Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Det skall bli spännande att se den där spärren mot AdBlock som väntas senare i år.
Själv går jag bara in på HD/Sydsvenskan för att kolla lokalnyheterna. Men efter samgåendet så har lokalnyheterna minskat kraftigt i omfattning på hemsidan. Det kanske kommer 1-2 om dagen.
När det händer något allvarligt, typ en skjutning kvällstid, så kan man läsa om det på SVTs hemsida 10 timmar innan dom orkar få upp det på HD/Sydsvenskan.
Så jag tror det där med AdBlock-spärren kommer att ta en ända med förskräckelse.
Jag ser verkligen fram emot AdBlock-kampen mot gammelmedia i augusti. Jag tror och hoppas att det finns smarta hjärnor som kommer att finna på moteld och försvara möjligheten för oss att gratisläsa dessa tidningar utan reklam.
Använd gärna uBlock Origin istället för AdBlock, uBlock är effektivare imo.
uBlock Origin funkar på bl a Firefox, Chrome och Opera-läsarna, samt även för Firefox för Android.
Ytterligare tillägg är
Anti-Adblock killer, dvs den blockerar adblock-blockerare.... och hindrar dessa från att känna av att du använder dig av adblocker-program (DN körde med detta tidigare bl a), kan installeras
här
När DN och de andra startar upp sin löjliga adblock-spärr så skicka tips till utvecklarna av dessa program, stor chans att de då hjälper oss med en programuppdatering för att kunna runda spärren.