggd kritik, som dessutom var underskriven med namn, nu när skräcken för att bli uthängd som "rasist" för att inte till fullo stödja postmarxismen är som bortblåst. Nu fanns bara den seriösa & väl underbyggda kritiken kvar. Då valde man efter ett tag istället att helt ta bort kommentarsfälten, vilket får anses som extra festligt då man nu i princip hade fått bort alla hat & hot som tidigare ansågs vara problemet.

Jag känner flera stycken som blev så förbannade av att censureras på detta sätt att dom även sa upp prenumerationen på papperstidningen.
Så jag tror faktiskt att det lönade sig ekonomiskt med kommentarsfälten, men man pallade inte med kritiken & påpekande om felaktigheter i artiklarna, som urholkade förtroendet för tidningen.

Helt rätt. jag tillhör de som sade upp prenumerationen och krävde pengarna tillbaka hos DN efter en livstids prenumeration.
De återkom och frågade om det fanns någon särskild anledning. Det som fick bägaren att rinna över var artikeln om "rasistiska brandmän i Boden" Måste vara århundradets lågvattenmärke.
Nu blir det "Nätmedia" (tycker vi ska undvika epitetet "hatmedia") och utländska nyhetsmedia.
Citera
2016-06-29, 09:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Skattefuskand bolag via mellanamerika hade fortgått om det inte vore för gammelmedia.
Bankvdarnas esklalerande miljonlöner på bekostnad av kunderna hade fortgått om det inte vore för gammelmedia.
Allt påkommet fusk hade fortgått om det inte vore för gammelmedia. tänk på den om du kan.
Mona Sahlins fusk hade fortgått om det inte vore för gammelmedia. passar den rasisten kanske?
Flyktingströmmarna hade inte förståtts om det inte vore för gammelmedia. den bara måste passa rasisten.
Besprutad mat hade fortgått om det inte vore för gammelmedia. du hade glatt och ovetande mumsat i dig ddt-sprutad mat, säg inte annat.
.
Utan granskande journalistik gror fusket på alla plan, mediahusen dras själva med fusk och annan skit men alternativet vore katastrof.
.
Ni är rasister, nationalister, främlingsfientliga därför vill ni krossa agendadrivande media - men om ni ska stå för sammhällsupplysning så får vi inte reda på ett dugg.
Lägg av, lägg ner, gå ut och träffa vettigt folk, träna, gör något du gillar på fritiden, utbilda dig - lycka till, framtiden ligger framför dig!
Nu vet jag inte vem du predikar för, men det är ju inte deltagarna i den här tråden som orsakar tidningsdöden & som behöver övertalas med dina "argument". Vi är bara åskådare till en episk undergång av en hel bransch.
Citera
2016-06-29, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av curlingstaten
Helt rätt. jag tillhör de som sade upp prenumerationen och krävde pengarna tillbaka hos DN efter en livstids prenumeration.
De återkom och frågade om det fanns någon särskild anledning. Det som fick bägaren att rinna över var artikeln om "rasistiska brandmän i Boden" Måste vara århundradets lågvattenmärke.
Nu blir det "Nätmedia" (tycker vi ska undvika epitetet "hatmedia") och utländska nyhetsmedia.

Texten om de rasistiska brandmännen var i och för sig ett ledarstick och inte en nyhetsartikel, men det presenterades som "faktisk sanning" och man bör ju kunna förvänta sig att en seriös dagstidning inte sitter och bara fablar ihop låtsashändelser eller fejkfakta till stöd för sina ledarskribenter och krönikörer (eller i detta fall, låter vederbörande ledarskribent sno ihop den story hon behöver helt på egen hand). Tyvärr har krönikifieringen och popifieringen av svensk journalistik lett till att marginalerna för att kasta fram ett "det här hände mig i somras" eller "när jag träffar mina kompisar på fiket säger alla..." som magstöd för ett annars tveksamt argument är mycket bredare idag än för bara tjugofem år sedan. Det är mycket mera JAG (reporterns/tyckarens jag) och mycket mera privata eller påhittade narrativ i dagens svenska medier, och det är ett förfallssymptom.
Citera
2016-06-29, 15:01
Medlem
KokaGrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det skall bli spännande att se den där spärren mot AdBlock som väntas senare i år.

Själv går jag bara in på HD/Sydsvenskan för att kolla lokalnyheterna. Men efter samgåendet så har lokalnyheterna minskat kraftigt i omfattning på hemsidan. Det kanske kommer 1-2 om dagen.
När det händer något allvarligt, typ en skjutning kvällstid, så kan man läsa om det på SVTs hemsida 10 timmar innan dom orkar få upp det på HD/Sydsvenskan.

Så jag tror det där med AdBlock-spärren kommer att ta en ända med förskräckelse.
Jag ser verkligen fram emot AdBlock-kampen mot gammelmedia i augusti. Jag tror och hoppas att det finns smarta hjärnor som kommer att finna på moteld och försvara möjligheten för oss att gratisläsa dessa tidningar utan reklam.
Använd gärna uBlock Origin istället för AdBlock, uBlock är effektivare imo. uBlock Origin funkar på bl a Firefox, Chrome och Opera-läsarna, samt även för Firefox för Android.
Ytterligare tillägg är Anti-Adblock killer, dvs den blockerar adblock-blockerare.... och hindrar dessa från att känna av att du använder dig av adblocker-program (DN körde med detta tidigare bl a), kan installeras här
När DN och de andra startar upp sin löjliga adblock-spärr så skicka tips till utvecklarna av dessa program, stor chans att de då hjälper oss med en programuppdatering för att kunna runda spärren.
Citera
2016-06-29, 15:18
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
.
.
Jag är nationalist. Vad är det för fel med det? Tror du att nationalister ogillar nyheter eller vart vill du komma? Jag ifrågasätter inte någons nyhetshunger för att den är globalist.
Citera
2016-06-29, 15:21
Medlem
Europes avatar
Det skulle värma att se hur gammelmedias hatpredikanter som har i åratal skrivit verkligen häpnadsväckande efterblivna och lögnaktiga saker skulle behöva leta andra slags jobb på grund av gammelmedias död. Lisa Magnusson är ett skolexempel på en av dessa. Undrar om följande twitterinlägg från igår kanske skvallrar om sinande anbud från gammelmedia?

Citat:
twitter! jag har lite olika vik fram till 1 september. sedan söker jag nya skrivjobb! visst kan ni väl hjälpa mig att sprida ordet?

https://twitter.com/lisamagnusson/status/747709606621741056?lang=en
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in